Gå til innhold

Test: Samsung Omnia 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Men skuffelsen var stor da Microsoft først gjorde et forsøk på å møte utfordringen fra iPhone med lanseringen av Windows Mobile 6.5."

 

Synes alle opperativsystem som hermer etter apple bare henger etter i teknologi. Men Windows 7 phone er veldig bra. det er noe helt nytt.

Lenke til kommentar

Hvorfor klager dere så fælt på at det ikke er tilgang til pay-apps i Norge? Jeg har ingen problemer med å laste ned gratis-apps med min HTC HD7, eneste jeg ikke får til er pay-apps, men de kan jeg skaffe på en annen måte. Ventet vi lenge på å få kjøpe apps i Android Market? Brukte Apple lang tid før iPhone kom til Norge? Tenk litt tilbake i tid så ser dere at Microsoft gjør akkurat det samme både Google og Apple gjorde. STFU!

 

Windows Phone 7 er også noe helt nytt, og det er ikke hermet etter verken iOS eller Android. Det virker som om dere har en Microsoft-fobi ettersom dere klager hele tiden. WinPhone7 mangler norske taster, bla, bla, bla. Når fikk Android inn norsk tastatur?

Lenke til kommentar

Jeppfi: Google krevde ikke at man registrerte seg som utvikler eller med utenlandsk adresse for å i det hele tatt få tilgang på Android Market. Her er det en forskjell. Windows Phone 7 gir absolutt ingen tilgang til Marketplace dersom man innrømmer at man er norsk i registreringsprosessen.

Lenke til kommentar

Synes alle opperativsystem som hermer etter apple bare henger etter i teknologi. Men Windows 7 phone er veldig bra. det er noe helt nytt.

Ja, Android hermet veldig etter Apple da de lanserte multitasking og widgets...

 

Håper nå uansett inderlig at Windows Mobile kan floppe en gang for alle så vi kan bli kvitt fanteriet! Det har jo med hånden på hjertet aldri vært en bra mobilplatform/os, helst siden den spede begynnelse med Win CE i 1996. Er ikke 15år med litt under middelmådighet i dette segmentet nok for Microsoft?

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Blir ikke helt klok på dette: kan jeg ikke logge inn på min xbox live konto og spille xbla på denne? Det er jo tross alt en av svært få grunner jeg kan komme på for å velge wp7.

 

Hvis du har en norsk Xbox Live konto kan du ikke det på det nåværende tidspunkt.

Det er ikke åpnet for dette i Norge enda.

Når WP7 skal offisielt lanseres i Norge (i år?) så vil du kunne spille Xbox spill med din Xbox konto.

 

Ang mangel på støtte for en del nøkkeltjenester som Marketplace, Xbox og ZunePass.

Hvis jeg ikke husker feil, så ble det vel sagt på pressekonferansen Microsoft Norge hadde i forbindelse med WP7 ble presentert, at man kom til å ta inn et begrenset utvalg av telefoner fra utlandet slik at entusiaster kunne få tak i de. Offisiel lansering skulle komme i 2012.

Entusiaster klarer stort sett å finne ut hvordan man kan bruke disse tjenestene, og de vet stort sett hvilken begrensninger telefonen har.

 

Jeg er i hvertfall godt fornøyd med min NoDo oppdaterte HTC 7 Trophy med ZunePass, Xbox live achivements, full marketplace og OneNote synkronisering med WindowsLive. :)

Lenke til kommentar

Blir ikke helt klok på dette: kan jeg ikke logge inn på min xbox live konto og spille xbla på denne? Det er jo tross alt en av svært få grunner jeg kan komme på for å velge wp7.

 

Hvis du har en norsk Xbox Live konto kan du ikke det på det nåværende tidspunkt.

Det er ikke åpnet for dette i Norge enda.

Når WP7 skal offisielt lanseres i Norge (i år?) så vil du kunne spille Xbox spill med din Xbox konto.

 

Ang mangel på støtte for en del nøkkeltjenester som Marketplace, Xbox og ZunePass.

Hvis jeg ikke husker feil, så ble det vel sagt på pressekonferansen Microsoft Norge hadde i forbindelse med WP7 ble presentert, at man kom til å ta inn et begrenset utvalg av telefoner fra utlandet slik at entusiaster kunne få tak i de. Offisiel lansering skulle komme i 2012.

Entusiaster klarer stort sett å finne ut hvordan man kan bruke disse tjenestene, og de vet stort sett hvilken begrensninger telefonen har.

 

Jeg er i hvertfall godt fornøyd med min NoDo oppdaterte HTC 7 Trophy med ZunePass, Xbox live achivements, full marketplace og OneNote synkronisering med WindowsLive. :)

 

Vel slik som det er nå så har ikke Microsoft latt folk i europa få alle mulighetene som de i USA har.

Og det er flere år siden Xbox kom til Norge.

 

Så jeg vil tippe at du ALDRI vil få muligheten med norsk xbl account.

Lenke til kommentar

 

Vel slik som det er nå så har ikke Microsoft latt folk i europa få alle mulighetene som de i USA har.

Og det er flere år siden Xbox kom til Norge.

 

Så jeg vil tippe at du ALDRI vil få muligheten med norsk xbl account.

 

Det er en del regionale tjenester på Xbox, men det finnes også tjenester som ikke er tilgjengelig i USA. Eks. Sky i England.

Men det hadde ikke vært meg i mot om Microsoft kunne rulle ut flere tjenester til flere land.

 

Når det gjelder Xbox Live spill på WP7 tror jeg det kommer til Norge ved en eventuell offisiel lansering.

Jeg mener alle land hvor WP7 offisielt er lansert har Xbox støtte.

Med min engelske Live konto får jeg opp mine norske Xbox venner, og kan sende meldinger til de fra min telefon via Xbox Live.

Lenke til kommentar

Vel slik som det er nå så har ikke Microsoft latt folk i europa få alle mulighetene som de i USA har.

Og det er flere år siden Xbox kom til Norge.

 

Så jeg vil tippe at du ALDRI vil få muligheten med norsk xbl account.

 

Vi får norsk støtte til høsten både for XBL og marketplace, sannsynligvis kommer dette med Mango. Det vi derimot ikke får er Zune Pass, og grunnen til dette er at markedet ikke er stort nok her til lands. Om WP7 gjør det bra kan dette dog endre seg over tid.

 

I mine øyne blir det dumt å klage over at WP7 ikke har 100% støtte i land hvor platformen faktisk ikke er lansert enda.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Kommer vel helt ann på hvilke produkter du ser på. Om man ser på produktene de siste par årene så har de vist god handlingskraft, unntakene er produkter hvor de har fått uventede problemer som WHS2011 og NoDo. Produkter som Windows 7, IE9, Hotmail, Bing, Live Essentials og WP"7.0" ble alle utviklet i raskt tempo.

 

Ellers synest jeg det er merkelig at Omnia 7 får trekk for mangel på DLNA og minnekort når f.eks. Iphone ikke fikk det. Men den får jo uansett bedre karakter så skal kanskje ikke klage ;)

 

Ellers er jeg enig i at alle mobiltelefoner burde ha USB-porten i bunn av telefonen slik som f.eks. Iphone, Dell Venue Pro og HD2. Når det er sagt så synest jeg Samsungs bilholder for Galaxy S er en meget smart løsning selv om det nok kunne ver enda bedre med USB i bunn på den også.

 

Men hvorfor får Apple lov å selge Iphone i Europa når de ikke har microUSB kontakt? Ble ikke dette lovpålagt av EU?

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...