Gå til innhold

– WP7 blir nummer to innen 2015  


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. litt sekptisk. Men enig i at symbian er en fallende engel, og forsvinner nok som de påpeker. iOS tror jeg har begynnt å nå en topp, så den er grei nok.

 

Spørsmålet er jo om Windows 7 mobile, er såpass bedre enn 6.5 og 6.1 at populariteten tredobles. Men ettersom det ikke skal så mye til for å være bedre/toppe Windows 6.5 og 6.1 så kan det jo absolutt være en mulighet. Spesielt hvis Windows 7 kommer å tar symbian kundene, noe som er en god mulighet. At Android kommer til å vokse er det nok ingen tvil om, men det er jo også lagt til i beregningen.

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg har troa på Windows Phone 7. Det er et fint kompromiss av "nerdheten" i Android/Linux og IOS' glatte og flotte brukeropplevelse.

 

Utviklermiljøet skal også være fantastisk, har jeg forstått. Det har åpenheten til Android/Linux, og inneholder ikke en moralsk retningslinje som vi kjenner fra Apple. Fragmentering blir neppe noe problem, da MS har strenge maskinvarekrav fra produsentene. Og utviklerne er nok kjent med verktøyene fra utvikling til andre Windows-systemer

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Jaha, når fikk Android nesten 40% markedsandel globalt uten at man regner med den kinesiske avarten som egentlig ikke har noe med Android og gjøre?

Kolonnen "annet" skulle vært vesentlig større hadde den/de vært med der vil jeg tro.

 

IDC's rapport rimer ikke helt hvis en ser på disse:

http://www.pocket-lint.com/news/38347/ios-massively-outshines-android-europe

http://comscore.com/Press_Events/Press_Releases/2011/3/comScore_Reports_January_2011_U.S._Mobile_Subscriber_Market_Share

 

I USA er Android riktignok større enn iOS, men ikke i Europa. Hvor kommer resten av Androids markedsandel IDC oppgir fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha, når fikk Android nesten 40% markedsandel globalt uten at man regner med den kinesiske avarten som egentlig ikke har noe med Android og gjøre?

Kolonnen "annet" skulle vært vesentlig større hadde den/de vært med der vil jeg tro.

 

IDC's rapport rimer ikke helt hvis en ser på disse:

http://www.pocket-lint.com/news/38347/ios-massively-outshines-android-europe

http://comscore.com/Press_Events/Press_Releases/2011/3/comScore_Reports_January_2011_U.S._Mobile_Subscriber_Market_Share

 

I USA er Android riktignok større enn iOS, men ikke i Europa. Hvor kommer resten av Androids markedsandel IDC oppgir fra?

 

a: europa er en relativt liten del av verdensmarkedet, og ganske klart det stedet android står svakest virker det som

 

b: IDC sine tall gjenspeiler hvor fort enheter selges, ikke enheter i bruk som de linkene du kom med.

 

Mtp. at androids markedsandel var omtrent ikkeeksisterende for ikke alt for lenge siden er det ikke overraskende at det ligger bak på statistikkene du fant.

Lenke til kommentar

Det er jo bare halvannet år siden Android var mindre enn hva Mac er på PC-markedet, liksom... Så det er ikke så rart at mobiler i bruk gjenspeiler langt lavere prosentandel enn mobiler solgt, da det er svært mange som beholder sine mobiler lenger enn et år :-) iOS har hatt en større andel og var allerede etablerte godt over 10% da Android kom ut. Og det første året fikk vel Android bare karret til seg rett under 4%. Så det er vanvittig naturlig at det er langt flere som bruker iOS enn Android... For now :-)

Selv konverterer jeg ifra fast Symbian-bruker til Android-bruker når Galaxy S II kommer på markedet :-)

Lenke til kommentar

Det som er det store spørsmålet er jo hvor stort markede blir totalt sett, jeg har feks store problemer og få "brukt opp" mobilene for tiden, de bare virker og virker :-( (har S gallaxy s no) så om ikke de begynner og lage dårligere telefoner eller finner på noe helt nytt så vil det være mange som ikke kjøper telefoner like ofte som før. Og da stagnerer makede i alle fall i Europa og USA. Så vekst potensiale er Kina, India som har 1/3 av verdens befolkning! Og der trur jeg "billige" android telefoner blir en hit, dette pga den dårlige økonomien til innbyggerne, de fleste har ikke råd til og betale over 50 kr for en mobil ifølge Telenor (som er stor i INDIA).

Lenke til kommentar

Jaja. Jeg skal ikke ha Microsoft på telefonen min igjen med mindre det er -vesentlig- bedre enn forrige gang.

Det er det :)

 

Men husk at WP7 fortsatt er i startgropa, og at i løpet av det neste året mest sansynlig vil komme oppdateringer med flere funksjoner. Er en del "mangler" i WP7 per i dag.

Lenke til kommentar

Jaha, når fikk Android nesten 40% markedsandel globalt uten at man regner med den kinesiske avarten som egentlig ikke har noe med Android og gjøre?

Kolonnen "annet" skulle vært vesentlig større hadde den/de vært med der vil jeg tro.

 

IDC's rapport rimer ikke helt hvis en ser på disse:

http://www.pocket-lint.com/news/38347/ios-massively-outshines-android-europe

http://comscore.com/Press_Events/Press_Releases/2011/3/comScore_Reports_January_2011_U.S._Mobile_Subscriber_Market_Share

 

I USA er Android riktignok større enn iOS, men ikke i Europa. Hvor kommer resten av Androids markedsandel IDC oppgir fra?

 

a: europa er en relativt liten del av verdensmarkedet, og ganske klart det stedet android står svakest virker det som

 

b: IDC sine tall gjenspeiler hvor fort enheter selges, ikke enheter i bruk som de linkene du kom med.

 

Mtp. at androids markedsandel var omtrent ikkeeksisterende for ikke alt for lenge siden er det ikke overraskende at det ligger bak på statistikkene du fant.

Europa er da et av verdens største markeder?

Lenke til kommentar

Jaja. Jeg skal ikke ha Microsoft på telefonen min igjen med mindre det er -vesentlig- bedre enn forrige gang.

Det er det :)

 

Men husk at WP7 fortsatt er i startgropa, og at i løpet av det neste året mest sansynlig vil komme oppdateringer med flere funksjoner. Er en del "mangler" i WP7 per i dag.

 

Microsoft har nok erfaring i gamet til å lage alt grunnleggende som trengs til et OS før de lanserer det. Planned obsolescence, anyone?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...