Gå til innhold

Anmeldelse: Halo 3: ODST (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at det får ganske høye scores av de andre sidene også. Jeg hadde i grunn forventet meg 7/10 av på det meste så sannt det var rettere sagt en expansion pack. Men hyggelig å se at det kommer gode annmeldelser, sånn at jeg vet om jeg skal kjøpe det eller ei. Er det noe release party i Trondheim da?

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

Virket ikke som om anmelder engasjerte seg like mye i enspillermodusen som en over-snittet Halo fan ville gjort (kommer tydelig frem i første paragraf) og gir derfor et noe ufullstendig bilde av den delen av spillet for min del, men alt i alt en fin anmeldelse. 8/10 er sterkt for det som var ment som en utvidelsespakke, og for dem som har planer om å gå igjennom New Mombasa fra A til Å på legendary er det garantert mer enn nok å gjøre.

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg også ble positivt overraska. Jeg fikk konturene av samme følelse jeg opplevde da jeg første gang spilte Halo: Combat Evolved (og jeg skulle egentlig da ønske at jeg aldri hadde spilt Halo 2 og 3 - bortsett fra multiplayer'ne, de er slettes ikke ille). Alt i alt, forfriskende, dette.

 

Men rimelig flaut at Nolan North stemmelegger en afroamerikaner. Og har noen forresten hørt klipp av dialogene fra Assassin's Creed 2? Det høres jo bare heeeeelt lættis ut, med engelsk-degos-tuttifrutti aksent. Fy faderrullan.

Endret av thomash
Lenke til kommentar
Har hatt dette spillet liggende på bakrommet i snart to uker. Er hardbanka Halo fan, og gleder meg til å prøve det nye! Klokka 10.00 på førstkommende tirsdag braker det løs!

 

Fikk forøvrig overraskende karakter, da Halo 3 ble nærmere slaktet av diverse medium da det ble lansert.

 

Halo 3 ble da sett på som en gud av anmelderne da det kom.

Lenke til kommentar
Virket ikke som om anmelder engasjerte seg like mye i enspillermodusen som en over-snittet Halo fan ville gjort (kommer tydelig frem i første paragraf) og gir derfor et noe ufullstendig bilde av den delen av spillet for min del, men alt i alt en fin anmeldelse. 8/10 er sterkt for det som var ment som en utvidelsespakke, og for dem som har planer om å gå igjennom New Mombasa fra A til Å på legendary er det garantert mer enn nok å gjøre.

 

Det stemmer godt, og jeg er jo vitterlig ikke en over snittet stor fan av serien. Jeg føler likevel at jeg har gjort alt i min makt for å sette meg inn i enspillerdelen. Det var hovedsakelig tre ting som hindret meg fra å bli så engasjert i historien som jeg burde:

 

1) New Mombasa er regelrett dritkjedelig. Byen er veldig stor, men det er absolutt ingenting å gjøre utover å hoppe fra interessepunkt til interessepunkt eller finne automatene som forteller den lille jentas historie. Når fiendene du møter er valgfrie og omgivelsene erkedystre så føles dette som en transportetappe uten mål og mening.

 

2) Miljøene i de andre delene av spillet er ensformige og tydelig strekt ut med vilje. Det virker rett og slett som om de har gått tom for tid, fordoblet enkle partier og glemt helt av historien inntil slutten. Historien er helt ubetydelig og uinteressant i dette spillet. Det Bungie tilsynelatende trodde var en liten plottvist blir bare en irriterende følgesvenn, og spillet kommer aldri halvveis til klimaks.

 

3) Hendelsene fra de andre Halo-spillene flettes ikke godt nok inn i historien. Selv om Halo-stemningen er til stede gjennom hele spillet føles det rent historiemessig aldri som et Halo-spill. Det er få referanser til hva som har skjedd tidligere, og i stedet for å spille på fordelene av å være en del av en såpass veletablert og historierik serie så går det sin egen vei. Det er også mye av grunnen til at historien føles akkurat like generisk som i hvilket som helst romskytespill.

 

Ellers veldig hyggelig å høre at dere liker teksten. Det er min lengste med god margin enn så lenge, og det har vært et lite ork å greie å flette alt sammen og bevare flyten. Særlig kult å høre skryt fra deg Psilocybe, du er jo tross alt en grinete gubbe nå :>

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Det var velbegrunnede argumenter nok til at jeg forstår din vinkling. Velger fortsatt å la Halo-entusiasten i meg ta overhånd på tirsdag, for sist jeg gjorde det (lokal coop, Halo 3, første gjennomspilling på ~8 timer) hadde jeg en herlig opplevelse. Og det er jo det som teller, i bunn og grunn. Fortsatt en velskrevet anmeldelse, og firefight virker som en såpass mye mer sentral del nå enn hva jeg trodde tidligere at den platen kan dele like mye tid i Xboxen som Halo 3 MP platen.

Lenke til kommentar
jeg las nettopp en litt tragisk artikkel: http://www.gameswire.net/news/reviewer-ods...elming_316.html Er det dette fanboysime gjør med annmeldelser? Nei, nå er det på tide å legge seg og sove ut rusen. Najt.

 

Ja, dette er et problem, se bare på anmeldelser der store titler får en dårligere karakter enn forventet, både på gamer.no og spillverket, det er masse protester, snakk om boikott osv. Ofte skjult under "tektsten og karakteren henger ikke sammen" for å gjøre det litt mer spiselig, og prøve å dempe fanboy-inntrykket litt. SPill som får overraksende god karakter opplever ikke i nærheten av det samme, folk registrerer kanskje at de mener anmeldelsen er for snill, eller at spillet er oppskrytt, men ikke på langt nær den samme harmen mot siden som anmelder.

 

AtW

Lenke til kommentar

Spilte ferdig Halo3 for noen dager siden og det var helt middelmådig i forhold til mange andre fps spill til både PS3 og X360 pr idag synes jeg. Som eier av både PS3 og X360 så er Halo 3: ODST en liten flue i forhold til hva som dukker opp i hyllene dem neste ukene fremmover nå.

 

Blir et garantert kjøp men det kommer så utrolig mye bedre spill på både singelplayer og ikke minst multiplayer som ODST tydligvis er "best" på...noe som er meget meget synd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...