Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, har lest om flere utviklere som har klaget på dette med hardwarefragmentering på Android-telefonene. Vice President Jay Wilbur (Epic) sa følgende angående Infinity Blade (eller Epic Citadel som den første demoversjonen het) til Android eksempelvis:

 

"One of the problems with the Android marketplace is hardware fragmentation, that’s a really big issue. The other thing is marketplace fragmentation, there are so many different appstores out there."

Lenke til kommentar

Hvorfor står 2.3.3 og 2.3 der og ikke 2.1.2 f.eks? Det er jo bare små oppdateringer.

Det er fordi det i 2.3.3 kom API-oppdateringer, først og fremst når det gjaldt NFC-støtte: http://developer.android.com/sdk/android-2.3.3.html

 

@SindreNK: Google er desidert best ja, men det kan være litt forsinkelser der og. Nexus One fikk jo først offisiell 2.3 ganske nylig, ikke samtidig som Nexus S kom ut.

Lenke til kommentar

Dette er etter min mening den største tabben Google har gjort med Android. De mest grunnleggende delene av operativsystemet burde fått automatiske oppdateringer uavhengig av mobilprodusentene.

 

Min konspirasjonsteori er at produsentene har lagt press på Google for å få det slik. HTC & Co er jo tross alt ikke interessert i at vi skal bruke den samme telefonen lengre enn absolutt høyst nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er etter min mening den største tabben Google har gjort med Android. De mest grunnleggende delene av operativsystemet burde fått automatiske oppdateringer uavhengig av mobilprodusentene.

 

Min konspirasjonsteori er at produsentene har lagt press på Google for å få det slik. HTC & Co er jo tross alt ikke interessert i at vi skal bruke den samme telefonen lengre enn absolutt høyst nødvendig.

De nye oppdateringene må tilpasses ulike mobiler med drivere osv. Ser at selv apple har sluttet å lansere oppdateringer til de eldste iPhone modellene(og dem er det langt færre av). Det ville ikke vært mulig for google å holde oversikt over alle modellene, og produsentene ville fått langt mindre frihet.

 

Det ser dog ut til at gingerbread kommer til å ta lengre tid å få spredt enn froyo, som er en negativ trend.

Lenke til kommentar

Ja, har lest om flere utviklere som har klaget på dette med hardwarefragmentering på Android-telefonene. Vice President Jay Wilbur (Epic) sa følgende angående Infinity Blade (eller Epic Citadel som den første demoversjonen het) til Android eksempelvis:

 

"One of the problems with the Android marketplace is hardware fragmentation, that’s a really big issue. The other thing is marketplace fragmentation, there are so many different appstores out there."

Det er en nyanseforskjell mellom det han sier og det du tolker det som. Hans poeng, som også er årsaken til at f.eks. Gameloft har en egen webbutikk i stedet for å selge titlene sine på Android Market, er ikke at hardwarefragmenteringen i seg selv er et problem, men at Android Market ikke har noen funksjon for å filtrere apps basert på hardwaren til brukeren.

 

F.eks. har Gameloft flere versjoner av hvert spill, tilpasset flere ulike telefoner. Jeg vil tro at min HTC Legend hadde fått en mindre krevende versjon av Asphalt 6 enn en annen persons Samsung Galaxy S, for eksempel (om de i det hele tatt har noen spill som kjører på en HTC Legend, jeg har ikke sjekket). Denne hardware-fragmenteringen er nok ikke noe stort problem for Gameloft, men det at Android Market ikke støtter denne typen versjonering betyr at de hadde måttet legge ut alle de ulike versjonene av samme spill side ved side, med forvirringen det medfører ... samt mulighetene for at folk kjøper og laster ned feil versjon og blir misfornøyde med Gameloft når de får noe som ikke fungerer på deres telefon.

Lenke til kommentar

Dere nevner i artikkelen ett (sikkert for mange) nytt begrep: "å roote telefonen"

 

Kan dere lage en guide som forklarer hva dette er for noe, og hvordan man utfører dette?

Å roote telefonen åpner en rekke sperrer i telefonen, slik at du kan installere et nytt operativsystem, overklokke telefonen og mye annet. Guide for hvordan man gjør det finner du lenker til nederst i artikkelen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...