Gå til innhold

Ukens nettutgivelser (uke 32)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, nå som jeg har fått en skikkelig spillpc savner jeg også demoer i mye større grad.

 

foreign Legions kan forøvrig forhåndsbestilles på Steam til den nette pris av 5,24 euro, altså drøye femtilappen. Er tilbud på det nå, vanlig pris er 6,99 euro.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
Noen som har prøvd "Rise of Flight: The First Great Air War". Fristende å kjøpe fra D2D til 39$ men kan fort bli et bomkjøp når man spiller lite.

 

Irriterende at man ikke har "prøv før kjøp" for alle spill.

 

 

 

 

WW1 flight sim communityet (Er bare noen tusen faste tilhengere verden over.) Har lenge venta på arvtageren til RB3D, neoqb slo på stortromma for 4 år siden, og har nå endelig fått utviklet sitt ww1 fly spill.

 

40 dollar er ingenting, jeg betalte godt og vel 100 dollar for og få Collectors Edition tilsendt via en kontakt i Russland lenge før de helt vanlige versjonene ble lansert i vesten, jeg prøvde aldri spillet på forhånd, trengtes ikke, det har vært verdens mest forventa ww1 sim i 4 år ;)

 

For å kjøre det på full guffe (Da det ser best ut.) trengs det nok litt pc, min gamle rigg, en sliten men overklokka og vannavkjølt AMD Athlon X2 4200+ cpu, 2gb ddr-dimm og 8800 GTX kjørte det fint på aller høyeste grafikk inntillinger, om enn litt trege ladetider og hakking ved intense øyeblikk, mitt nyere oppsett (Intel Core 2 Duo E6750, 4 gb OCZ Reaper DDR2, 8800 GTX.) Kjører hele greia som hakka møkk, og bedre blir det med vannavkjøling ;)

 

Rent spillmekanisk er det lite å utsette på RoF, og husk, dette spillet blir fremdeles jobbet på!

 

Grafikken er helt rå, og smådetaljer er det ikke mangel på (Ser haleskytteren falle om i hullet sitt baki bomber/recon flyet når lysspora fra mg`ene dine plystrer igjennom. Piloten kan også plaffes, en gang smalt skuddene mine gjennom skytter og pilot så flyet spant ut av kontroll og stupte ned i så høy fart at vingene, som er lagd for å skape "lift force" heller enn minst mulig aerodynamisk motstand, ble skrella av flykroppen før det traff bakken og ble omgjort til ugjenkjennelighet xD Men dette, på vanskeligste flight model, dvs med turbulens, luftstrømmer osv som rister konstant i flyet, krever litt øvelse.) og FM (Flight Model.) Er den beste ww1 flight sim FM`en jeg noen gang har vært borti, Skademodellen er helt sinnsvakt bra (Du skjønner det når du ser den.) Fløy online i morges og havna i bikkjeslagsmål over gjørma (Fronten.) med min franske Nieuport 17 mot en tysk Albatros DV.a, det foregikk luftkamper over oss også, det regna fly og vrakgods i mellom oss ;) Har du noen gang sett kampfly simulatorer der HVERT tre/objekt kan kollideres med? Ikke jeg, før RoF kom ut ;)

 

Det som er litt dumt da, er at de tar seg betalt for ekstra fly som kommer ut (Du ser det på websiten til RoF.) Når du kjøper spillet så får du 4 flybare kjerrer: Fokker D7, Spad 13, Albatross DV.a, Og Nieuport 28 C.1 (Tror jeg.) resten av flyene er i spillet, men for å kunne fly de, må du kjøpe de via netshoppen til utviklerne (nesten 8 dollar per stykk, altså, 45 kr sist jeg handla, men det er i allefall billigere enn 250+kr for fly til flight simulator 2002-X osv.)

