Gå til innhold

Nvidia slipper teaservideo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første gang jeg ser en slik video fra nVidia, også er det dobbel GPU på et kort :( Kanskje det minst spennende som kan skje på skjermkortfronten, spesielt når vanlig SLI \ Crossfire gir bedre ytelse og mindre støy til omtrent samme prisen.

 

Denne teaseren kunne de spart til Kepler! Jeg har et ørlite håp om at det er noe annet enn dobbel GPU, det skal sies. Men hva annet kan det være lissom?

Lenke til kommentar

Hva er utfordringen? Temperatur og ytelse på minnet. Kanskje de har gjort et lite gjennombrudd på kjølersiden eller litt cutting edge DDR5 teknologi som suser av gårde? :)

 

ytelsen på minnet er vel ikke noe problem ? den ddr5 hastighetene som er på dagens kort er mer en raske nok forelløpig. er viktigere å få til bra kjøling så de får opp frekvensen på kjernen og shaderene. er der ytelsen kommer fra. de 613 mhzene på kjernen som det virker som det kommer til å få er jo altfor lavt, blir som 2 stk lett klokkede 470 kort. ikke såå spennende med andre ord.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Hva er utfordringen? Temperatur og ytelse på minnet. Kanskje de har gjort et lite gjennombrudd på kjølersiden eller litt cutting edge DDR5 teknologi som suser av gårde? :)

 

ytelsen på minnet er vel ikke noe problem ? den ddr5 hastighetene som er på dagens kort er mer en raske nok forelløpig. er viktigere å få til bra kjøling så de får opp frekvensen på kjernen og shaderene. er der ytelsen kommer fra. de 613 mhzene på kjernen som det virker som det kommer til å få er jo altfor lavt, blir som 2 stk lett klokkede 470 kort. ikke såå spennende med andre ord.

Jeg ser på tester at overklokking av minnet gir god effekt, men mer minne mengde har lite å si. Det betyr at det er en liten flaskehals der., men for all del, jeg er enig i at 613MHz på GPU er ikke mye å rope hurra for.

Lenke til kommentar

Yawn. Venter heller på GTX 690 som kommer til jul, akkurat i tide til BF3.

Da kommer du nok til å bli skuffet. Neste prosess krymping for high-end GPU'er ser ikke ut til å være klart før Q2 2012.

Stemmer dessverre med hva jeg har hørt også... Dette gjelder både AMD og nVIDIA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...