Gå til innhold

- Alt løser seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at de får så mye å gjøre hvis de fortsetter sånn som de har gjort. Var heldig å greide å avbestille pc-skjermen min(Benq Xl2410t) og bestilte heller på dustinhome med studentrabatt. Ikke var det bare billigere, men sikkert raskere og+at jeg fikk det på postkontoret som er 200 meter utenfor døra.

 

Har INGEN tillit til amentio, og datakjeden syns jeg blir fort litt dyr. Kommer mest sannsynlig til å ikke bestille noe derfra, nå som jeg har komplett og dustinhome...

Lenke til kommentar

Har jobbet i Datakjeden/Amentio og det er det største dritt selskapet av en databutikk.. Anb. alle å styre langt unna. Lederne der gir faen i alt og alle.

 

Dette var ikke akkurat noen overraskelse, jeg og flere bekjente har MANGE dårlige erfaringer. Har absolutt ingen tillit til amentio/datakjeden, amentio som ren nettbutikk eller datakjeden i bergen (#70).

Endret av Deep87
Lenke til kommentar

Har holdt meg langt unna både Datakjeden og Amentio en god stund nå, og kommer til å fortsette med det.

 

DustinHome er så vanvittig mye bedre. :w00t:

 

Har aldri prøvd ut DustinHome selv, og virker som det er litt variende brukererfaringer. Hvis man ikke skal returnere noe eller har behov for kundeservice merker man ofte ikke om en butikk er serviceinnstilt eller ikke. Rask og presis levering er viktig, men hvis kundeservice er elendig eller ikke-eksisterende er det no-go for meg. Har du (eller noen andre) erfaringer med dette? :)

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg bekymrer meg litt for nettbutikkene i Norge (med unntak av Komplett).. Netshop går også med store årlige underskudd og har heller svake nøkkeltall å vise til. Riktig nok fikk de inn frisk kapital rett før jul var det vel, men jeg har vanskelig for å tro at dette er noe investorene vil holde på med jevnlig. Så vidt jeg vet er Netshop/Multicom (samme selskap) den største rene nettkonkurrenten til Komplett/MPX (samme selskap), så det ville jo være veldig synd om både de og Amentio gikk over ende.

Lenke til kommentar

Aldri hatt problemer med Amentio. Har handlet varer derfra for titusenvis av kroner til diverse klienter og meg selv, og har alltid fått veldig bra support.

 

Dette kan dog være fordi jeg alltid har snakket med den samme konsulenten. Første gang jeg sendte dem mail, tilbad han meg å gi meg hans direkte mail, og har siden da brukt denne.

 

God løsning, i grunn.

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Jeg må tydeligvis være den eneste som aldri har hatt negative erfaringer med verken Amentio eller Datakjeden. Har handlet endel i Amentio sin nettbutikk både før og etter sammenslåingen, Datakjeden sin gamle nettbutikk samt det fysiske lokalet på Laksevåg både før og etter sammenslåingen.

 

Når jeg handler elektronikkvarer baserer jeg valg av forhandler enten på pris eller tilgjengelighet (da igjen enten i form av lagerstatus eller at det er mulig å handle i fysisk butikk) avhengig av hvor fort jeg trenger det. Så når jeg har handlet hos Amentio/Datakjeden har det enten vært fordi de er billigst, eller fordi det er der jeg har hatt raskest tilgang. Handler jeg på Amentio sin nettbutikk er jeg villig til å godta noe lenger leveringstid for å spare endel penger, ellers hadde jeg handlet andre steder.

 

Både Amentio og Datakjeden ville vært store savn dersom disse gikk dukken. Ikke mange slår Amentio på pris (gjennomsnittlig), og så å si ingen slår Datakjeden på tilgjengelighet i Bergen.

Lenke til kommentar

Jeg må tydeligvis være den eneste som aldri har hatt negative erfaringer med verken Amentio eller Datakjeden. Har handlet endel i Amentio sin nettbutikk både før og etter sammenslåingen, Datakjeden sin gamle nettbutikk samt det fysiske lokalet på Laksevåg både før og etter sammenslåingen.

