Gå til innhold

– Radeon HD 6790 kan ikke låses opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
med HD 6790 skal være at de ubrukte streamprosessorene er fjernet fysisk fra selve grafikkprosessoren og ikke bare deaktivert.

Dette er jo bare tull. Dette er akkurat samme brikke, kodenavn, die size og transistortall som storebrødrene 6850 og 6870. Det er massevis av deaktiverte shadere på 6790. Men jeg ser ikke bort i fra at AMD har klart å ødelegge muligheten for aktivering av disse.

Lenke til kommentar
med HD 6790 skal være at de ubrukte streamprosessorene er fjernet fysisk fra selve grafikkprosessoren og ikke bare deaktivert.

Dette er jo bare tull. Dette er akkurat samme brikke, kodenavn, die size og transistortall som storebrødrene 6850 og 6870. Det er massevis av deaktiverte shadere på 6790. Men jeg ser ikke bort i fra at AMD har klart å ødelegge muligheten for aktivering av disse.

 

as the non-operating units are fused off, which means that they are physically, not logically disabled.

 

 

Dette er hva xbit-labs skriver, og de mener vel at forbindelsen til de ekstra transistorene er kuttet fysisk, ikke at de er gjernet helt. Men om det stemmer eller om det bare er noe man skriver vet jeg ingenting om.

 

 

Lenke til kommentar
Dette er hva xbit-labs skriver, og de mener vel at forbindelsen til de ekstra transistorene er kuttet fysisk, ikke at de er gjernet helt. Men om det stemmer eller om det bare er noe man skriver vet jeg ingenting om.

Det høres mer logisk ut ja. Det er jo en kjent teknikk, men jeg trodde den var for dyr for masseproduksjon. De har vel fått ned kostnadene for teknikken på ett eller annet vis.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare la folk låse opp de ekstra streamprosessorene? Jeg forstår at de vil at folk skal kjøpe de kraftigere skjermkortene slik at de tjener mer, men hvorfor bruke ressurser på å hindre folk i å låse de opp når det sikkert er billigere å bare fortsette slik de har gjort? Dessuten mister man jo garantien om man tukler med GPU-en, så det burde ikke være et særlig stort problem for AMD.

Endret av Vaffeltryne
Lenke til kommentar

Selv om du bryter garantien, så er det ikke dermed sagt at du ikke får brukt den dersom man får flashet kort tilbake til orginalen om man ødelegger det. Det kan godt tenkes at ett av motivene for å gjøre det de har gjort er å unngå en masse RMA's og tap også for partnerne, samt returer dersom de opplåste shaderne ikke fungerer som ønsket, for det er slettes ikke lett å finne ut om man har "tuklet med GPU-en" ser du..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...