Gå til innhold

Grin legges ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist at vi nå mister Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter serien, greit nok at navnet kanskje kunne vært bedre, men spillene var realistiske og godt gjennomførte. Har kost meg i mange og lange timer, både i singleplayer og LAN med disse. Alltid ett pluss når man kan spille COOP i LAN.

 

Forhåpentligvis er det andre som vil plukke opp tråden, men om det blir det samme tviler jeg på.

Lenke til kommentar

Jeg kommer til å savne disse folka, de lagde forskjellige men gode spill. Jeg vet ikke om noen av dere har prøvd spilelt Ballistic fra Grin, men personlig er dette det sykeste jeg har spilt, men på samme tid avhengighetsskapende.

 

For dere som ikke vet hva Ballistic er, ta en titt på en video jeg lagde av det i en personlig konkuranse om hvem som kunne kjøre kjappest mulig i dette sinnsyke spillet :

http://www.youtube.com/watch?v=_b0FEjPMMjg

 

Kjør den i fullscreen, eller så blir hastigheten sett litt raskere enn det den egentlig er av en eller annen grunn, men går raskt nok for å si det slik. Må lære seg bannen utennatt for å ha sjans :p

Lenke til kommentar
Trist at vi nå mister Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter serien, greit nok at navnet kanskje kunne vært bedre, men spillene var realistiske og godt gjennomførte. Har kost meg i mange og lange timer, både i singleplayer og LAN med disse. Alltid ett pluss når man kan spille COOP i LAN.

 

Forhåpentligvis er det andre som vil plukke opp tråden, men om det blir det samme tviler jeg på.

 

PC versjonen av Ghost Recon AW ble bare outsource'a til Grin, så vi "mister" ingen verdens ting. Det er fortsatt Ubisoft som gir ut disse spillene. Et annet firma vil bare bli plukka ut til å utvikle det.

Lenke til kommentar
Trist at vi nå mister Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter serien, greit nok at navnet kanskje kunne vært bedre, men spillene var realistiske og godt gjennomførte. Har kost meg i mange og lange timer, både i singleplayer og LAN med disse. Alltid ett pluss når man kan spille COOP i LAN.

 

Forhåpentligvis er det andre som vil plukke opp tråden, men om det blir det samme tviler jeg på.

 

PC versjonen av Ghost Recon AW ble bare outsource'a til Grin, så vi "mister" ingen verdens ting. Det er fortsatt Ubisoft som gir ut disse spillene. Et annet firma vil bare bli plukka ut til å utvikle det.

Det er det samme som å miste det, selv om navnet lever videre. Eksempel: Operation Flashpoint 2, samme navn som det første, men ikke samme utvikler. Med andre ord, borte.

Lenke til kommentar
Trist at vi nå mister Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter serien, greit nok at navnet kanskje kunne vært bedre, men spillene var realistiske og godt gjennomførte. Har kost meg i mange og lange timer, både i singleplayer og LAN med disse. Alltid ett pluss når man kan spille COOP i LAN.

 

Forhåpentligvis er det andre som vil plukke opp tråden, men om det blir det samme tviler jeg på.

 

PC versjonen av Ghost Recon AW ble bare outsource'a til Grin, så vi "mister" ingen verdens ting. Det er fortsatt Ubisoft som gir ut disse spillene. Et annet firma vil bare bli plukka ut til å utvikle det.

Det er det samme som å miste det, selv om navnet lever videre. Eksempel: Operation Flashpoint 2, samme navn som det første, men ikke samme utvikler. Med andre ord, borte.

 

Grin porterte kun PC versjonen. Ubisoft har allerede sagt at de jobber med et nytt GR:AW.

Lenke til kommentar
Bionic Commando: Rearmed var brilliant. Ellers ser jeg ikke noe stort tap i dette.

 

At en utvikler legges ned er alltid et tap. Du vet aldri hvilke små, relativt ukjente selskaper som slår gjennom med et strålende spill. Blizzard var ikke akkurat kjent for kvalitetstitler før de lagde det første Warcraft. Da lagde de spill som Battle Chess og The Death and Return of Superman. Alle kan bli den neste store som slår gjennom.

Lenke til kommentar
Sant det der. Av en eller annen grunn ser det ut til at fra hvert eneste selskap som legges ned, er det alltid noen gamle ansatte som starter et nytt studio. Hva er da egentlig grunnen til å legge de ned? :p

 

Ganske enkelt egentlig, firmaet går konkurs, men dette går ikke ut over de ansatte i selskapet og de kan starte med blanke ark og et nytt firma :) Økonomiske krav overføres ikke til de ansatte :p

Lenke til kommentar
Grin porterte kun PC versjonen. Ubisoft har allerede sagt at de jobber med et nytt GR:AW.

 

Det er langt fra å være utgiver til å være utvikler. Og GRIN var utvikler av GRAW for PC, ikke portering, men utvikling.

 

PC version developed by Grin.

 

Så selv om de sier at det kommer en ny GRAW, så er det jo ikke GRIN som har stått for utviklingen, og da er jo den "sjela" borte, ikke sant?

 

Kall det hva du vil, men GRIN utvikler ikke flere GRAW.

Lenke til kommentar

Uten at Grin har levert store spill, er det allikevel synd at de må legge ned, og det er synd at spillindustrien taper en, om ikke stor, liten ressurs. Man vet aldri om de ville slått gjennom med deres nye prosjekt.

 

Ikke bare er det et slag i siden for spillindustrien, men for spillutviklere i Skandinavia, som ikke anses for å være de store. Grin har vært en flott representant for Skandinavisk spillindustri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...