 

Og kampanjen er ikke dynamisk, dvs, den er skriptet (Det som var så bra med Red Baron II, Red Baron 3D og Over Flanders Fields, en ww1 mod til Combat Flight Simulator 3, som forøvrig gjør om gamle CFS3 til en førsteklasses ww1 sim med rå grafikk men sluggish manøvrering... men videre.. er at de har dynamisk kampanje, dvs du kan ta av på ett oppdrag, fly i stikk motsatt retning langs fronten, og andre ting skjer rundt omkring, ikke allt handler om kun ditt oppdrag.) Men dette sier de at de skal fikse på (Spillet har vært under utvikling i snart 4 år, jeg tror vi kan vente ei stund til på bra kampanje ;) Skripta kampanjen er ganske god den og :) )

 

 

Akkurat nå er det bare coop oppdrag som er mulig online, men ut i fra rykter, blir det jobba på en skikkelig krigs modus, der hvertfall over 100 virtuelle piloter kan kjempe mot hverandre online samtidig ;)

 

Altså, liker du ww1 flying, eller finner ut at du vil starte, eller bare for morro skyld fordi du har sett Flyboys og/eller Den Røde Baron (Justerbar vanskelighets grad.) vil jeg påstå at dette er spillet du leter etter, OM du har maskinvaren.

 

Registrer deg gjerne på simhq.com forumet, der får du de fleste nyheter om RoF.

simhq er den eneste uforstående forum siden som Neoqb, dvs, RoF utviklerne, faktisk prater med folk, utenom sitt eget forum på rof siden, og skjer det noe nytt så tar det ikke 5 min før det er annonsert på simhq ;)

Men husk å prat modent og ikke kom med wtf ffs omfg på det forumet, da det er drevet av eldre folk (Da det for det meste er hos den aldersgruppa ww1 fly simulatorer ligger.) Med andre ord, vis samme respekt for folk der som her, pluss litt til ;)

 

Dette ble en lang post gitt, men forhåpentligvis får man åpnet øynene til de nordmenn som har sett, og blitt påvirket av ww1 fly filmer men ikke helt vet hvor man skal lete etter spillene (Er ofte sånn det begynner for mange ww1 flight sim fans.)

 

Må bare spørre videre hvis du har noen spørsmål!

 

Lykke til!

Endret av toredl87
Lenke til kommentar

toredl:

Meget god info :thumbup:. Jeg er snart 40 år og derfor foretrekker jeg et voksent og modent community. Dette høres dermed ut som noe jeg må kjøpe :).

 

Er ingen god dogfighter, men et sted kan man jo begynne og har et par joystick som har blitt altfor lite brukt.

 

Men siden jeg også har lite tid til å spille er det viktig for meg å finne de gode spillene. Takker for kjempebra info. Blir nok kjøp til helgen fra D2D.

 

Maskinvaren vil jeg tror jeg har:

W3520 (Ci7), 12GB, GTX 285, SSD.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar
toredl:

Meget god info :thumbup:. Jeg er snart 40 år og derfor foretrekker jeg et voksent og modent community. Dette høres dermed ut som noe jeg må kjøpe :).

 

Er ingen god dogfighter, men et sted kan man jo begynne og har et par joystick som har blitt altfor lite brukt.

 

Men siden jeg også har lite tid til å spille er det viktig for meg å finne de gode spillene. Takker for kjempebra info. Blir nok kjøp til helgen fra D2D.

 

Maskinvaren vil jeg tror jeg har:

W3520 (Ci7), 12GB, GTX 285, SSD.

 

 

 

Rise of Flight er veldig morsomt og inspirerende det ja, og pcn din er jo langt bedre enn min (Intel Core 2 Duo E6750, 8800 GTX, 4gb ddr2.) RoF er jo skapt for i7 prosessoren.

 

At noen klarer å lage en ww1 simulator med såpass bra grafikk og realisme og utrolig mange smådetaljer står det sannelig respekt av!

 

Spillet er nok litt vanskelig, men det går an å slå av vanskelig fly modell, sette på udødelighet, uendelig ammo, osv osv, så man får øvd seg opp en del :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...