Gå til innhold

Android-kart får flere funksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare synd de fleste telefoner har a-gps, så de må vel hente dette med 3g nett og det koster penger. Hvertfall for oss som ikke har ubegrenset databruk. I tillegg drar det vel en del strøm og la denne stå på 24/7 og hente inn posisjonsdata.

 

Ellers kule funksjoner.

Lenke til kommentar

Bare synd de fleste telefoner har a-gps, så de må vel hente dette med 3g nett og det koster penger. Hvertfall for oss som ikke har ubegrenset databruk. I tillegg drar det vel en del strøm og la denne stå på 24/7 og hente inn posisjonsdata.

 

Ellers kule funksjoner.

 

Du har ikke skjønt hva a(ssisted)-gps er for noe... kort oppsummert så er det ett tillegg til den vanlige gps funksjon som hjelper telefonen å finne sin possisjon raskere enn om den kun brukte satelittene.

På android kan assisted biten slåes av om man er bekymret for kostnaden ved datatrafikk (men den er ubetydlig liten sammenlignet med kostnaden av kartnedlasting)

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS

Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært så opptatt av å holde alt jeg gjør hemmelig, men dette er ikke spseielt bra vil jeg påstå. Det er ingen grenser for hvilken informasjon google har tilgjengelig på deg etterhvert... det er heller ingen som har noen reell myndighet til å sette ned foten for denne typen aktører. Jeg har kompetansen til å "skru av" denne typen tjenester, men folk flest trykker ja uten å lese ting... :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

Kommer ikke til å bruke denne funksjonen. Den er langt fra nyttig og jeg har ikke lyst til at google skal vite mere om meg enn de gjør nå :cool:

Det står øverst på statistikksiden i bildet at dette er privat informasjon.

 

Men når det er sagt skal man fortsatt være skeptisk, data om våre liv er det stor verdi i, så Google kan finne på å bli klåfingret om man ikke passer på.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...