Gå til innhold

Rykter om iPhone 5 i aluminium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper iPhone 5 ikke kommer, tørr ikke tenke på at jeg ikke har verdens beste moblil lengre. Hvis den kommer får jeg vel selge min iPhone 4 :(

Jeg er bare i femte måned på 24-måneders-kontrakten på min iPhone 4, så jeg er "stuck", og holder med deg :p

 

Uansett, matt aluminium er aldri feil. Blir spennende å se om de går tilbake til den mer avrundede designen de hadde før 4-ern.

Lenke til kommentar

Telefonen på bildet i artikkelen er jo mye blankere enn aluminium. Ville heller ha gjettet på et annet metall, kanskje dette er en tidlig render av en Liquidmetal-telefon? Tror ikke de vil gå for blankpolert aluminium, siden det vel er veldig lett å skrape opp? Min Legend får i alle fall veldig fort hakk og merker i metallet.

Lenke til kommentar

nå.. Jeg må være ærlig nå. Apple har alltid vært på den late siden da de har gjort noe "nytt" med Iphone... Igjennom alle Iphonene har de bare gjort disse forskjellene: Kamera, Bedre plass, annen design, og LITT bedre batteri... :ermm: Nå kommer de med Iphone 5.. Eneste nye er jo at den er i aliminium... Skulle tro jeg ikke vart overraska men nå man er SÅ lat er det ille.. Jeg liker Iphone men synes de er så late med de nye telefonene... se f.eks på Samsung Galaxy mobilene! Ingen er like! Det er hva som er meningen med nye mobiler! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er nok med hensiktsmessige grunner at de har holdt seg tro mot det oprinnelige designet siden dag 1. Det skal komme tydelig frem for folk at det er en iPhone man sitter med etc. Og akkurat den biten har Apple klart utrolig godt. Blir vel en liten sånn <<jungeltelegraf>> effekt ut av det hele :)

 

Eller hvor ofte han man ikkje fått denne kommentaren om man har fått seg en eller annen touch telefon : "Er det en sånn iPhone du har eller?" :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er litt for tidlig å rage over designet Skarem. Det eneste artikkelen sier er at den kanskje blir laget i aluminium, ikke noe annet. Forøvrig syntes jeg det var stor forskjell på iPhone 3GS og iPhone 4 i design.

 

Uansett er det bare så mye man kan gjøre med en telefon hvor hele den ene siden skal være en skjerm. Riktignok er nye Galaxy S en lekker mobil, men det var *ikke* den forrige versjonen. Ved siden av iPhone 4 som kom omtrent samtidig, både så og føltes den billig ut. Det er derfor kanskje ikke så merkelig at Galaxy S fikk et radikalt oppgradert utseende i 2011. Når det kommer til hardware, så er det vel knapt noen produsenter som har vært mer innovativ enn Apple. Ta gyroskopet som eksempel. Apple var først, og nå følger alle andre etter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

nå.. Jeg må være ærlig nå. Apple har alltid vært på den late siden da de har gjort noe "nytt" med Iphone... Igjennom alle Iphonene har de bare gjort disse forskjellene: Kamera, Bedre plass, annen design, og LITT bedre batteri... :ermm: Nå kommer de med Iphone 5.. Eneste nye er jo at den er i aliminium... Skulle tro jeg ikke vart overraska men nå man er SÅ lat er det ille.. Jeg liker Iphone men synes de er så late med de nye telefonene... se f.eks på Samsung Galaxy mobilene! Ingen er like! Det er hva som er meningen med nye mobiler! :thumbup:

Jeg trodde meningen med nye telefoner var at de skulle være bedre?

At Samsung og HTC pumper ut nye plastikkmodeller annenhver uke bryr meg overhode ikke. Å lage en slik telfon tar en "halvtime" i et 3D-program før det sendes rett til sprøytestøping i plast på fabrikken.

Jeg tar utdannelse innenfor industridesgin, så jeg vet hvor stor forskjell det er i utviklingstid på en løsning som du ser i iP4 kontra en "vanlig" telefon. Og det er akkurat den efforten om å gjøre det perfekt i stedet for godt nok, som gjør at jeg velger apple over samtlige andre mobilprodusenter.

 

Morsomt at du synes de er late også. Det vi ser nå er resultatene av kansje 10 år med steinhardt R&D arbeid med iPhone og iPad, to produkter som uten tvil har "revolusjonert" hånholdte enheter.

 

Og angående den telefonen på bildet, så er jeg 99% sikker på at det IKKE er neste gen iPhone. Apple går fremover, ikke tilbake til et design de har forkastet.

Lenke til kommentar

@Zepticon: iPhone og alt av utvikling til den ble startet i 2005, ikke for 10 år siden...

Ikke det at jeg ikke er enig i det du sier, men det at du studerer industridesign betyr ikke at din mening betyr mer enn Skarem sin. Selvom jeg studerer informatikk på NTNU betyr ikke det at jeg vet mye mer enn deg på alt som kommer til data. Pulling rank er ikke akkurat veldig saklig, men heller en dårlig hersketeknikk. Når det er sagt, så er jeg faktisk enig i mye av det du sier i innlegget ditt.

Lenke til kommentar

@Zepticon: iPhone og alt av utvikling til den ble startet i 2005, ikke for 10 år siden...

Ikke det at jeg ikke er enig i det du sier, men det at du studerer industridesign betyr ikke at din mening betyr mer enn Skarem sin. Selvom jeg studerer informatikk på NTNU betyr ikke det at jeg vet mye mer enn deg på alt som kommer til data. Pulling rank er ikke akkurat veldig saklig, men heller en dårlig hersketeknikk. Når det er sagt, så er jeg faktisk enig i mye av det du sier i innlegget ditt.

Det var ikke ment som hersketeknikk, men som et kompetansebevis. Så jeg slipper å bli anklaget for å være fanboy. Jeg _vet_ hvor mye mer arbeid det er med Apple sin løsning mtp chassikonstroksjon kontra sprøytestøping som man ser er brukt på (nesten)samtlige andre modeller.

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...