Gå til innhold

Kan være verdens tynneste harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Win 7-installasjon kan lages til slik at man booter og installerer fra minnepenn. Regner med dette går fint fra en USB-harddisk også? Men er det mulig å lage til flere bootbare installasjoner på samme harddisk (eller minnepenn)? Slik at man booter fra harddisken og får opp en meny og velger hva man vil installere?

 

Velg hva du vil installere

1. Windows 7 Professional

2. Ubuntu 10.10

3. ....

Lenke til kommentar

Win 7-installasjon kan lages til slik at man booter og installerer fra minnepenn. Regner med dette går fint fra en USB-harddisk også? Men er det mulig å lage til flere bootbare installasjoner på samme harddisk (eller minnepenn)? Slik at man booter fra harddisken og får opp en meny og velger hva man vil installere?

 

Velg hva du vil installere

1. Windows 7 Professional

2. Ubuntu 10.10

3. ....

 

Joda, ikke noe problem det, men muligens litt off topic? - Selv om du skulle trenge en bootloader på en tynn disk...

Lenke til kommentar

:thumbdown:

Som andre har påpekt er dette ikke den tynneste snurredisken som finnes.

Regner man også med flash basert lagring finnes det mye tynnere.

 

EDIT: denne er også ikke en nyhet om en harddisk, men et eksternt kabinett som kommer bundlet med en standard 7mm 2,5" harddisk. (om jeg ikke har sett helt feil)

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

HW gidder som vanlig ikke å si at diskene selvfølgelig er støttet under Linux også. Som alle andre ting.

 

Når det gjelder HDDer er det pålitelighet som er nøkkelen. Å kaste seg etter verdens tynneste harddisk er ikke noe jeg anbefaler. Bruk heller pengene på noe annet.

 

Men det er jo stas at HW.no trykker pressemeldinger og reklame som om det skulle være redaksjonelt materiale.

Lenke til kommentar

En ting jeg stiller meg litt spørrende til er Seagate's GoFlex-satsning.

 

Her har en altså en mulighet til å bytte fra USB 2 til USB 3 kontroller for disken ved å plugge til en annen ekstradel. Ihvertfall var det slik jeg husker den første mulige oppgraderingen.

 

Oppgraderingsbiten for å kjøre USB 3 den gang var svinaktig fordyrende i forhold til hva en får for pengene.

 

Så hva er det Seagate kommer med nå da. Har de tatt USB 3 -steget fullt ut nå? Og hva blir neste oppgraderingsdel USB versjon 4?

 

Hva er vitsen, om fleksibiliteten ved enheten skal være så dyr å bytte mellom. Da er det vel bedre å kjøpe seg en rendyrket USB 3 disk første gangen. Og når noen år har passert, så kjøper en seg heller en rendyrket USB 4 harddisk. Det er godt mulig at diskstørrelse og behov har økt en del på de årene det tar før USB 4 kommer, eller eventuellt neste e-SATA variant måtte komme på markedet. :thumbdown: Thumbs down for GoFlex gimmicken.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hadde vi ikke samme runde for bare en eller to mnd siden der abene kom med samme overskrift som var like tilbakestående feil?

 

99,99% av det abene skriver er stort sett sjøsprøyt etter min mening. Enten er nav tungt involvert med lønnssubsidier, ellers så er han enkelt og greit ansatt for intern underholdnings skyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...