Gå til innhold

Høyre sier ja til DLD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville egentlig ikke tro det, men når jeg nå ser det i ettertid så virker hele greia regissert av AP og Høyre fra dag 1. AP's forslag var veldig svakt i form av sikkerhet (ingen kryptering etc) + at de satte 1 år lagring. Nå kan liksom Høyre "vinne" med å sette strengere krav og mindre lagring. Kjenner jeg blir kvalm av hele greia, dette er intet mindre enn et overgrep fra myndighetenes side.

 

Politiet hadde klart seg veldig lenge med oppkoblingsdata fra ISP (altså hvilken ip-adr en abbonent har, og når), samt sporingen som mobil gir. Er du så heldig å ha en smarttelefon så vet de hvor du er 24/7/365 da. (Om du er i tvil så aktiver google latitude på telefonen + history og se hvordan loggen ser ut etter en mnd). Det at myndighetene vil ha en oversikt over vår korrespondanse er MEGET graverende, det er faktisk næringslivets korrespondanse de vil ha oversikt over, siden den jevne nordmann nok bruker hotmail, gmail eller lignende tjenester til privat bruk. Dette har INGENTING med oppklaring av kriminalitet eller terrorisme å gjøre, de enkleste formene for kommunikasjon lar seg jo ikke sporve vha DLD direktivet!

 

Jeg håper virkelig at dere som synes dette er ille bruker stemmeseddelen for det den er verdt til kommunevalget og neste stortingsvalg. IKKE stem på Høyre eller AP. Dette er en MEGET viktig prinsippiell sak som bør få folk til å reagere.

 

Myndighetene vil overvåke deg, hva gjør du ?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

ja...var egentlig ikke noen overraskelse. Ville blitt mer overrasket om et EU-positivt parti skulle sørge for Norge's første veto mot et EU-direktiv.

 

Det mest triste er likevel det at når man først staten får laget et register, vil det registeret alltid bestå og aldri fjernes. Gi det hele 6-8 år, så vil registeret utvides til også å inkludere andre former for registrering som ikke var tiltenkt i utgangspunktet. Formålsglidning er noe man rett og slett ikke får beskyttet seg mot.

Lenke til kommentar

Ikke noe nytt at storebror ser deg. Men DLD gjør det nesten til at storebror vet når du beveger en muskel... grøsser bare av tanken på det. Frihet eksisterer jo ikke lengre!

 

Man er ikke fri om noen ser deg? Er det frihetsberøvelse om noen ser hva du gjør?

 

Bryr meg ikke stort om DLD blir innført eller ei. Stemmer ikke Høyre uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke noe nytt at storebror ser deg. Men DLD gjør det nesten til at storebror vet når du beveger en muskel... grøsser bare av tanken på det. Frihet eksisterer jo ikke lengre!

 

Man er ikke fri om noen ser deg? Er det frihetsberøvelse om noen ser hva du gjør?

 

Bryr meg ikke stort om DLD blir innført eller ei. Stemmer ikke Høyre uansett.

 

Frihet går på å gjøre ting selv uten å bli overvåket til hver minste detalj. Per dags dato kan egentlig hvem som helst med "litt" ekstra kunnskaper finne ut nøyaktig hvor du er til enhver tid, sett at du har en telefon i lomma. Den store forskjellen med dette direktivet er at nå kan man også finne ut hvem og når du tar kontakt med folk rundt deg. Altså nok en del av oss mennesker skal overvåkes, nemlig vår sosiale atferd.

 

Snart får vi prober som skal plasseres i anus og chipper som skal implementeres i hånda. Sier man noe feil får man ett støt i rævva. Gjør man noe galt bilr bankkontoen regga til chippen i hånda kansellert :) Fy faen for ett kontrollbehov de stolte herrer har...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Oppriktig oppgitt over politiker individene. Høyre, som tidligere sto for frihet for den enkelte, har herved solgt sjela. Gratulerer med den, fint gjennoomført av bergenser berta.

 

Bruk masse ressurser på noe som ikke vil fungere og la folket betale. Neglisjer risioken for misbruk samt den soveputen som her serveres politimyndigheten. (Hvor dumme tror de terrorister og pedofile egentlig er?).

 

Jeg vil heretter ikke engang vurdere å stemme på noen av DLD-"Ja" partiene, de eksisterer ikke lenger i mine øyne. En kan ikke la idi..er bedrive styre og stell.

 

Kildevernet er forresten en saga blott ved innføring av dette direktivet. Det at media ikke reagerer er vel et tegn på at hele Akersgata nå er helt full av vattskaller.

 

 

Forresten, velkommen til overvåkningens tidsalder!

Lenke til kommentar

Frihet går på å gjøre ting selv uten å bli overvåket til hver minste detalj....

 

Var redd dette kom til å bli DLD-debatt, og 99% av hw.no brukere er vel imot DLD. Men mine synspunkter:

 

Ser ingen grunn til at DLD er negativt for min del. Om det hindrer én kriminell i å utføre én kriminell handling, er det bare positivt. Selv om oppklaringsprosenten holder seg lik.

Lenke til kommentar

DLD er da ikke noe nytt. USA alene overvåker 3 milliarder telefonsamtaler og epost pr dag, og da er det snakk om hvert ord og bokstav.

Telefonsamtalene våre har blitt registrert helt siden den første telefonen kom til Norge.

 

Må si jeg blir overrasket over at enkelte vurderer FRP framfor Høyre. FRP ville jo DNA-registrere innvandrere bare pga etnisitet (aka stigmatisering).

Hvor var dere med protestene da? Er det bare når man kan overvåke en piratnedlasting, det er viktig med personvern?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...