Gå til innhold

Fjern uønskede nettsider


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frister med stor font, bold og mange utropstegn når jeg roper "Endelig!" så høyt at resten av folket i huset våkner! Dette har jeg ventet på! Nå forsvinner alle dårlige softwaresider som har klatret høyt på page rank stigen uten å virkelig fortjene det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper det kommer et filter vi lett kan legge til Google Search som er drevet av internett selv, noe á de mange urlfilterne som er der ute, f. eks Fanboy's Urlfilter, så vi kan få bort alle shitty sider som søker på søket ditt, uten at det gir noe relevant resultat. Særlig på reviews er dette sinnsykt irriterende, og ordentlige reviews blir dyttet gjerne 5 eller 10 sider bakover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo nesten utrolig at det har tatt google så lang tid å lansere dette, det har jo vært klart ganske lenge for noen og enhver at dette ville forbedre søkekvaliteten btraktelig. - Er jo litt "trist" for de som lever av å legge ut haugevis med ubruelige sider de loser deg inn på uansett hva du søker på selvsagt (NOT!) ;)

Lenke til kommentar

<snip>

+1

 

Jeg irriterer meg også grenseløst over torrent sider som har 4-5 "jukseresultater" som er [det-du-har-søkt-på] [typisk torrent endelse string]. Dette er da representert som "members only" torrenter og vil ha deg til å registrere deg, men er filer som åpenbart ikke eksisterer.

 

Det som er usaklig er at disse blir høyt ranket på google søk selv om man ikke leter etter torrents.

Lenke til kommentar

Håper det kommer et filter vi lett kan legge til Google Search som er drevet av internett selv, noe á de mange urlfilterne som er der ute, f. eks Fanboy's Urlfilter, så vi kan få bort alle shitty sider som søker på søket ditt, uten at det gir noe relevant resultat. Særlig på reviews er dette sinnsykt irriterende, og ordentlige reviews blir dyttet gjerne 5 eller 10 sider bakover.

 

Dilemma er vel at om det er ett lite dynamisk filter, så vil en føle at andre sensurer for sterkt, og en har eksempelvis kun mulighet for å surfe med filter i på-/av-posisjon.

 

 

Ser for meg en løsning hvor en får opp de 10 mest populære filterne folk har kommet på å lage for søkeordet en skriver inn. Folk som er pålogget har rettigheter til å stemme 1 gang, dette for å hindre manipulering. Ser for meg at hele systemet må redesignes, slik at en får en genial måte å kunne utføre sin avstemming på etter endt søke-økt.

 

De får begynne med enkeltord, og så utvide det til at brukerne kan få bestemme hvilket søkeord i en mer komplisert søkestreng som skal være gjeldende for søket.

 

Parallellt:

De kunne godt ansatt ett par folk på heltid som bygget opp en slags samling av filtre som ble innbakt i en "Filtrert Google" som alle som ikke gidder å hjelpe til kunne ha nytte av (med valgfri på-/av-funksjon der også).

Lenke til kommentar

Men dette er altså bundet opp til Google-kontoen. Kjenner jeg blir litt provosert av akkurat det. Først blir vi tvunget til å kombinere youtube- og Gmail-kontoen, og nå må vi i tillegg være pålogget google hele tiden for å utnytte denne funksjonen.

 

Jeg vil ha en Gmail-konto som jeg logger meg av og på.

Jeg vil ha en separat youtube-konto som alltid er pålogget.

Jeg vil ha en spearat google-konto som lagrer søke-valgene som også allter er pålogget.

Ja, jeg kan lage tre forskjellige kontoer, men jeg kan ikke være logget på to av dem samtidig! Og dersom jeg logger meg ut av mailen så blir jeg samtidig logget ut av youtube og søkevalg.

Jeg vil ha tilbake valgfriheten, ikke bli tvunget til å samle alt under ett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er klart at det er en fordel for Google ads. Målrettet reklame får nærmest en helt ny betydning, og man blir samtidig låst til Google. På samme måte som at absolutt alt skal kobles til facebook-kontoen nå til dags. Men i det tilfellet har man i hvert fall (fremdeles) et valg.

 

Multiple sign in fungerer ikke for alle tjenestene deres, blant annet youtube, så det er ikke så mye til hjelp enda.

Tidligere har youtube-kontoen og Gmail-kontoen vært separate tjenester, men man hadde muligheten til å koble disse sammen dersom man ønsket. Nå er valgfriheten tatt bort, og man blir tvunget til å koble ulike tjenester sammen, eller bruke en løsning av Google som likevel forteller dem at disse kontoene tilhører samme person.

Lenke til kommentar
Jeg irriterer meg også grenseløst over torrent sider som har 4-5 "jukseresultater" som er [det-du-har-søkt-på] [typisk torrent endelse string]. Dette er da representert som "members only" torrenter og vil ha deg til å registrere deg, men er filer som åpenbart ikke eksisterer.

 

Det som er usaklig er at disse blir høyt ranket på google søk selv om man ikke leter etter torrents.

 

Google har selv sagt at de prøver å sette stopper for at denne "data mining" trafikken får så høy PR men det tar tydeligvis tid å finne algoritmer som virker bra nok.

Lenke til kommentar
<...>På samme måte som at absolutt alt skal kobles til facebook-kontoen nå til dags. Men i det tilfellet har man i hvert fall (fremdeles) et valg.

Det med å bruke facebook login på ikke-facebook sider er noe jeg nekter plent. Da lar jeg heller være å kommentere der.

Jeg bruker også no-script og AdBlock til å blokkere facebook apps og plugins, da de merkbart øker latency for meg når jeg surfer, og bare er bakgrunnsstøy.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg vil ha en Gmail-konto som jeg logger meg av og på.

Jeg vil ha en separat youtube-konto som alltid er pålogget.

Jeg vil ha en spearat google-konto som lagrer søke-valgene som også allter er pålogget.

Ja, jeg kan lage tre forskjellige kontoer, men jeg kan ikke være logget på to av dem samtidig! Og dersom jeg logger meg ut av mailen så blir jeg samtidig logget ut av youtube og søkevalg.

Jeg vil ha tilbake valgfriheten, ikke bli tvunget til å samle alt under ett!

Selvfølgelig ikke optimalt, men jeg for min del løser det ved å bruke Chrome, FF og IE om hverandre der de er mest hensiktsmessig iom du fint kan være innlogget med forskjellige kontoer i de forskjellige browserne

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...