Gå til innhold

Artikkel: Slik skaffer du rimelige varer fra USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min nåværende klokke er en 2009 modell som i 2009 kostet 4995 kr i Norge (og den har ikke gått ned i pris på to år), den fikk jeg for 2345 kr inkl. mva, toll, frakt og ekspedisjonsgebyr til usa-scandinavia (kunne ikke brute JetCarrier som er billigere, men treigere, da man måtte ha social security number for å i det hele tatt kunne få kjøpe den). Sparte altså nesten 2700 kr..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen selskaper er helt nazi på RMA'ing og retur. Kjøpte MSI hovedkort fra USA, måtte sende det tilbake til USA når det gikk istykker, etter at jeg fikk det tilbake holdt det i noen måneder og så gikk det i stykker igjen, gadd ikke bruke 1000 spenn på å sende det fram og tilbake til USA så jeg kjøpte ASUS istedet. Konklusjon? Ikke kjøp MSI og se til at produsenten du kjøper fra støtter global RMA.

Lenke til kommentar

Er også verdt å nevne at ikke alle USA butikker akkesptere Norske Visa pga fraud.

Det er vel ikke bare norske kort de ikke aksepterer, men generelt alle utenlandske (u-amerikanske). Mange USA-butikker er strenge på shipping adress / billing adress, altså at varene kun kan sendes til samme adresse som kredittkortinnehaverens (jada, brukerstedene har tydeligvis adgang til adressen din i kortselskapets kunderegister). Andre kan levere varene til en separat shipping-adresse, bare du samtidig oppgir billing-adressen.

 

JetCarrier har også en løsning for de butikkene som ikke aksepterer kortet ditt, nemlig Shop4You-løsningen, som enkelt sagt innebærer at JetCarrier kjøper varene for deg. Dette er imidlertid en medlemstjeneste som koster 49USD årlig.

Lenke til kommentar

Svedge: Eh, jo? Spørs jo naturligvis på varen, og det er selvfølgelig kjedelig at man ikke får de samme rettighetene som i Norge, men det er muligheter for store besparelser. Som FredrikV sier over her, spesielt på klær og sko kan du spare masse. Nå som dollaren ligger på under 5.5 får du blant annet skjorter fra merker som Ralph Lauren, som koster 1200-1300 og oppover i Norge, til ~550 kroner pluss mva og frakt. Når man i tillegg gjerne finner gode tilbud er det veldig mye å spare, og jeg har selv kjøpt klær fra USA som jeg har fått sendt til en privatperson i USA, og så fått de videresendt til meg. Da har besparelsen vært enda større, så jo, det er mye å spare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ADVARSEL! JetCarrier trekker "26%mva + 70kr kun fysisk faktura + 110kr tollbehandling + XXXkr sending innen norge"! Fant ut etter mange eksperimenter og utprøving at uansett hva jeg bestiller selv om det er Jet(træg)Carrier sin sjøfrakt som tar ca. to uker ER MYE DYRERE en USPS flyfrakt! Obs. du må uansett betale mva. selv om på pakken står det: "GIFT $10" fra privat person så blå nekter JetCarrier å motta pakken selv om den har ankommet!! De trenger kvittering på brukte ting selv om de er deklarert som gave fra privat person!

-

Og ikke minst fikk jeg purring på rund 200kr etter to uker pga. de ikke har mulighet til å betale med VISA eller PayPal, kun fysisk faktura, det skjedde for 2 måneder siden, men dette her er ikke det værste, les mer nede!

-

Oppsummering:

I tillegg to HUGO BOSS busker, Armani skinn jakke, og Grado RS1i hodetelefoner total sum $1476, fraktJet 480kr + 25%mva =

JETCARRiER Sjø: 8820+480+70+2205+160= 11665(11.900kr inkl.purr.)

USPS(usa's post) 8820+890+0%mva.= 9.710kr(kunne ha kostet, teori)

Vinner: MyUS.com 8820+460+0mva. = 9280kr(!!) ferdi levert har på posthuset, erfart med varer av tatal verdi 15.000kr i en pakke, www.MyUS.com hjelper kunden som de bare KAN, deklarer selvføgelig det som står på pakken GAVE!!! Uten ektra gebyrer som JetCarrier har, bare kun årlig avgift 60 dollar, bestiller du noe som er verdt 150dollar i året så MyUS langt billigere enn JetCarrier, et selskap som putter JetCarriers betingelser og service til skam!!

