Gå til innhold

Denne rulles sammen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OLED skjermer vil gi mulighet for mye slikt kult. Det er definitivt en tøff designidè - spesiellt fordi den både gir deg en maxi-størrelse "pad" i samme device som en mer tradisjonell laptop.

 

Jeg tror nok dog at teknologien må litt videre før dette blir praktisk. OLED skjermer i god nok størrelse vil nok kanskje være hovedbegresingen, men også alle de interne komponentene må jo designes helt fra scratch for å få dette til, siden alt må deles opp i mange "celler" som kommuniserer mellom hverandre. Det er ikke bare å bruke et vanlig billig printkort med standardkomponenter akkurat.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Greit nok at den KAN lages og bli en virkelighet - jeg kommer uansett til å stille meg ett vesentlig spørsmål før jeg eventuelt kjøper "noe sånt": Hvorfor?

 

- Den tar ikke mindre plass enn en vanlig laptop, heller tvert imot.

- Det må være utrolig irriterende å skrive på tastaturet, i hvert fall over tid.

- Skjermen er nødt til å ha kortere levetid enn vanlige skjermer som er beskyttet bedre.

- Umulig å bytte ut komponenter i ettertid, særlig disker etc.

- Mangedoblet tidsforbruk for å pakke opp/pakke ned PCn.

- Kabler i bærestroppen lukter reklamasjon etter kort tid.

- Pris; vil tro denne ikke havner under vanlige ultrabærbare.

 

Jeg er åpen for nytenking innen design, men jeg hadde satt mer pris på litt mer fokus om brukervennlighet/robusthet/fleksibilitet vedr. komponenter etc fremfor kun designet alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...