Gå til innhold

Briljant konsept: Spotify-boks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette designet er rett og slett fantastisk! Stilrent, funksjonelt og så enkelt som det kan få blitt. Ser lett for meg denne dingsen på de tusen kjøkken og du klistrer opp en spilleliste du mekket på PCen eller fikk på mobilen (og så kan du f.eks skrive til taggen med din Nexus S). Genial kombinasjon av god gammeldags reiseradio og moderne musikkteknologi. Håper virkelig denne blir å kjøpe, da skal den kjøpes og gis bort som gave :)

Lenke til kommentar

Haha :!: Er dette så enkelt som det kan få blitt? Tydelivis ikke hørt om AirPlay du.

 

Om man sjekker kilden (evt. leser artikkelen her) så ser du at det er en student som lager som en del av studien sin. http://blog.zenona.com/

 

Som student hadde du kommet langt om du kjøpte iPhone og demonstrerte et komersielt produkt som AirPlay som hovedoppgaven din? Skal inrømme at om du koda det og lagde hardwaren selv så hadde det imponert men det var vel ikke det du mente? :-)

Lenke til kommentar

For et artig konsept! Kan godt se for meg at en slik blir med på stranden mtp både utseende og funksjonalitet :)

Kan bli litt vanskelig da, siden den må kobles til ett trådløst nettverk. Med mindre du da bruker tethering på mobilen og kobler den til det trådløse nettet. Men da kan du like gjerne bare kjøpe deg "reiseradio" med mini jack og koble den til mobilen din. Da vil du jo også bruke mindre strøm (så lenge du har premium med offline playlists). Spennende som oppgave på skole, men ser ikke helt for meg bruksområdet (pga RFID tagsene). Kommer nok noe lignende med display fra en eller annen produsent, hvor du slipper RFID.

Lenke til kommentar

For et artig konsept! Kan godt se for meg at en slik blir med på stranden mtp både utseende og funksjonalitet :)

Kan bli litt vanskelig da, siden den må kobles til ett trådløst nettverk. Med mindre du da bruker tethering på mobilen og kobler den til det trådløse nettet. Men da kan du like gjerne bare kjøpe deg "reiseradio" med mini jack og koble den til mobilen din. Da vil du jo også bruke mindre strøm (så lenge du har premium med offline playlists). Spennende som oppgave på skole, men ser ikke helt for meg bruksområdet (pga RFID tagsene). Kommer nok noe lignende med display fra en eller annen produsent, hvor du slipper RFID.

 

Jeg tenkte mer at den for meg fungere ypperlig til varme sommerdager på stranda, da vi har hus rett ved stranda og et trådløst nettverk som dekker det som er av strand i området. I og med at jeg ikke har noen mobil eller mp3 spiller som støtter spotify virket dette som en meget god idé, og det er bare å håpe at noen tar dette videre og lager et prodkt basert på noe av det samme og som fungerer bedre :)

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer at den for meg fungere ypperlig til varme sommerdager på stranda, da vi har hus rett ved stranda og et trådløst nettverk som dekker det som er av strand i området. I og med at jeg ikke har noen mobil eller mp3 spiller som støtter spotify virket dette som en meget god idé, og det er bare å håpe at noen tar dette videre og lager et prodkt basert på noe av det samme og som fungerer bedre :)

 

Sjekk ut Squeezebox Radio. Støtter både Spotify og Wimp samt mye annet snadder. ;)

 

Det fås kjøpt batteri til den.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...