Gå til innhold

Sniktitt: Mass Effect 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste "problemet" jeg hadde med 1'ern var de "ubebodde planetene".. de var så altfor, altfor like! De var jo helt identiske, og det ble egentlig veldig kjedelig etter hvert.. snakker jo også om de som var bebodde med en fiendtlig base her og der..

 

Selv klokket jeg inn på 50-60 timer, en 1000 xp unna level 50, eller noe..

 

Genialt spill!! Gleder meg skikkelig til denne!

Lenke til kommentar
Eneste "problemet" jeg hadde med 1'ern var de "ubebodde planetene".. de var så altfor, altfor like! De var jo helt identiske, og det ble egentlig veldig kjedelig etter hvert.. snakker jo også om de som var bebodde med en fiendtlig base her og der..

 

Selv klokket jeg inn på 50-60 timer, en 1000 xp unna level 50, eller noe..

 

Genialt spill!! Gleder meg skikkelig til denne!

Skjønar kva du meinar. Sideoppdraga blei heilt meiningslause til tider.

 

Dra til denne planeten - og køyr til denne "anamoly'en".

 

Blei utruleg einsformig, og keisamt. Men, Eg trur at BioWare har høyrd på fansen, og bestemt seg for å forbetre ymse ting som vil gjere spelopplevinga betre for sluttbrukaren. Låst FPS, meir varierande sideoppdrag etc.

Lenke til kommentar
I det første spillet var det slik at treffprosenten ble avgjort av dine opptjente evner. Slik er det ikke lenger. Når du sikter på noe i Mass Effect 2, da treffer du om du er stø på labben, sier Houston til Gamer.no.

 

Hva?! Nei... NEI!! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!

Nei?

Det er jo mye bedre at man faktisk trenger skills for å være flink.

Lenke til kommentar
I det første spillet var det slik at treffprosenten ble avgjort av dine opptjente evner. Slik er det ikke lenger. Når du sikter på noe i Mass Effect 2, da treffer du om du er stø på labben, sier Houston til Gamer.no.

 

Hva?! Nei... NEI!! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!

Nei?

Det er jo mye bedre at man faktisk trenger skills for å være flink.

 

Enig med LinoraN. Mass Effect skal jo være et rollespill, ikke et tredjepersons skytespill. :(

 

Får allikevel håpe at historien er god, og at sideoppdragene faktisk er interessante denne gangen.

Lenke til kommentar

Håper utforskning står mer sentralt enn tidligere og at planetene man drar til har mer innhold og detaljer. Men siden spillet er så konsentrert rundt historie kan jo kanskje dette bli litt vrient. Men slik det gjøres i Fallout 3 hadde passet meg perfekt :) I rollespill generelt synest jeg utforskning er superviktig.

Lenke til kommentar

Sjølv synast eg det er greit med ei blanding, der nivå både for karakteren og for spelaren sjølv spelar ei rolle. Slik er det t.d. i Gothic 2. Nivået til karakteren har mykje å seie for kva du toler og kva skade du gjer, men ein klarar mykje meir på lavare nivå om ein lærar seg å utnytte oppførselsmønster og terreng.

 

No synest eg det i utgangspunktet er bra at ein prøver å gjere nye ting, men å gjere kampane heilt ferdigheitsbaserte høyrast risikabelt ut for eit rollespel. Nettopp det at karakteren blir sterkare er ein viktig del av det som motivererar og driv ting framover. Spesielt synest eg det er motiverande i høve til sideoppdrag.

 

Novel, for å svare på spørsmålet i første innlegg: sjølvsagt kan ME2 bli betre enn det første spelet (sjølv om det var ganske bra). Men eg blir litt skeptisk når eg høyrar ting som at det skal blir mørkare, og meir som eit skytespel. Men vi får vel berre sjå. BioWare har no eit brukbart rulleblad. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar
I det første spillet var det slik at treffprosenten ble avgjort av dine opptjente evner. Slik er det ikke lenger. Når du sikter på noe i Mass Effect 2, da treffer du om du er stø på labben, sier Houston til Gamer.no.

 

Hva?! Nei... NEI!! NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEI!!!

 

Enig i denne. Men ellers ser det velig lovende ut. Ingen lange heisturer og mere unike sidequests sel lovende ut. Får bare håpe at det blir mer rollespill enn action. Men jeg kommer til å kjøpe spillet uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...