Gå til innhold

Neste Gothic-spill utsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eg såg denne overskrifta, tenkte eg at det var trasig at Risen var utsatt. So kom eg på at det er eit anna spel som formelt blir det neste i Gothic-serien. :)

 

At Arcania er utsatt, tek eg ikkje so tungt. Dette er vel Spellbound sitt første forsøk på å lage rollespel, so eg har ikkje so mykje grunnlag for å ha forventningar. Det er ikkje garantert å bli bra berre fordi det heiter Gothic, det viste vel Trine Games med sin Gothic 3-ekspansjon.

 

For meg er det i alle fall Risen som er den spirituelle oppfølgjaren til Gothic-serien. Og det skal visst vere rett rundt hjørnet. :D

 

Kay

Lenke til kommentar

Dette gjør meg ingenting, Spellbounds forsøk på å videreføre PB`s Gothic univers ser jeg mer på som en kuriøsitet enn noe det er verdt å vente på.

 

Det kan nevnes at plottet er klisjèfyllt som få, spillet starter til dømes med at vår navnløse helt har erobret \ vunnet tronen, og en ny navløs helt får sin hjemby, slektninger og hus nedbrent, har du fått denne inciting incident servert før? Ja, hvis du har spilt en del rollespill så har du det... Dessuten ser man at hovedkarakteren ligner på en tynn versjon av Jack Black i Brutal Legend, altså ikke akkurat 500 tallets Germaner.. Han kan også likne på hovedkarakteren i actionadventurewesternspillet (høhø) Gun. Ja, han ser rett og slett litt metroseksuell ut med den fine sveisen og en 5`o clock shadow på haka.

 

Men det stopper ikke der, JoWood legger mye vekt på grafikken, og skryter uhemmet av denne, og spill som har heftig grafikk pleier å være litt tomme på storysiden, rart det der, hvordan man benytter seg av budsjettet man får tildelt ;) Jeg mistenker at Jowood har utsatt spillet fordi storyen ikke sitter som den skal, grafikken ser allerede bra ut og en demo er på vei, så... Jeg holder en knapp på storyen, og som vi allerede vet så er Gothic 1 fremdeles kult selv om grafikken ikke henger med, og det er jo fordi storyen er så bra, gameplayet kunne jo vært langt bedre optimalisert :whistle:

 

Story is king, enkelt.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...