Gå til innhold

Test: Nokia E7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cola er en drikke, på samme måte som Solo, Melk, Te, Kaffe osv. Og si at solo er laget av solo eller ikke, det gir ikke så mye mening.

 

Og det er forskjell på de som designer og de som lager.

 

Still, det er de som lager dem. Om Cola lages av Ringnes eller Cola selv, så er det fortsatt Cola, aight?

Lenke til kommentar

En prosessor er en prosessor. Det er ARM som designet den, selv om det er NVIDIA Tegra eller Qualcomm Snapdragon den markedsføres som.

 

Om du tegner en båt, da har du lagd den ikke sant? Selv om Princess produserer den. Det er sånn jeg ser på det. ARM lager prosessorer, og lisensierer ut produktet til andre for produksjon av SoC ol.

Lenke til kommentar

Konklusjonen er vel at Nokia ligger langt etter på software men står til gull på hardware. Men da gleder vi oss til nokia kommer med windows phone telefoner.

 

Gjør de egentlig det? Problemet med E7 er vel først og fremst tregheten. Og en treg mobil er irriterende uansett software. Selv foretrekker jeg Symbian fremfor det litt uferdige og gutteromsaktige Android.... :hrm:

Lenke til kommentar

Som har blitt sagt flere ganger, ingen overraskelse. Fantastisk byggekvalitet og meh programvare.

Men hadde tatt den over en Desire Z hvilken dag det skal være, om så bare fordi tastaturet kanskje er mulig å lese i dagslys og at skjermen ikke kommer til å ramle av etter ett par uker.. =P

Lenke til kommentar

Har en N8 som jeg kjøpte like før jul. Jeg er fornøyd med telefonen, og mener Symbian 3 er ok. Det er kanskje ikke så pent å se på som enkelte andre os, men det gjør jobben sin. Den dagen Nokia og Micreosoft offentliggjorde avtalen sin, følte jeg meg dolket i ryggen av Nokia. Den neste mobilen jeg kjøper blir ingen Nokia.Etter 16 år med windows-pc'er og de erfaringer jeg har med dem (treg, låser seg, blåskjerm og overpriset os), kommer jeg ikke til å slippe microsoft inn på noen mobil jeg skal ha. Jeg har troen på åpen kildekode, og wp er ikke det. Dessuten så mangler wp mange av de funksjonene som finnes i Symbian. Jeg håper det kommer en oppdatering av os'et til Symbian 3 i løpet av 2-3 uker, men etter det som har skjedd de siste ukene så kan man bare håpe.

Lenke til kommentar

Konklusjonen er vel at Nokia ligger langt etter på software men står til gull på hardware. Men da gleder vi oss til nokia kommer med windows phone telefoner.

 

Gjør de egentlig det? Problemet med E7 er vel først og fremst tregheten. Og en treg mobil er irriterende uansett software. Selv foretrekker jeg Symbian fremfor det litt uferdige og gutteromsaktige Android.... :hrm:

 

Enig!

Symbian^3 syns jeg fungerer veldig bra :) det som ikke fungerer her er nettleser blant annet (samme probl. som N8).

Men ble en god nedtur fra N8`s gode test-karakter dette..

 

Virker som Nokia har presset for mye inn i E7, tastaturet har nok gått for mye på bekostning av kameraet...

Overrasker meg forøvrig ikke att bilder blir dårlig inne/i dårlig belysning. Xenon-blitz er helt nødvendig for å få gode bilder i slike omgivelser...

Selv holder jeg meg langt unna mobiler som har LED blitz :cry:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Tastaturet på Desire Z kan fint leses i dagslys, og skjermen sitter enda på etter tre måneder. Isåfall er det brukerfeil som har ødelagt hengslene, og da burde man heller vurdere en billigere telefon.

 

Tror vi skal la Nokiafolket slikke sårene i fred, for det å påstå at dette tastaturet er så fantastisk i forhold til desire z, vitner om uvitenhet. Men man kan jo kanskje lure litt på hvorfor denne får en 3-er og N8 fikk 5? Det eneste positive med denne er vel tastaturet, noe N8 mangler, men ellers er de vel tilnærmet like, bortsett fra kameraet?

Lenke til kommentar

newnick: Årsaken til at denne kom dårligere ut er i hovedsak tredelt; en prislapp som er tusen kroner høyere, betydelig dårligere kamera og programvare som rett og slett ikke virker skikkelig i et ferdig produkt. Vi hadde et og annet problem med N8 også, men på E7 gikk problemene i veien for praktisk bruk som telefon - det var vanskelig å motta samtaler osv.

 

At man kun kan ha én Exchange-konto satt opp er dessuten en betydelig større lyte på et utpreget proffprodukt enn på en multimediatelefon som N8.

 

Ellers deler jo de to telefonene mye på maskinvaresida, men det virker som om programvaren er ganske annerledes i E7.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...