Gå til innhold

De 10 heteste iPhone 5-ryktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan si med en gang at det er 0% sjangse den får egen hdmi utgang.

Apple vil ha minst mulig utganger.

 

På Mac/PC er det nå lightpeak som kan være alt.

På iOS produkter er det deres egen kontakt.

 

De sparer mye penger og tjener mer på adaptere.

Det vil også ødelegge deres enkle design.

Lenke til kommentar

Enig med han over meg angående HMDI'en. Det var det samme ryktet rundt iPad 2, og jeg kan umulig se for meg at Apple legger til en HDMI-inngang til iPhone 5 når det ikke ble gjort til iPad 2.

 

Stiller meg generelt litt kritisk til den sannsynlighetsregningen som er oppgitt. At en million fans ønsker og håper på en funksjon, og derfor rapporterer rykter over en lav sko, betyr ikke mye når det gjelder sluttproduktene til Apple.

 

Det jeg gjerne skulle ha sett var en 4" skjerm, men hvordan funker dette med skalering osv? Jeg syntes det også er på tide å redesigne fremsiden av iPhone. Den bygger for mye med de to tykke skjermløse stripene på topp og i bunn.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke artikkelforfatteren er helt klar over hva Eple-tilhengerne prioriterer når de kjøper epleting...

Apple må banke løs på stortromma som aldri før med iPhone 5 hvis den skal kunne hamle opp med de råeste Android-mobilene som har dukket opp i det siste

Du snakker faktisk om kunder som står ute i gata i mange mange timer (fortsatt kø utafor Applebutikken på Times Square for å kjøpe iPad2..) for å kjøpe produkter INGEN har testet, veldig få har sett, og som koster ganske mye.

 

Apple kunne produsert og solgt en iPhone Basic, med tale, sms, og kontaktliste med 20 numre, og folk hadde fortsatt bøyd seg i støvet, hyllet Jobs som en gud og solgt bestemora sine gulltenner for å finansiere den nye fantastiske og litt simple telefonen.

Bare se den gangen Apple lanserte Shuffle. Fargeskjerm var begynt å bli standard, og hva skjer: Jo, de lager en mp3-spiller som er litt dyrere, men uten skjerm. Den kunne dog shuffle sanger da, som var meget nyskapende og unikt (ironi)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@newman221: Jepp, de 0,1% av kundene som gidder å stå i kø for å kjøpe et Appleprodukt er veldig representative... :roll:

 

Du har ikke skjønt poenget med iPod shuffle heller, ser jeg, og unnlater å nevne at Apple samtidig produserte iPod-modeller i den tradisjonelle formfaktoren, med større og bedre fargeskjermer enn de fleste konkurrentene. Poenget med shuffle er da at den skal være så liten og lett som fysisk mulig. Det kan være svært praktisk med en mp3-spiller som veier kun 12,5 gram og kan klipses fast på klærne, når man f.eks driver med fysiske aktiviteter. Ikke alltid man ønsker å utsette en relativt stor og dyr spiller med fargeskjerm for alt mulig heller.

Lenke til kommentar

Som fortsatt er verdens overlegent beste smartmobil.

Som forøvrig ikke kan lagre et epost-vedlegg... iPhone er en fin telefon, men syns ikke den kvalifiserer som en smartphone. I bunn og grunn er det egentlig en ganske dum telefon, som har klart å få heftig markedsposisjon pga design og brukervennlighet.

Men med de til dels store manglene den har (elendig notificationsystem, ikke lagre epostvedlegg, dårlig kalendersystem) syns jeg ikke den fortjener å bli kalt smartmobil.

Lenke til kommentar

Som fortsatt er verdens overlegent beste smartmobil.

Som forøvrig ikke kan lagre et epost-vedlegg... iPhone er en fin telefon, men syns ikke den kvalifiserer som en smartphone. I bunn og grunn er det egentlig en ganske dum telefon, som har klart å få heftig markedsposisjon pga design og brukervennlighet.

Men med de til dels store manglene den har (elendig notificationsystem, ikke lagre epostvedlegg, dårlig kalendersystem) syns jeg ikke den fortjener å bli kalt smartmobil.

Nok en gang er du lengt ute på viddene.

Eksempel på hvordan man lagrer e-postvedlegg på iPhone (hentet fra iOS brukermanual):

Saving Photos and Videos from Email Messages, MMS Messages, and Webpages Save a photo from an email message to your Camera Roll album: Tap the photo, then tap Save Image. If the photo hasn’t been downloaded yet, tap the download notice first.

 

Save a video from an email message to your Camera Roll album: Touch and hold the attachment, then tap Save Video. If the video hasn’t been downloaded yet, tap the download notice first.

Lenke til kommentar

Jaaaaa, det er så ofte man trenger å lagre videoer som sendes som vedlegg. Hva med f.eks excel, word, pdf og andre litt mer jobbrelaterte epost-vedlegg?

Å kalle seg en smartphone når du ikke tillater de mest elementære elementene som man forventer å finne i en telefon blir ganske feil, ihvertfall syns jeg det.

 

Ikke alltid man trenger å lagre PDF på telefon, men av og til, som når man er i Japan og har en hotellreservasjon mottatt på mail, er det ikke alltid fristende å dra frem telefonen og aktivere 3Gnettet, ihvertfall ikke når Telenor fakturerer 180kr/MB der borte... Så da hadde det vært kjekt å ha den lille pdf'n offline.

Lenke til kommentar

Sukk...å komme med slike syltynne påstander, som gang på gang viser seg å være feil, det er vel ikke særlig smart av deg heller...

For vedlegg i PDF, .doc eller whatever i Mail: klikk og hold, velg "Open in...", åpne/lagre filen i valgfritt program som har støtte for filformatet.

 

For øvrig så har jeg flere ganger brukt min iPhone til nettopp det du beskriver, "offline" lagring av diverse reisedokumenter i PDF-format. I mitt tilfelle har jeg imidlertid gjort reservasjoner og lastet ned reisedokumenter osv. på en Mac, og deretter overført/lagret dokumentene trådløst til min iPhone ved hjelp av Air Sharing. Å gjøre reisedokumenter o.l. tilgjengelig som lagrede dokumenter på en iPhone er altså ikke vanskelig, enten man gjør det på den ene eller andre måten.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg kommer iPhone alltid til å være en "glorifisert symbian" telefon laget av Steve "Stalin" Jobs.

Aldri vært borti et firma som legger mer restriksjoner på kjøperne av deres produkt enn det Apple gjør. Det er Steve Jobs som bestemmer hva du kan og hvordan du kan bruke og tilpasse en iPhone. Minner faktisk ganske mye om kommunistiske hersketekniker.

Jeg hører FRYKTELIG mange iPhone/Pad brukere sier...."disse produktene bare funker...aldri noe galt med dem". Nei er det så rart da...de klarer jo bare 1 eller 2 ting om gangen. Ikke så rart de ikke sliter.

Apple tilhengere minner meg mest om hjernevaska gla´kristne. Samma hva Apple og Jobs kommer med så jubler de. Og til de som mener at det er alle andre som kopierer Apple...Apple var ABSOLUTT ikke først med smartphones og tablets/pads. Det er et faktum man ikke kommer unna. HTC var ute med windows baserte smartphones lenge før Apple kom på banen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...