Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 6990


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WOW!

Veldig god ytelse!

Hvis AMD bare kan få ut finger'n og lage ordentlig driveroppdaterigner, så forbrukerne slipper å rote sånn hver gang det skal installeres nye drivere, så dropper jeg glatt nVIDIA :)

Jeg har hatt så mange negative erfaringer med oppdateringene at jeg rett og slett ble lei AMD(da det het ATi).

 

Hovedgrunnen til at jeg har gått for nVIDIA hittil er de enkle driveroppdateringene. PhysX blir nesten aldri brukt i spill, så hva skal man med det? Det er ikke et pluss i min bok når det praktisk talt er tall i blokka som bare står der og lengter etter å brukes.

Varme og støy er ikke et problem for meg siden jeg har vannkjøling og et effektivt kabinett.

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Knall ytelse,blir kjekt og se hvordan crysis2 kjører på dette kortet.Vannkjøling/3partskjøler er vel et must om man må ha dette kortet.

Men jeg venter fremdeles på singel gpu som yter som dette,men blir vel et helt år til å pines :cry:

Endret av Dudeson
Lenke til kommentar
Nvidia lanserte derimot aldri en egen tokjerner, og de har heller ikke det per dags dato. Det er ene og alene AMD som har slike kort, og HD 5970 blir nå pensjonert. Inn kommer HD 6990, som det andre tokjernede kortet før Nvidia tilsynelatende har fått rørt på fingeren. HD 6990 er basert på to Cayman-kjerner som er smidd inn på det samme kretskortet. Kjernen er den samme som er satt på HD 6970.
Er det bare jeg som reagerer på dette? Kan du forklare hva i alle dager du mener her?

 

EDIT:

Etter å ha lest det et par ganger mener du vel at Nvidia ikke har lansert et to-spann/dualgpu kort for Fermi før nå. Det er korrekt, men her var det mye rar ordbruk som fikk meg til å stusse veldig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kun på sommerhalvåret. ;)

 

Og da er man vel ute å bedriver morro, faenskap, eller slapper av i solen uansett? ;D

Hva kommenterer du her? Det kan ikke være mitt innlegg om prisguiden siden den har vært upresis og dårlig i hele vinter. Jeg er ikke akkurat alene om å mene dette heller og har fått samme kommentarer fra mange gjennom vinteren.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skjønner virkelig ikke hvorfor folk synes det er så stress å oppdatere AMD-drivere..

 

1) last ned

2) kjør installasjonen

3) tvinn tomler i et minutt mens den installeres

4) spill av hjertens lyst

 

Noen ganger hender trinn 3,5).

3,5) Driveren blir ikke riktig installert av uvisse grunner, og det er ingen virkelig måte å fikse det på bortsett fra å nesten manuelt RENSKE maskinen for spor, for å så hive inn driveren.

Det samme gjelder vel Nvidia.

Opplevd trinn 3,5 ca 2 ganger av..... 10-20 oppdateringer? Ikke et virkelig problem, men utrolig irritabelt vis du møter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...