Gå til innhold

3D-kamera til hjemmebruk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3D gå vekk! Jeg er så drit lei av det!

 

Helt enig! 3D er fullstendig håpløst...

Vedder på at vi kommer til å le av alle de dustete 3D produktene som strømmer ut på markedet nå om 8-10 år...

Noen som husker "fantastiske" VR-brillene de solgte på Spaceworld i ca 96-97?

Lenke til kommentar

uenig i at dette fenomenet er forbigående.

 

For første gang er HELE bransjen samlet om dette som skal bli det neste store. Det er en eneste grunn til at dette har kommet for å bli denne gangen: PENGER.

 

Nå stagnerer nok salget av Full-HD-enheter siden de fleste har anskaffet dette i vestlige land. Kjøpefesten MÅ fortsette for at fabrikantene skal tjene penger, så derfor må vi nok skifte ut storskjermen med en 3D-storskjerm i løpet av få år.

 

Etter 3D tror jeg det blir super-HD som blir neste milepæl. http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_High_Definition_Television

Lenke til kommentar

Tja, det kan bli en delvis hit. For kino og film-hjemmemarkedet. Kringkasterne har nylig investert såpass mye i HD at noen ny investering i 3D er neppe aktuelt i løpet av de neste 5-6 årene...

Og dermed vil flesteparten av forbrukerne brenne inne med "3D-kompatibelt" utstyr som de bruker til normal HD mesteparten av tiden.

Og 3D risikerer bli redusert til en kuriositet. ;)

 

SuperHD\4K eller til og med 8K har nok en mer reell sjanse enn 3D til å klare seg i lengden.

Lenke til kommentar

uenig i at dette fenomenet er forbigående.

Der er vi uenige, men det er helt fint.

For første gang er HELE bransjen samlet om dette som skal bli det neste store. Det er en eneste grunn til at dette har kommet for å bli denne gangen: PENGER.

Det er forsåvidt riktig at bransjen må finne på noe nytt, og at forsøket er 3D.

 

Nå stagnerer nok salget av Full-HD-enheter siden de fleste har anskaffet dette i vestlige land. Kjøpefesten MÅ fortsette for at fabrikantene skal tjene penger, så derfor må vi nok skifte ut storskjermen med en 3D-storskjerm i løpet av få år.

Det er bare det at, for det første så er det ca 10% av befolkningen som ikke kan se 3D pga. synet. Mange fler sier at de blir slitne av å se på 3D filmer. Og ettersom man må bruke briller for å se en 3D film, er det mange som synes at det blir for mye pes.

 

Det er heller ikke tegn som tyder på at de store TV kanalene begynner med 3D sendinger med det første.

 

Etter 3D tror jeg det blir super-HD som blir neste milepæl. http://en.wikipedia.org/wiki/Ultra_High_Definition_Television

Det har nok mer for seg; ihvertfall på veldig store skjermer.

Lenke til kommentar

Kanskje greit å inkludere i artikkelen at dette og tiligere similære kamera ikke gir en REELL stereoskopisk gjengivelse, bortsett fra hvis du er en kattepus eller en liten hund som sjeler fremover? Dette og de andre "3D"-konsument-kameraene som så langt har kommet gir kun en light-versjon av den opplevelsen som er "naturlig" for menneskelige øyne. Dybden er mye mindre dyp, og en "naturtro" opplevelse er vel pointet? Denne begrensede opplevelsen kan observeres og analyseres på YouTube for dem som har mulighet. (Se direkte på YT, ellers blir det som å putte 3D-brillene feil vei på 3D-kino. Innover er utover, og utover er innover i bildet):

Det mangler en stor mengde dybde her!

 

Hvor mye får dere av JVC (samt Panasonic) for å være så ukritiske til deres nye produkter? Eller er det NWO direkte (eller indirekte via paraply-selskapet) som gir dere ekstra cash i lomma? :p Det er det jeg lurer mest på ass.

