Gå til innhold

Sniktitt: Dante's Inferno


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følge historien? Ut i fra deres beskrivelser og skjermbilder så ser det ikke ut som vi følger en redd stakkar og en dikter som passerer gjennom ringene i helvete, men mer ut som en enslig, overmenneskelig korsfarer som skal utrydde alt som finnes der. Jeg må også innrømme at jeg ikke har lest ferdig historien enda, men kan iallefall ikke huske noe av dette :)

 

Men morsomt om de klarer å gjenskape områdene og demonene som beskrives, selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Hehe, ja jeg reagerte også litt på at de skulle "følge historien". Den eneste måten dette spillet kan fungere på er hvis man går helt overbord og bruker kildematerialet på en svært uhøytidelig måte. Hvis de prøver å behandle Divina Commedia seriøst kommer de til å feile hardt på det punktet hvertfall. Når man tar utgangspunktet i Dante som en kriger som skal slå seg igjennom helvetes 9 ringer for å drepe Satan så er de på god vei, så jeg håper de ikke prøver å gjøre noe seriøst ut av dette. Diktet kan jo leses og tolkes på mange forskjellige måter, fra Italiensk middelalderpolitikk til kristen moralisme, men på ingen måte som en blodig actionfortelling. Det er jo selvfølgelig det som gjør at dette kan bli utrolig morsomt, så lenge de ikke prøver å gjøre det til en moderne tolkning av Dantes diktepos.

 

At spillet likner på God of War ser jeg bare på som noe positivt. God of War har på mange måter definert denne sjangeren så det er bare naturlig at andre spill prøver å kopiere dette.

Lenke til kommentar

"Dei har bygd opp kvart område praktisk talt slavisk etter korleis dei er skildra tekstleg, og har i tillegg inkludert skapningar og personar basert på skildringane i eposa frå 1300-tallet."

 

Ja, sikkert...

På samme måte som følgende filmsnutt er basert på en sann historie:

 

Ser ikke bort i fra at det kan være et festlig spill, men å påstå at man har brukt Dantes Divina Commediae som noe mer enn inspirasjon er ren bullshit.

 

*edit* tastaturdjevelen

Endret av Miles Teg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...