Gå til innhold

Surf for 500 kroner, få varsel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teleoperatørene opererer i vedlig mange tilfeller med makspriser på data.

Dette gjør at de færreste brukere av mobil data blir belastet noe særlig mer enn rundt 400 kr i mnd uansett.

Jeg kan ikke se hvorfor det skal være nødvendig å gjennomføre noe slikt når de fleste seriøse aktørene har begrensninger som pr i dag ligger under det ønskede varslingsnivået.

 

Det er også vanskelig å skjønne hvorfor man skal gjøre dette når kunden i de fleste tilfellene aktivt bestiller disse tjenestene selv, og dermed "leser og forstår" vilkårene dette gjelder.

 

Datapakker koster vel ikke så mye som begrensningen vil være på heller, så hvorfor man skal pålegge operatørene enda flere oppgaver i sammenheng med å passe på kundene sine er for meg et lite mysterium.

 

Sånn som jeg har skjønt dette var vel den største grunnen til at EU innførte regelen en reaksjon på at operatører innad i EU takserte alt for høye roamingkostnader i forhold til det EU ville godta. Det at vi i norge innførte denne regelen er pga vår tilknyttning til EØS avtalen. Og dette har hjulpet de fleste brukerne i norske mobilnett, ved å strupe tilgang ved tilkobling til utlandske nett etter denne grensen er oppnådd. Dette har sikkert gjort hverdagen enklere for de av befolkningen som bor i grenseområder hvor utlandske mobilnett slår inn over grensen.

 

Tror dette kommer til å bli forbigått i stillhet, og at operatørene som allerede har velfungerende begrensninger i sine nett fortsetter å ha fornøyde kunder. Hva som skjer med småaktørene i markedet som er verstingene på dette gjenstår å se.

Endret av Anders T W
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...