Gå til innhold

Vis video trådløst med iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tilsvarer dette samme funksjoner som DLNA (Digital Living Network Alliance)?

 

'Typisk apple' å ikke følge etter massene (på godt og vondt).

DLNA er fungerer vel med en server og en mediaspiller (innebygd i TV-en eller ei) som henter media fra serveren. AirPlay fungerer slik at du på iPad-en kan dytte inneholdet til TV-en (i dag via AppleTV) ved å trykke på en knapp. F.eks.: du ser en film på iPad-en og ved å trykke på en knapp så får du filmen på TV-en. Mulig DLNA har mulighet for dette, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Tilsvarer dette samme funksjoner som DLNA (Digital Living Network Alliance)?

 

'Typisk apple' å ikke følge etter massene (på godt og vondt).

DLNA er fungerer vel med en server og en mediaspiller (innebygd i TV-en eller ei) som henter media fra serveren. AirPlay fungerer slik at du på iPad-en kan dytte inneholdet til TV-en (i dag via AppleTV) ved å trykke på en knapp. F.eks.: du ser en film på iPad-en og ved å trykke på en knapp så får du filmen på TV-en. Mulig DLNA har mulighet for dette, det vet jeg ikke.

 

DLNA kan også "pushe". Forøvrig kommer Optimus 2X (Android) med en applikasjon kalt SmartShare som kan spille fra en DLNA-server og selv operere som en server. Det fungerer helt utmerket for Full-HD via Wi-fi (802.11g). At Apple må lage noe eget er jo intet nytt, så hvis de synes det er viktig å finne opp hjulet på nytt må de bare holde på. :)

Lenke til kommentar

Tilsvarer dette samme funksjoner som DLNA (Digital Living Network Alliance)?

 

'Typisk apple' å ikke følge etter massene (på godt og vondt).

Å sammenligne AirPlay med DLNA er ganske tåpelig. AirPlay er så enkelt at selv mor kan klare å få dette til å fungere. Du kan jo prøve å få mor til å sette oppe en fungerende DLNA-server. Så det er flott at ikke apple følger massene her, det trengs jo et brukende alternativ på dette område.

Lenke til kommentar

Tilsvarer dette samme funksjoner som DLNA (Digital Living Network Alliance)?

 

'Typisk apple' å ikke følge etter massene (på godt og vondt).

Å sammenligne AirPlay med DLNA er ganske tåpelig. AirPlay er så enkelt at selv mor kan klare å få dette til å fungere. Du kan jo prøve å få mor til å sette oppe en fungerende DLNA-server. Så det er flott at ikke apple følger massene her, det trengs jo et brukende alternativ på dette område.

 

Spørsmålet mitt var om Airplay og DLNA gikk ut på det samme (som et viser seg at det er). Jeg spurte ikke om brukeropplevelsen. Ergo ikke tåpelig. Ditt utsagn derimot er tåpelig og usaklig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...