Gå til innhold

TEST: Logitech Alert Mobile Commander


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke reglene for overvåking. Iflg. pdf-filene datatilsynet har lagt ut må det uansett situasjon meldes fra til datatilsynet og settes opp advarsler om kameraovervåking?

 

Om jeg setter et kamera i min egen stue som bare filmer stuen og som bare er på når ingen er hjemme... Må jeg virkelig ha et svært skilt og si ifra om dette? ..selv om det er snakk om webkameraet på PC'en som står i stuen?

 

OBS, tyver, det er kamera i denne stuen! Gå inn gjennom kjøkkenet og napp ut kontakten!

 

Må jeg melde fra og ha et skilt på hytta om jeg har et kamera på utedassen som filmer hyttetaket om vinteren?

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Selv om man varsler overvåking har man ikke lov til å filme utenfor sin egen eiendom. Gjør man det er overvåkninga ulovlig uanset hvor mye man varsler den. Men kult system som kan være kjekt for de som ønsker oversikt over huset innside og sitt eget uteareal når man ikke er der.

Lenke til kommentar

Logitech Alert kan også brukes på POE-nettverk om man ønsker det.

Har man en POE-ruter/switch kan man dermed kombinere begge løsningene og sette homeplug rett i ruteren med en kabel og koble til evt. flere kamera med nettverkskabel om man ønsker det samtidig. Totalt 6 kamera kan man kjøre her.

Tror ikke noen andre har denne muligheten, men må innrømme at jeg ikke har full oversikt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...