Gå til innhold

Anmeldelse: Knight 'n' Grail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kult å se at det er liv i gamle plattformer, men 12.99 GBP Premiumutgaven er i drøyeste laget for et C64 spill for min del...

Synes egentlig ikke det er en gal pris, men du kan jo kjøpe budget-versjonen. Eller digital download for £1.99.

 

Hva ligger utviklerkostnaden på for et slikt spill? Et AAA spill som Empire Total War lå på ~£45 og regner med at de hadde høyere kostnader enn Knight'n'Grail. Beviser vel at ingenting er verdt mer enn det folk er villige til å gi.

 

£1.99 mener jeg er good value ja :)

Lenke til kommentar

Jeg tror ingen forventer å få dekket utviklingskostnadene her, dette er et spill hvor antallet solgte kopier kommer til å være svært lavt, kanskje et hundretalls totalt. Man kan ikke sammenligne det med et spill som selger hundretusenvis av kopier.

 

Samtidig må du huske på at kopiering, innpakning, osv gjøres manuelt, sannsynligvis på kveldstid (man kan jo ikke leve av å gi ut Commodore 64-spill). Dette er ikke noen samlebåndsproduksjon.

Lenke til kommentar

Vil vel ikke tro det er så stor produksjon av 5,25" floppy disker lengre, så hvis du får med en slik så vil jeg tro den også koster litt.

Artig at det fremdeles er liv i en så gammel maskin, er nok veldig mye nostalgi ute å går. Dette er nok maskinen mange av oss (litt eldre?) ble først kjent med tv-spill (som det var kalt den gang).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Utrolig kult å se en positiv anmeldelse av Knight'n'Grail her inne! :D

 

Jeg var med på å lage grafikken til dette spillet, og det gjør det vel verdt de mange arbeidstimene når man faktisk kan få denne typen oppmerksomhet.

 

I forhold til diskusjonen over så kan jeg forsikre om at dette er dugnadsarbeid i beste Gerhardsenånd. Kjærligheten til maskinen og sjangeren har vært drivkraften. De pengene som Psytronik får inn for budget og deluxe-utgaven av spillet sprøytes for det meste rett inn i produksjonskjeden igjen. Noen her nevner 5,25" floppyene, men det som har kostet mest i forhold til materiell på K'n'G er rett og slett jewelcases. Etter måneders arbeid har Kenz som driver Psytronik lykkes i å oppdrive et parti med cases av den typen som ble brukt til de europeiske utgavene av Electronic Arts sine spill på C64. Autentisk skal det altså være. ;)

 

Håkon

Endret av Arch
Lenke til kommentar
Hei,

 

Utrolig kult å se en positiv anmeldelse av Knight'n'Grail her inne! :D

 

Jeg var med på å lage grafikken til dette spillet, og det gjør det vel verdt de mange arbeidstimene når man faktisk kan få denne typen oppmerksomhet.

Hyggelig å høre. :) C64 og Amiga er maskinene i mitt hjerte, så jeg setter veldig stor pris på at det fortsatt skjer såpass interessante ting i miljøene.

 

Får bare håpe Kenz får fart på sakene snart, slik at jeg kan få deluxe-versjonen som jeg bestilte for evigheter siden. Må jo ha det i hylla. Ser ut som salget kanskje har gått litt over hans forventning? :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...