Gå til innhold

Diablo III i 2011?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det han sier er vel strengt talt at om blizzard skulle gitt ut ett spill på noe annet enn pc/mac så ville det blitt d3.

 

"We haven't really decided to take the [console] plunge," he continued "We've really come to the conclusion that it's probably the best fit because the control scheme is actually not that incompatible. So if we were to make that decision, Diablo would be the natural choice."

 

Ett samlet bnet er nok også bare å glemme siden både Microsoft og Sony har egne online løsninger og de vil selvfølgelig ikke ha konkurranse på sitt eget system.

 

Jeg tipper en evt. avtale faller i fisk pga. blizzard ikke senker kravene sine når det kommer til bnet og sony/ms ikke er villig til å slippe til bnet siden det er en direkte konkurrent.

Blizzard kommer nok helt sikkert til å nekte ms/sony å selge feks. maps og andre addonpakker til sitt spill.

Lenke til kommentar

Enig. Ikke konsoll! Diablo skal jo ødelegge museknappene, ikke xbox-kontroller-knappene!

 

Det vil komme raskere på markedet om PC hadde blitt eneste prioritet også. Utvikling, testing og samkjøring for samtidig slipp over tre konsoller begynner å ty min tolmodighet til sitt ytterste. Bare se på Dragon Age: Origins. Dette hadde sikkert vært ute til PC for lengst, om ikke de plutselig fikk lyst til å gi det ut på konsoll også. Fordømt!

 

Edit: Sorry, Mith, innrømmer at jeg ikke leste intervjuet. Min holdning kan likevel bli stående som en mer generell holdning mot en lei trend jeg ikke liker i det hele tatt.

Endret av Simen
Lenke til kommentar

Om du faktisk hadde lest intervjuet så står det der at det er helt uaktuelt å gjøre noe med pc versjonen slik at man kan porte det direkte over på ps/xbox. Det vil ikke bli aktuelt med en samlet lansering nettopp pga. utviklingstid og forskjellige kontroller. De vil først gi det ut på pc og så se på muligheten til å tilrettelegge spillet for console.

Lenke til kommentar

Litt skeptisk til at brukere skal kunne ta seg betalt for kart til Starcraft 2. Litt av gleden med Warcraft III var at man kunne hoppe inn på et custom game, la spillet laste ned kartet for deg, og så teste det. Alt dette uten å betale en krone. Det var utrolig praktisk at man slapp å måtte ha lastet ned kart på forhånd etc. Hvis folk nå skal begynne å ta seg betalt for kartene blir det jo ikke like intuitivt og raskt å teste kart etc.

Lenke til kommentar

Siden det sto noe om premium versjoner, vil jeg tro at det også finnes non-premium versjoner av kart.

Dessuten tror jeg brukerne selv takler dette fint. Om du krever penger for et kart så vil jeg tro at den eneste måten å få brukere til å kjøpe det blir ved at kartet ditt har et godt rykte.

Med tanke på hvor mye tid det tar å lage et vellaget kart, tror jeg noen fortjener en viss sum.

 

For å ta det mest populære WCIII kartet. DoTA.

Tror de fleste ville ha betalt 10-20-30 kroner for det, med tanke på hvor bra laget det er.

Derimot er det flere custom maps jeg ikke ville betalt ei krone for, da jeg faktisk ikke synes de fortjener det, og dermed er saken løst.

 

Tror faktisk brukerstyrt prissetting vil virkelig passe bra.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Husker jeg hadde Diablo til Playstation 1 i de tidligere dager. Fungerte ganske greit med kontrollene faktisk. Foretrekker PC selvfølgelig da.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Det er en mulighet for kartlagere/moddere å velge å selge kartene sine til en liten pris hvis de har lyst til det. Men blizzard har sagt at disse kartene/modsa må være veldig annerledes fra original spillet starcraft 2. De sa også at kart som DotA ikke er annerledes nok fra War3 til at det ville ha blitt satt opp hvis de hadde samme systemet der.

Her snakker vi om folk som laster opp egne teksturer og forandrer kraftig på hvordan spillet spilles. Alt det vanlige som melee/replays/TowerDefence/DotAkloner vil du ikke måtte betale for.

Lenke til kommentar
Om du faktisk hadde lest intervjuet så står det der at det er helt uaktuelt å gjøre noe med pc versjonen slik at man kan porte det direkte over på ps/xbox. Det vil ikke bli aktuelt med en samlet lansering nettopp pga. utviklingstid og forskjellige kontroller. De vil først gi det ut på pc og så se på muligheten til å tilrettelegge spillet for console.

 

Hvilket intervju refereres det til her? Finner ikke noe intervjuaktig i noen av linkene i artikkelen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711
Jeg håper Diablo 3 kun kommer til PC. Blizzard er stort sett den eneste spillutvikleren med hovedsyn på pc og slik håper jeg det forblir.

Fullstendig enig. Blizzard klaget jo på Microsoft sin satsning på Xbox 360 istedenfor PC for en liten stund tilbake, så har ikke så veldig stor tro på at de går over til konsoll og.

 

Edit: Litt dårlig formulering på setning.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Om de gir det ut på PC først og så konsentrerer seg om konsollene kan det gå greit, men jeg ser egentlig helst at Diablo holder seg på PC. Min grunn til dette er at jeg føler Diablo passer så godt til PC at noe annet blir klossete. Klart at det er mulig å få til på konsoller mtp kontrollere (jeg har en egen tråd om emnet), men jeg føler ikke det passer.

Lenke til kommentar
Satser på at Diablo III kommer til konsoll, selv om det da sannsynligvis vil si at PC-utgaven utsettes et års tid for å gis ut samtidig som konsollutgavene. Mye diggere å sitte i sofa'n å spille igrunn.

 

Da foreslår jeg at du sitter i sofaen også når du spiller på PC ;)

 

AtW

 

Custom content fugerer då glimmrande på konsoll. Berre sjå på LittleBigPlanet.

 

Det funker sånn passe, det funker så godt som alltid bedre på PC. (ihvertfall i dagens genrasjon)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...