Gå til innhold

The Witcher 2 avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Witcher 2 avslørt

 

JA JA JA!

 

Viktige kamper akkompagneres nå av det smått kontroversielle systemet som kalles «Quick Time Events», altså mellomsekvenser hvor du må reagere på hendelser med knappetrykk.

 

:cry:

 

 

Noen eksempler på slike mellomsekvenser? Kan ikke si jeg kommer på hva det sånn nå i farten.

 

Spiller gjennom The Witcher for tiden, har spilt det i ca. en uke nå, er bare på chapter 2 enda da men, ting var litt forvirrende i starten, er mer vant med det nå, men synes quest-systemet er litt rotete.

Lenke til kommentar

Det er skikkelig pain å høre disse folka prøve å prate Engelsk.. Anyways, jeg bryr meg veldig lite om parallax mapping og self shadows og day og night-cycle. Sånt forventer man i et spill i dag. Det jeg imidlertid er veldig skeptisk til er bruken av animasjoner. Det er virkelig på tide at animasjoner får en høyere prioritet enn grafikk. Aller helst bør animasjoner kobles sammen med fysikk, slik som Euphoria gjør. Samt at AIen klarer å henge med. Jeg er så sinnsykt lei av stive verdener!

Lenke til kommentar

Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller...

 

Virker spennende, likte det jeg så av animasjonene. Og angående natt og dag syklus, det er faktisk ikke så mange som får det til "skikkelig". Det kan være små eller store ting, men man finner alltid noe :p Det er jo også ikke bare relatert til at det er dag og natt, men alt NPC'ene skal gjøre imens.

Lenke til kommentar
Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller...

 

 

Tviler på dette er tilfelle i et spill som The Witcher, at enn dør umiddelbart om man ikke klarer å reagere/trykke. Ser heller for meg at i en kamp blir du knocked down, stunned eller får en stor porsjon skade. Da kan det bli morro med et slikt system. Når du dør umiddelbart derimot, blir det bare frustrerende. Spessielt om det er midt inni en cutscene som du bare har lyst å nyte, så plutselig dukker det opp en stor X midt på skjermen som du får 1 sekund på å trykke på, for så og dø. :p

 

The Witcher 2 var en fantastisk nyhet! :D

Lenke til kommentar
Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller...

 

 

Tviler på dette er tilfelle i et spill som The Witcher, at enn dør umiddelbart om man ikke klarer å reagere/trykke. Ser heller for meg at i en kamp blir du knocked down, stunned eller får en stor porsjon skade.

 

Ut i fra videoen er det jo nøyaktig dette som er tilfelle. Det går for øvrig andre veien også, slik at du har muligheten til å dele ut litt ekstra juling om du følger med. Ellers så det ikke ut som om det var midt i fem minutter lange cut-scenes at QTE-ene dukket opp, snarere som små, cinematiske øyeblikk midt i vanlige kamper hvor man får muligheten til å unngå eller påføre ekstra skade.

Lenke til kommentar
Quick time events = Interaktive cut-scenes. Aka trykk knappen eller DØ! Ca like interaktiv som en dvd spiller...

 

 

Tviler på dette er tilfelle i et spill som The Witcher, at enn dør umiddelbart om man ikke klarer å reagere/trykke. Ser heller for meg at i en kamp blir du knocked down, stunned eller får en stor porsjon skade.

 

Ut i fra videoen er det jo nøyaktig dette som er tilfelle. Det går for øvrig andre veien også, slik at du har muligheten til å dele ut litt ekstra juling om du følger med. Ellers så det ikke ut som om det var midt i fem minutter lange cut-scenes at QTE-ene dukket opp, snarere som små, cinematiske øyeblikk midt i vanlige kamper hvor man får muligheten til å unngå eller påføre ekstra skade.

Det var akkurat slik det var i det nye "Prince of Persia", og det var irriterende.

Lenke til kommentar

Voice actinga var jo helt grusom, men den er helt sikkert midlertidig. Derimot imponert både den forløpige musikken, men spesielt den nye fysikk motoren imponerte meg. Har liten erfaring med QTE, så vi får se om det blir noe bra.

 

Personelig synes jeg the Witcher et av de mest gjennomførte RGPene som hittil har kommet ut, med herlig grafikk, nydelig musikk, et landskap og miljø jeg ikke har sett maken til i noe annet spill og en vanvittig story som ga en tilfrdstillende form for frihet, men også var lineær nok til å holde på interressen til spilleren. Eneste minus var at loadingscreensa var lange og bugsa var mange. Overstteing og voice acting kunne blitt gjort bedre, men alikevel naturtro nok. Heldigvis blei EE et plaster på det lille skrubbsåret på den ellers perfekte kroppen.

 

Nå med th Witcher II har CD Project mye å leve opp til nå, men jeg har ikke noe valg enn å bare ha trua på et dette spillet kan revolusjonere RPG genren en gang til.

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar

Wohoo. Flott beskjed for meg i hvert fall selv om det selvsagt er litt dumt for utviklerene at en video lekker ut på den måten. De ville kanskje vente litt med å avsløre det.

De har bekreftet på det offisielle forumet at stemmene bare er for videoen. Så ikke vær redd. Geralt er nok tilbake til normalen i spillet når det kommer ut.

Jeg er også litt skeptisk til QTE. Slike ting har ingenting å gjøre i et PC spill spør du meg.

Uansett så gleder meg stort. Blir lenge å vente dog. Kunne ønske vi ikke fikk vite om spill før et par uker før utgivelse. Så kunne vi sluppet all ventingen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...