Gå til innhold

Guybrush kommer tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om. Et annet hint til en ny re-make var forøvrig det at der det tidligere var figurer av Sam and Max utenfor det store ape-hodet på Monkey Island (originalen kom ut før Sam and Max) er det i nyutgaven en figur av den onde tentakkelen fra Day of the Tentacle =D Og alle har lyst å spille Day of the Tentacle igjen, right?

Lenke til kommentar

Har spillet selv :) Kjøpte det på steam og synes det er kjempe bra! Har ikke spilt orginalen, men spillet er veldig underholdende. Har prøvd et annet Monkey Island spill før og synes humoren i spillet er kjempe morsom samtidig som jeg liker atmosfæren i spillet.

"My enemies flee when they see me coming!"

"Even BEFORE they smell your breath?!"

Lenke til kommentar
Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om. Et annet hint til en ny re-make var forøvrig det at der det tidligere var figurer av Sam and Max utenfor det store ape-hodet på Monkey Island (originalen kom ut før Sam and Max) er det i nyutgaven en figur av den onde tentakkelen fra Day of the Tentacle =D Og alle har lyst å spille Day of the Tentacle igjen, right?

 

Har ikke spilt remaken, men originalen hadde også Sam & Max ved apehodet, se http://www.eeggs.com/images/items/2529.full.jpg

 

Du finner dem i Monkey Island 2 også. Dette skyldes nok at Steve Purcell, skaperen av Sam & Max, jobbet som grafiker på bl.a. Monkey Island-spillene. :)

 

[OPPDATERING] Nå ser jeg at jeg ikke har lest det jeg siterer skikkelig, du skriver jo ingenting som ikke stemmer. Sorry. ;)

Endret av knute
Lenke til kommentar
Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om.

Likte heller ikke nye grafikken, først og fremst utseende til Guybrush var for merkelig. Jeg mener, FOR et hår! Hadde de latt meg bruke nye kontrollsystemet samt ny lyd med gammel grafikk, så hadde jeg kjøpt det. Nå fyrer jeg heller opp scummVM på PCen.

Lenke til kommentar

Grafikken i remaken er nesten uten unntak styggere enn originalen. Interfacet er dårligere også. Helt UTROLIG at de ikke brukte samme interface som monkey island 3 og vampyre story med aktivitetshjul.

 

Nei, hadde de aktivert stemmeskuespillet på retro-versjonen hadde det vært best. Jeg blir desverre nødt til å spille gjennom med den grelle nye grafikken for å høre guybrush sin stemme.

Endret av Nailer
Lenke til kommentar

Synes grafikken passer Monkey Island-universet meget bra. Håper de fortsetter i samme spor og lanserer en oppusset MI2 i løpet av året!

 

sorry, men dere høres ut som noen gretne gamle gubber hehe....(er forøvrig en gammel gubbe selv)

Endret av lenny25
Lenke til kommentar
Var ikke stor-fan av den grafikkstilen de kjørte i Special Edition, men stemmearbeidet var flott og det var deilig å endelig få spilt spillet så jeg kan skjønne hva alt oppstyret handler om.

Likte heller ikke nye grafikken, først og fremst utseende til Guybrush var for merkelig. Jeg mener, FOR et hår! Hadde de latt meg bruke nye kontrollsystemet samt ny lyd med gammel grafikk, så hadde jeg kjøpt det. Nå fyrer jeg heller opp scummVM på PCen.

Har ikke SE-versjonen til PC begge modusene, både ny og gammel grafikk, slik som iPhone-versjonen har? Med iPhone-versjonen trenger man bare å swipe to fingre over skjemen for å umiddelbart bytte modus.

 

http://toucharcade.com/2009/07/23/the-secr...ions-and-video/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...