 

Nei, helt alene er du ikke. Jeg har personlig ikke hatt noen negative erfaringer med Amentio. Jeg har faktisk kjøpt en god del fra dem, og har faktisk vært overrasket over hvor fort det har vært henteklart. Tydeligvis har de hatt noe leverandørtrøbbel i senere tid, men jeg deler på ingen måte denne blodlysten som mange på forumet virker å ha. Jeg håper denne re-oppdelingen av Amentio og Datakjeden får dem tilbake på fote slik som de var før. At en av de sterkeste prisdriverene på markedetet forsvinner er ingen av oss egentlig tjent med.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg har også jobbet i kjeden, jeg sluttet tilslutt fordi det var kun fokus på tjene mest mulig, og minst mulig oppfølging av ansatte. Kan sikkert skrive side opp og ned... Jeg har jobbet flere steder og har aldri følt meg så utnyttet som da jeg har jobbet hos de. De har også store innsparinger som går utover ansatte og dessverre kundesupport / oppfølging. Har heller ikke fått all den lønnen jeg skulle ha, som nå blir tatt opp med skattekontoret.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med Amentio før. Handlet masse der. Men, nå i februar gikk ting i stå, og etter 6 uker ba jeg om pengene tilbake, og det gikk greit. De har alltid vært hyggelig på telefon og e-post til meg.

 

Men Skatt Midt har ikke 18.3 endret noe angående begjæringen på Domstol.no. Men jeg håper jo at Amentio skal ordne opp, og at både de og Datakjeden kan fortsette slik det nå forespeiles.

Lenke til kommentar

Gode Gud så mange skrivefeil og rare formuleringer det er i denne artikkelen! Mangler både bokstaver og ord i flere avsnitt, eksempelvis

 

"Vi kom med et forslag om løsning til Skatt Midt-Norge, som vi skal overlevert for et par dager siden. Et forslag som vi ser på som kontruktivt og som vi regnet med at vil løse problemene, hvilket det også gjorde. "

 

"Vi tok også en prat med en ansatt, før det ble klart at varslet ble trukket om hvordan det føltes."

 

Om sitatene er hentet direkte fra e-post faller selvsagt litt av skylden på andre part, men det burde likevel blitt tatt i korrektur.

Lenke til kommentar
Vi hadde to sterke og gode merkevarer, men på hver sine områder. Amentio hadde solid utvalg med lave priser, mens Datakjeden var faghandel. Dermed mistet vi de enkeltes egenskaper.

 

Hoho. For en virkelighetsoppfatning. Det som skjedde var jo at Amentio som også før fusjonen ble drevet med lave priser, fantasiutvalg, dårlig service og upålitelige leveringstider fortsatte som før. Mens Datakjeden som sikkert var en "faghandel", men elendig drevet som butikk, plutselig skulle selge varer til Amentiopriser. I steden for å ordne opp i sine egne problemer skaffet de seg bare enda fler og fornektet bare enda hardere. Strategien nå virker å være: La oss kalle det "interne IT-problemer", del opp selskapet og fortsett på samme måten så lenge det går.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg bekymrer meg litt for nettbutikkene i Norge (med unntak av Komplett)..

...

Så vidt jeg vet er Netshop/Multicom (samme selskap) den største rene nettkonkurrenten til Komplett/MPX (samme selskap), så det ville jo være veldig synd om både de og Amentio gikk over ende.

 

Å la Norek og Itegra slå seg sammen var ikke spesiellt gunstig for markedet i Norge, nei. Prisene gikk opp, og kunder som meg som forlengst hadde forlatt Komplett til fordel for MPX, så at "Komplett-effekten" (Lengre leveringstid, dårligere kundeservice og økte priser) også rammet MPX.

 

Har de siste årene brukt en kombinasjon av Netshop, Digital Impuls og andre (Dustin mm), men er bekymret for hvor lenge de klarer å holde stand mot Komplett overmakt.

 

Ellers eier vel Netshop bare Microplex, ikke Multicom, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Har holdt meg langt unna både Datakjeden og Amentio en god stund nå, og kommer til å fortsette med det.

 

DustinHome er så vanvittig mye bedre. :w00t:

 

Har aldri prøvd ut DustinHome selv, og virker som det er litt variende brukererfaringer. Hvis man ikke skal returnere noe eller har behov for kundeservice merker man ofte ikke om en butikk er serviceinnstilt eller ikke. Rask og presis levering er viktig, men hvis kundeservice er elendig eller ikke-eksisterende er det no-go for meg. Har du (eller noen andre) erfaringer med dette? :)

 

 

Hallois, og god morgen :)

 

Har bestilt en god del fra dem, og servicen derfra er den beste jeg har opplevd noen gang.

 

- De svarer kjapt på e-post- og telefonhenvendelser

- Man hører at de tar kunden på alvor

- Vært uheldig med to bestillinger, fikk tilsendt ny vare uten å returnere den defekte begge gangene.

 

Jeg er fornøyd, det kan kanskje merkes ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...