 

Dette blir som Cineframe, som LIKSOM var 1080p ifølge propagandaen, men egentlig var 1440x540p25 (interpolert til 1080p). Og CMOS's "Rolling Shutter Artifact" som seff er bevisst planta for å distansere amatørene og de semi-proffe fra de profesjonelle ved å skape store problemer i avansert produksjon med compositing og CGI i bevegelse, og deretter dra masse penger utav indie-filmskapere via dyre plug-ins?. Vet dere hvor langt teknologien EGENTLIG har kommet i dag?! Et EKSTREMT bra kamera kan være mye mindre enn den knappen du trykker på etter du leser dette! LOL

 

"Verden vil bli bedratt"... Jaha? Men why?! For å utnytte og ødelegge kloden enda mer med forsøpling og utnyttelse av naturforekomster? Tragisk fremgangsmåte disse "kunst-fremmende" gigantene fører i dag... Gleder meg til slutten av 2012! ;D

 

På tide å gi folk det man KAN GI, og ikke legge opp et hamsterhjul-race hvor det hele tiden er planlagt nye ting steg for steg, SOM ABSOLUTT ikke er hva de KAN skape, allerede 10 år før? Dette kun for å holde vanlige folk nede når det gjelder eksportert resultat i forhold til de "profesjonelle" imperialistene som så klart har det beste servert med stor spiseskje. Det legges til og med visuelle begrensninger i firmwaren bevisst for å holde kvaliteten på et underdanig stadie (i motsetning til det hardwaren reellt tillater).

 

Sånn det skal være? Noen kan sikkert mene det også... Dem om det! EKTE film frister mer og mer å jobbe med for min del! :D

Endret av SkyBoy
Lenke til kommentar

Tok lang tid for tv kanalene å innføre widescreen i norge, husker vi kjøpte den første widescreen tv'n år før kanalene gikk over til dette, og i starten var det jo ikke så mange av de. Mens det allerede var mulig å kjøre widescreen i Colin McRae Rally på PS1 før tusenårsskifte ^_^

 

Og alle de klagene om at bildet ble for bredt, folk hadde antakeligvis ikke vært på kino før, eller sett de svarte strippene som film hadde med seg på 4:3 tv'r.

 

3D er kommet for å bli, om 10% av befolkningen ikke kan se 3D har ingen betydning, det finnes de som er fargeblinde også, men vi har fargetv. Det som virkelig avgjør om 3D blir eller ikke er teknologien, briller må ut, og det ser ut som om det går den veien. Den nye håndholte til nintendo krever ikke briller.

 

Innsynsvinkelen på brilleløse 3D tv'r vil nok være begrenset i starten, men det var LCD også, men nå har LCD tatt over.

Lenke til kommentar

Jeg tror at 3D vil kunne ha noe for seg om man får implementert det skikkelig. Jeg var nettopp på utenlandstur, og når jeg ser på bildene av Petra og turen ned dit (byen, smågriser =P) så er de jo ikke i nærheten av å yte rettferdighet til de visuelle inntrykkene. Det er her jeg tror 3D har sitt største reelle potensiale for hvermannsen utenom spillefilmer. Kanhende blåfilm og sport også vil bli bedre, men jeg ser ikke for meg den gjengse sitcom noensinne komme i 3D.

Lenke til kommentar

3D er kommet for å bli, om 10% av befolkningen ikke kan se 3D har ingen betydning, det finnes de som er fargeblinde også, men vi har fargetv.

Hadde det vært så enkelt at de resterende 90% mener at 3D er nyttig og en forbedring av eksisterende teknologi, så hadde 3D kommet for å bli. Men slik er det ikke - folk flest er ikke opptatt av 3D hjemme.

Et annet problem med 3D slik det er i dag, er mest "style before substance" og da blir det en mote greie som forsvinner av seg selv etter en stund.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...