Gå til innhold

Test: Ultimate Ears 400vi


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med støy som forplanter seg opp i proppene ifra kabelen? Har vært borti mange propper som har ganske mye "mekanisk" støy. Dvs at det romler ganske mye når kabelen beveger seg. Stive ledninger kan lett føre til dette, og tenkte at sånne brede ledninger oftere er stive også. (?)

Endret av tha_lode
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg sammenlikninger med andre in-ears. hvor er de i forhold tl Senheiser CX300 eller CX500? EllerCreative Aurvana? Og ikke minst: Hva med støy som forplater seg gjennom ledningen, slik tha_lode spør etter? Det er jo som regel det største minuset med in-ears på farte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Står mellom to valg nå til min iPhone (Wimp)

 

1. valget er nå denne Ultimate Ears 400VI i artikkelen.

 

2. valget er Jays A-Jays (http://www.lydogbilde.no/test/jays-a-jays-%C3%B8repropper)

 

Er det noe forskjell og er det noen å anbefale?

 

Ønsker god lydkvalitet og en god bass. Hører mye på pop, hip og hop og alt fra David Guetta til Karpe Diem.

 

Takk for snarlig svar!

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Står mellom to valg nå til min iPhone (Wimp)

 

1. valget er nå denne Ultimate Ears 400VI i artikkelen.

 

2. valget er Jays A-Jays (http://www.lydogbilde.no/test/jays-a-jays-%C3%B8repropper)

 

Er det noe forskjell og er det noen å anbefale?

 

Ønsker god lydkvalitet og en god bass. Hører mye på pop, hip og hop og alt fra David Guetta til Karpe Diem.

 

Takk for snarlig svar!

 

 

Tenkt på de samme to selv. Noen som har noen erfaringer med disse?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Sennheiser CX 300 II i over et år nå. Kjempefornøyd! :D Koster 270 på cdon.

De fikk også prisen for beste hodetelefoner under 50£ i britiske what-hifi: http://www.whathifi.com/best-buys/headphones

 

Men..... har litt lyst til å oppgradere til beyedynamic dtx 80 eller shure se 115.

Når det kommer til sånne produkter, så liker jeg mest gruppeanmeldelser, hvor flere produkter blir testet mot hverandre. :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Har kjøpt disse og er til dels svært fornøyd - men herregud så fort jeg mister proppene...

 

Hvor kan jeg kjøpe nye propper? Spørsmålet er vell egentlig om det er noen spesielle propper jeg må kjøpe grunnet lydkvalitet som hører til disse UE400vi eller er det bare å kjøpe noen random?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har egentlig helt glemt å svare på denne her. Har hatt proppene en stund nå og er over gjennomsnittet fornøyd med disse. Helt klart det beste av propper jeg har testet.

 

Lyden forplanter seg noe fra ledningen om man drar i den eller den skraper langs jakka. Det er en klype der som du kan bruke til å "strekkavlaste" kabelen, slik at det ikke blir noe problem.

 

Mine erfaringer er at de spiller meget klart og presist langs hele registeret. Mangler litt fylde for å kunne nå helt opp til det øvre skiktet, men til prisen å være, er dette meget bra.

 

Får man proppene til å sitte godt er det også rikelig med dypbass. Og ikke bare sånn Koss PortaPro dypbass, disse når langt lenger ned enn PortaPro. Det er også pent avbalansert slik at det ikke blir for dominerende.

 

Har ikke testet med skumpropper. Synes ikke det er så bra i forhold til de andre som er med. Det er mange størrelser, så vil tro at også de med trange øreganger kan bruke de. Jeg har enda ikke mistet en eneste propp. Legger de alltid tilbake i den medfølgende esken, så det er gjerne derfor jeg ikke har mistet noen.

 

Utrolig praktisk med flate kabler. Det hjelper svært mye på kabelsurrproblemer som mange andre propper har.

 

Fjernkontrollen fungerer ikke helt optimalt på Android, men det viste jeg før jeg kjøpte de. Midterste knapp fungerer, og den har funksjonene, svare telefon, legge på telefon, pause musikk, starte musikk igjen, og neste sang. Neste sang får man ved å dobbeltklikke på knappen. Meget praktisk.

 

Alt i alt, meget fornøyd med kjøpet.

Endret av Chief
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...