Gå til innhold

Trådløs ruter i lommeformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
I posisjonen «trådløs ruter» kan man opprette et 802.11n-nettverk, mens man i posisjonen «aksesspunkt» kan tilføye en trådløs tilkobling til et allerede eksisterende kablet nettverk.

 

Uh ?

Nå er vel «aksesspunkt» heller det at man fjerner router funksjonalitet (og DHCP) , 802.11 er der nok for det.

Lenke til kommentar

Om det er så anvendelig som det hevdes i artikkelen, så håper jeg D-Link har tatt høyde for innføring av ett system som klarer å holde på mer enn ett sett innstillinger.

 

Det ville jo være teit om en på reisen sin har behov for la oss si aksesspunkt på deler av turen, men 3G-støtte på en annen del av samme tur. Altså bør det være ett design for hurtig veksling mellom de 3 modusene. Uten det synes jeg enheten ville framstå som tungvint.

 

Er dette noe som skal testes av Hardware.no?

Lenke til kommentar

Har hatt en av de gamle D-Link pocket routerene i årevis. Genial dings, men ikke noe nytt :tease:

 

Den er kjekk å ha når man er på hotell og vil lage sitt eget lille trådløsnett i stedet for å være bundet til der nettet kommer inn på rommet. I tillegg fungerer den bra når man vil koble en gammel maskin som bare har trådnettverk til trådløsnett. Med denne dingsen som trådløsklient tror maskinen i andre enden av kabelen at den er på kablet nett, og trenger ingen støtte for hverken trådløsnett eller kryptering.

Lenke til kommentar

Har hatt en av de gamle D-Link pocket routerene i årevis. Genial dings, men ikke noe nytt :tease:

 

Den er kjekk å ha når man er på hotell og vil lage sitt eget lille trådløsnett i stedet for å være bundet til der nettet kommer inn på rommet. I tillegg fungerer den bra når man vil koble en gammel maskin som bare har trådnettverk til trådløsnett. Med denne dingsen som trådløsklient tror maskinen i andre enden av kabelen at den er på kablet nett, og trenger ingen støtte for hverken trådløsnett eller kryptering.

Kablet nettverk på hotell er vel på vei ut vel? Det er ihvertfall WiFi som har vært det tilgjengelige på de hotellovernattingen jeg har hatt.

 

Kan enheten også dele ett WiFi signal den mottar på sin routerfunksjon? Er det aksesspunkt dette oppsettet kalles?

Endret av G
Lenke til kommentar

Kablet nettverk på hotell er vel på vei ut vel? Det er ihvertfall WiFi som har vært det tilgjengelige på de hotellovernattingen jeg har hatt.

Definitivt. Som jeg sa har jeg hatt den i årevis :)

Pekte på at dette ikke egentlig var en nytt og sensasjonelt produkt.

 

Kan enheten også dele ett WiFi signal den mottar på sin routerfunksjon? Er det aksesspunkt dette oppsettet kalles?

Tror du refererer til trådløsklient-modusen, som er den jeg bruker til å få gamle maskiner på trådløsnett når det trengs.

 

Dingsen har 3 modi:

* Trådløs router: Deler kablet nett fra kontakten til et trådløspunkt og deler ut IP-adresser og kjører NAT (som enhver annen trådløs router)

* Trådløst aksesspunkt: Samme som over uten NAT og DHCP-funksjonalitet. Genialt å bruke om du vil bevege deg rundt i et rom det bare er kablet nett i, eller der du har tilgang til kabel men ikke det trådløse nettet, som sagt.

* Trådløs klient: Boksen kobler seg til et trådløsnett og fungerer som en bridge over til kabelen. Det gjør at en maskin i andre enden av kabelen kan være på det trådløse nettet uten å vite det, og uten å ha støtte for annet enn kablet nett.

 

Med denne som trådløs klient kan man til og med kjøre PXE booting (oppstart fra nettverksdrev) over trådløsnett, som er helt genialt og ikke støttet på selv de aller fleste maskiner med integrert trådløsnett.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...