Gå til innhold

Anmeldelse: NHL 10 (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Såpass! Det har ligget litt i kortene at NHL 10 kom til å overgå NHL 09, men jeg hadde ikke trodd dere skulle slå til med en tier. NHL 10 får 10 :) Man kan si mye om EA, men sportsspill kan de.

 

Fant en liten skrivefeil i konklusjonen.

 

"Her er vært bidige sekund på isen ladet av spenning"

 

Bør være slik:

 

"Her er hvert bidige sekund på isen ladet av spenning"

 

Veldig bra omtale, Mikael. Gleder meg til å lese FIFA 10-omtalen din :)

Lenke til kommentar

Ifjor ble det knallkarakter på gamer.no som fikk meg til å kjøpe 09-versjonen, og aldri noen sinne har jeg klokket inn så mange timer brukt på et sportsspill i løpet av et år. NHL09 fortjente alle de skussmålene det fikk, for det var et finslipt og blankpolert spill på alle måter. Det kunne nesten virke som at et lagspill knapt kunne fremstilles bedre enn dette, og jeg mener å huske det fikk en 9/10 av gamer.no.

 

Jeg kommer fra en by i Norge som er blant de svært, svært få der ishockey faktisk har ei høyere stjerne enn fotballen. Min egen hockeyinteresse har imidlertid vært noe latent, og jeg har aldri gått noe særlig på kamper eller fulgt med på serien. NHL09 bidro til å snu rundt på dette, og vekket smaken for denne imponerende lagidretten som kombinerer fart, styrke og taktikk på en helt unik måte. Siden har det blitt mang en våkenatt for å se amerikansk hockey, og det har også blitt flere turer i amfier og ishaller. Resten av "mitt" lags kamper er fulgt foran radioen med venner. Jeg har til og med begynt å hobbyspille litt selv, med en kompisgjeng der jeg bor.

 

Nå er tiden altså kommet for NHL10, og pipa er snudd litt. Hockey er blitt en hobby og et fritidsfordriv jeg nyter i fulle drag, og jeg gleder meg som en unge til det nye spillet etter å ha spilt demoen i filler; det jeg trodde ikke kunne bli bedre har fått et kraftig ansiktsløft - bevegelsene, fysikken og intensiteten er sterkt forbedra i år, og ikke minst har de fanga stemninga rundt også. Og så går det altså hen og får 10/10 her. Nå klarer jeg bare ikke vente lenger!

 

Ønsker en god hockeyvinter til alle sammen! Håper å treffe mange av dere både på kamp og på nett! :>

Lenke til kommentar
Ja det er jo ikke særlig mange andre av dem utpå. (Absolutt ikke rasistisk ment)

Fin artikkel, og et viktig poeng. Jeg håper dypt og inderlig at Evander Kane (draftet som nummer fire i år, høyest draftede "fargede" spiller noensinne) kan leve opp til dette, gutten har en enorm vinnervilje og et sublimt målskytt (noen mener han ligger i Ovechkin-klassen), og kan være akkurat den typen man er ute etter for denne effekten.

 

Ellers er jo nevnte Jarome Iginla en superstjerne, men han har en litt annen rolle enn disse plakatguttene som Ovie, Malkin og Crosby har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...