Gå til innhold

Test: Parrot AR Drone


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den dyreste reservedelen selges ikke hos nevnte norske leverandør. Hovedkortet (med kamera som filmer nedover) koster deg nærmere en tusenlapp med frakt og moms om du bestiller den fra Parrots egen nettbutikk.

 

Men gud bedre for et artig leketøy!

Endret av Cikey
Lenke til kommentar

Joda, men er det offisiell støtte til Android og Symbian, eller er det noe en fritidsamatør har satt sammen? Utifra Ardrone sin hjemmeside så er kun iPhone/iPod/iPad offisielt støttet nå, men vil støtte flere platformer etterhvert. Tar man en titt på Android Market så ser man fort at det er flere apps for Parrot AR Drone - dog ingen offisiell app.

Lenke til kommentar

Tragisk at dere reklamerer dette som et iphone-tilbehør når det og fungerer med Symbian og Android

Hei!

 

En sal er et tilbehør til hest, selv om den vil fungere også på ei ku ;-)

 

Parrot AR Drone er utviklet som et iPhone-tilbehør, og Parrot har så langt ikke lansert applikasjoner for noen annen plattform. AR Drone selges også i Apples butikker. Det blir vel ikke missvisende å kalle det iPhone-tilbehør, bare fordi noen har kopiert styreappen til Android, Symbian^3, PC og faktisk også Wii-kontrollen?

 

 

 

Espen

Lenke til kommentar

tiboine: Sammenkoblingen med dronen skjer via Wi-Fi. Ganske riktig setter den opp sitt eget trådløse nettverk. Når du har koblet til kan du eventuelt endre navn på det selv - det skjedde en gang i løpet av testen av dronene forsøkte å ta samme nettverksnavn - uten at vi vet hvorfor. Det var iallfall ganske enkelt å fikse ved å koble til en om gangen for navnebytte.

 

Når vi spiller mot hverandre går linken mellom de to styreenhetene over Bluetooth. Vi opplevde at rekkevidden på den linken var en del kortere enn for trådløsnettet, så vi falt ut av spillet etpar ganger, selv om vi fortsatt hadde kontroll over dronene.

Lenke til kommentar

Har dere opplevd noen problemer med autopiloten?

 

Har lest litt om dette, og opplevd en gang selv at Dronen tok ut av seg selv. Steg rimelig høyt opp og dro avgårde. Hadde video til iPhonen en stund uten at jeg kunne kontrollere den. Fant (heldigvis) igjen dronen, og når jeg restrartet appen var kontakten helt fin igjen, uten at jeg restartet dronen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...