Gå til innhold

Anmeldelse: Anno 1404


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig god anmeldelse, traff spikeren på hodet her. Spillet er rett og slett glimrende.

 

En ting du ikke nevner er dette med "gems", som er ett slags pengesystem for kjøp av bonus gjenstander til bruk i spillet. Man kan "låse" opp flere våpenskjold, farger og ikke minst diverse bygninger som får byen din til å se enda mer troverdig ut.

 

Alt i alt, ett løp og kjøp spill!

Lenke til kommentar

Savner virkelig en MP del :(

 

Hos meg har spillet en tendens til å låse seg (detter ut i windows) noen ganger mens jeg lagrer spillet. Fryktelig irriterende når det er lenge siden sist jeg lagret eller at (auto)save filen blir korrupt.

 

Savner også litt mer dialog og konflikter mellom spillere (computer). Slåss dere til sjøs gir de opp alt for lett.

Ellers et meget godt spill.

Lenke til kommentar

Kjøper man spillet i vanlig butikk så trenger han heller ikke å ha DVD-platen i spilleren.

 

BRA, UbiSoft!!! :) :) :)

 

Spillet koster også mye mindre i butikk enn på Steam, så Steam på skjerpe seg hvis de skal ha noen forhåpninger om å få tak i mine penger...

 

Har spilt dette spillet rundt 20 timer nå, og det er klin hoppende umulig å slutte. Har ikke bygget noe forsvarsverk ennå, så det smeller nok en vakker dag - men pytt - da kan jeg jo bare begynne å bygge på nytt :)

 

Savner ikke flerspillerdelen, da det ville ha blitt mye mer fokus på krigføring enn bybygging.

Lenke til kommentar

Kameraføring er god (zoom/rotere), i tillegg er det snarveisknapper til alle funksjoner. TAB bytter mellom alle skip etc.

 

Er fortsatt uenig i at spillet lider av mangel på multiplayer, da dette ville bare være stressende for å få bygget forsvarsverk/angrep fremfor logistikk/byplanlegging. Men smaken er som baken...

 

3 aktiviseringer holder LENGE vanligvis, og det er bare å kontakte kundeservice for å få flere aktiviseringer. Heller dette enn NOCD-crack eller andre fjåsete DRM-løsninger.

 

Definitivt årets spill for meg ihvertfall, da Total War skuffet STORT.

 

Har 3 stk ANNO-spill nå, og gleder meg allerede til 1107/1206/1305/1800/2061... :) :) :)

Lenke til kommentar
Hva med å nevne at dette spillet kun har 3 aktiveringer? Dvs uendelig på samme maskin-ID, men om du bytter harddisk eller skjermkort e.l. så ryker en av aktiveringene dine...

 

Feil, bytte av skjermkort og andre små endringer bruker ikke opp en av aktiveringene dine. Bytte av hovedkort og/eller operativsystem derimot gjør det. Men dette er ifølge utvikler ikke ett problem da du enkelt kan sende de en mail så øker de grensen din. De hadde samme systemet på ANNO 1701 og jeg hadde aldri noe problem med aktiveringer, og jeg har endret så godt som hele systemet flere ganger.

 

What changes to my PC require a new activation?

A PC configuration in the view of the activation system consists of the major hardware and software components of your computer – including the operating system, CPU, mainboard and system hard disc. Minor changes like replacing the graphics card, connecting an additional disc or adding more memory to the PC do not change the PC configuration and reactivation is not needed. If you uninstall the game and re-install it later, without having changed the PC configurations, you do not need a new activation. The activation data for the game is stored in the folder addressed by CSIDL_COMMON_APPDATA\Tages (this translates for example usually to C:\ProgramData\Tages for Windows Vista). The game uninstaller does not remove the activation data.

 

Se her for mer utfyllende info.

 

Multiplayer? Nei, det er ikke ett savn, som flere andre her påpeker så ville dette tatt fokus vekk på det som er hovedpoenget med hele spillet, bygge mange og store byer.

Lenke til kommentar

Leste feil på skjermkortdelen, men det er da mange som bytter ut både cpu og OS (nå som 7 kommer også), samt systemdisken nå og da. Så dette er en stor begrensning.

 

For å se i mitt tilfelle:

Juni 2009: første installasjon, 2 aktiveringer igjen

Oktober 2009: Nytt OS, 1 aktivering igjen

2010: Nytt hovedkort / CPU, null aktiveringer igjen

2010: Ny systemdisk i løpet av året - *BEEP*

 

... og dette er selvsagt ikke inkludert om jeg installerer spillet på bærbar.

 

Og ja, jeg synes Multiplayer er et stort savn. Jeg har spillet alle de andre spillene i multiplayer, og selv om jeg digger singleplayer / free play noe helt sykt, så var multiplayer enda to hakk opp.

 

Og hvorfor skulle fokuset blitt tatt vekk? De som ikke liker MP trenger jo ikke spille det. Poenget er at de hadde multiplayer i alle de tre tidligere spillene, riktignok halvveis uoffisielt i 1503, da den patchen som la til MP ikke ble fullført, og endte opp som en beta-patch. Likevel, hadde null problemer med den i 1503 - så skjønner egentlig ikke hvorfor den aldri offisielt kom ut.

Endret av krifos
Lenke til kommentar

Får en slik trang etter bybygging spill en gang i blant, så dette høres bra ut. Problemet er at jeg ofte blir lei av dem etter et par timer, men det er utrolig morsomt de timene jeg spiller. :p

Blir nok et kjøp i høst dette.

Irriterende at manualen er så liten. Savner dagene med lange manualer. Jeg er nok litt merkelig, men det å lese manualen var halve gleden for meg. Når det kommer til spill som dette er manualen viktig, og det er tullete av utgivere å kutte ned på den.

Uansett, har man spilt denne typen spill før kommer man vel fort inn i det. :)

Lenke til kommentar

Blanding mellom S3, Sim City og AoE er jo oppskriften på kosespill! Dette er et av de spillene hvor man kan se det er stemningsfullt bare ved å se på minimappet...

 

Multiplayer? Nei, det er ikke ett savn, som flere andre her påpeker så ville dette tatt fokus vekk på det som er hovedpoenget med hele spillet, bygge mange og store byer.

 

Tja...personlig så var LAN på Settlers III med en kompis utrolig morsomt. Vi foretrakk gentlemansmetoden i S3, hvor vi bygget opp et samfunn iløpet av 3-4 timer, og iløpet av den tiden konstruerte begge enormt mange forsvarsverk og store hærer. På et avtalt tidspunkt angrep vi hverandre bare for å se hvordan det gikk :) ville satt pris på muligheten for å gjøre det samme i dette spillet.

Er dog enig i at MP over nett mot fremmede sannsynligvis ville endt opp som mer stressende affærer, personlig synes jeg comps er bedre med spill som SC osb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...