Gå til innhold

Gnome 3 er lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har allerede testet det.

 

Finnes ingen god måte å komme til systeminnstillinger.

Å velge temaer og redesigne ting er et rent helvete.

Konfigurasjon finnes ikke.

Multitasking er som å sitte på en mobiltelefon.

 

Noe av det værste jeg har vært borti, og er den siste og sterkeste grunnen til at jeg har forlatt gnome, permanent.

Lenke til kommentar

«Gnome er nå tilgjengelig i versjon 3, og dette skal være enda enklere å bruke enn forrige versjon, takket være en ny Gnome Shell.»

 

Du har med andre ord ikke giddet å prøve det selv før du publiserer en artikkel om brukeropplevelsen? Meget profesjonelt!

 

«Systeminnstillinjger i Gnome 3 har fått en overhaling, endringer som skal gjøre enklere å konfigurere miljøet. Videre skal det i Gnome 3 være enkelt å organisere, og holde styr på flere vinduer samtidig. Gnome har også fått bedre filbehandling.»

 

Dette er også ting du har lest på internet eller? Den første setningen er jo feil og de andre to betyr overhodet ingenting.

 

Irriterende dårlig artikkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt laber artikkel ja :S

 

@Flimzes: Det skal være en "classic" mode hvor det gode gamle 2x baserte grensesnittet fortsatt er med. Har du prøvd dette og? Litt usikker på hvordan det aktiveres, men det skal være der.

 

@Runarbs: Nautilus skal ha fått en kraftig oppdatering ja... Selv om jeg ikke la så mye merke til forskjellen i beta utgaven...

Lenke til kommentar

KDE, har aldri vært venn med det før, men plasma desktop begynner å bli litt søt.

 

Vurderte XFCE og FluxBox, men XFCE føles litt uferdig innimellom, og default FluxBox er litt for spartansk for meg.

 

Kan glatt anbefale Xfce. Har brukt den i flere år og ser ingen spesielle svakheter ved den. Xfce er svært "slim" og trekker lite ressurser spesielt i forhold til Gnome og KDE. Men det er klart til syvende og sist er det smaken som avgjør, men anbefaler absolutt å prøve den selv slik at du kan vurdere den opp mot feks KDE.

 

Nå kjører jeg langt fra siste release men til mitt bruk gjør den jobben. Om du skal ha de feiteste 3D effektene og mett med skygger etc så er det nok andre som gjør jobben bedre. Men ønsker du et miljø som bare virker er det helt ok.

Lenke til kommentar

Xfce er for de som ikke har ressurser til å kjøre KDE eller Gnome, og det er vel omtrent eneste grunnen til å velge Xfce. Personlig synes jeg Gnome3 ser spennende ut, endelig sentraliserte systeminnstillinger. Kommer til å teste den, men det skal godt gjøres at den tar igjen forspranget til KDE med det første.

Lenke til kommentar

Kjørte en runde med betaen. Dette er ikke noe som kommer i hus for min del. De sier det skal bli enklere, men i realiteten har dem dummet det så ned at det blir vanskeligere. Det er alt for rettet mot det jevne publikum som ALDRI kommer til å bruke linux så lenge Mac og Windows finnes.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Lubuntu (LXDE) på en eldre minibærbar, som jeg stort sett bruker til Internett. For de som har eldre maskiner, så er dette en utmerket løsning, som krever mye mindre av maskinvaren enn f.eks. standard Ubuntu-installasjon. Også, for de som setter pris på enkle grensesnitt (og misliker eye candy), så er LXDE en befrielse. LXDE har en litt Win2k-følelse over seg, for de som setter pris på "ting-som-bare-fungerer", uten masse dilldall.

 

Opprinnelig var jo de ulike Linux-distribusjonene noe man ofte anbefalte for å unngå "bloatware" på enklere/eldre maskinvare. Dessverre så har de største distribusjonene blitt så tunge, at dette vanskelig er noe argument lenger.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...