 

Skal aldri mer bruke JetCarrier(etter 3 ganger) bommet jeg med totalt 2700+400+550kr kun i MER VERDI AVGIFT MED JETCARRIER!

 

Har bestilt med MyUS.com 7 ganger nå og spart ihverfall 4500kr kun på 2 måneder i forhold om jeg skulle bestile med JETCARRIER!

 

Nå skal jeg roe meg ned med bestillinger, i tilfelle ROLF B. WEGNER samarbeider med JetCarrier.no eller har noen forhold til dem(mulig jeg ikke kødder, iP adresse) :D og JetCarrier kontakter tollvesenet og de banner meg for altid og legger på ekstra %26 på alt jeg bestiller. Både tollvesene og politiet kan være frekke å tak i ræva di og sende skattespioner(kødder bare)

 

Derimot skal jeg bestille bil eller motorsykel, da ønsker jeg å betale MVA. siden jeg må! Da kan jeg kontakte JetCarrier hvis ingen andre tilbyr bedre priser, betingelser og priser(mulig frakt-firma allerede gjør det)

 

Håper virkelig dere finner en alternativ til JetCarrier på google, eller i det minste bruker noen timer på å researche om jetcarrier først.

 

+JetCarrier har dårli synsykt uoversiktelig gammeldags design på sia demmers, vanskelig å styre dine frakt/pakker, og navigere og operere :p

 

Lykke til og spar pæng, for mange blir ranet uten at de veit om alternativer, som unskyldning sier de: PRESTiSJE! Etter at de oppfatter at de er lykkelige lettlurte bortskjemte resurs-sløsere.

Dette er min lengste og sikkert mest fornuftige kommentar på HARDWARE.NO

 

Håper dere finner noe informasjon til deres nyte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det som koster er gebyrene for fortolling som posten tar når du bare bestiller selv. De gebyrene er skyhøye og det er moms på dem også.

 

"Posten" er bare en av aktørene (siste ledd) som kan være aktuell ved kjøp fra utlandet.

De har de minste gebyrene sist jeg sjekket.

MVA må alle forholde seg til, gitt at gjeldene regler for kjøp/handel følges av befrakter.

Som kan være TNT, DHL, UPS, med flere.

For å ta ett eksempel så kan en vare kjøpt på eBay bli sendt med TNT hvor man da naturlig nok betaler frakt "up front" og selger leverer varen til TNT som (mot ett godt pålegg) leverer varen på døra de ila f.eks. 2-3 dager fra Kina.

Når man her sparer opp mot 10k for en del så blir det billig uansett.

:)

Edit:

Når det gjelder den ranten over her om JetCarrier får man vurdere om man synes det er greit at ett seriøst firma tar seg av frakt/fortolling for deler man ellers ikke vill kunne få sendt hit.

Dette gjelder jo bare for varer som man ønsker å kjøpe fra aktører i USA som kun godtar leveringsadresse innen USA.

Flyfrakt er dyrt uansett, og det er kjekt å kunne (her også) få levert deler på døra/nærmeste "postkontor" ferdig fortollet.

Kjøper man f.eks. ett eksosanlegg til 1/3-del av prisen en norsk "importør" skal ha, blir det billig selv om JetCarrier tar seg betalt for jobben og ikke jobber gratis/ikke har den helt store konkurransen (enn så lenge) på denne type tjeneste.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Liker bestilling fra utlandet.

 

Eksempel POLYFORINGER til Forden min.

Norge 5000 kr.

England 1700 kr for hele understellet,

og det er med frakt og Toll og tull på døra.

 

Ford deler er konge via England.

 

Hong Kong tar som regel LAAAAAAAAAAng tid.

Har hendt det kom fort, men sjelden.

 

Mye fake klær solgt fra Tyskland, via Hong Kong.. Les feedback mye på selgere.

 

Thailand har jeg forstått at det går fort. Ikke prøvd selv.

Lenke til kommentar

Når det gjelder den ranten over her om JetCarrier får man vurdere om man synes det er greit at ett seriøst firma tar seg frakt/fortolling for deler man ellers ikke vill kunne få sendt hit.

Den ranten sier meg forsåvidt mye om MyUS, som tydeligvis ikke hever seg over medvirkning til skatteunndragelser. Da virker det som et skikkelig seriøst selskap, omtrent på linje med DealXtreme... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...