Gå til innhold

Chrome 10 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det så vanskelig å forlate Opera?...

 

Har prøvd tre-fire ganger å gå over, og jeg prøver igjen.

Men det virker rett og slett ikke... Jeg bruker Chrome støtt og stadig, men kun som sidebrowser.

 

Mangler blant annet Norsk stavekontroll, musebevegelser (gode musebevegelser), kallenavn for bokmerker, og en enkel måte å legge til nye søkemotorer.

Blant annet.

Lenke til kommentar

Er litt lei av "OOOH SE PÅ OSS VI ER SÅ RASKE" nå.

 

Jeg byttet til Firefox 0.8 for en del år siden fordi det tok 20+ sekunder å laste en side på Home of the Underdogs, men i dag føler jeg det er lite vits i å tweake så mye på det. Det meste av sider virker raske i -alle- browsere fra IE til Opera.

 

Med det sagt så er Chrome en knakgod browser. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så vanskelig å forlate Opera?...

 

Har prøvd tre-fire ganger å gå over, og jeg prøver igjen.

Men det virker rett og slett ikke... Jeg bruker Chrome støtt og stadig, men kun som sidebrowser.

 

Mangler blant annet Norsk stavekontroll, musebevegelser (gode musebevegelser), kallenavn for bokmerker, og en enkel måte å legge til nye søkemotorer.

Blant annet.

 

Den har da norsk stavekontroll, hvertfall har jeg det i Chrome.

 

Den har også meget gode extentions for mouse gestures, ingen gestures jeg personlig savner fra Opera.

 

Bokmerker blir lagret i mapper, med header som tittel så vidt jeg vet, bruker det ikke så mye, men heller ikke er er det noe spesielt savn fra Opera.

 

Hvorfor man skulle ønske å bruke noen annen søkemotor en google skjønner jeg ikke, men også det er vel personlig.

 

Konklusjon er vel at mye av dette er personlig, men det ser ikke helt ut som du har gitt alternativene en god sjanse. Personlig er jeg også opprinnelig Operabruker, men etter at jeg begynte å bruke Chrome for fullt har jeg aldri savnet hverken IE, FF eller Opera.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Hvorfor man skulle ønske å bruke noen annen søkemotor en google skjønner jeg ikke, men også det er vel personlig.

 

Burde ikke være særlig vanskelig å skjønne, søker du aldri på wikipedia, i en rodbok, på imdb, allmusic eller en annen side?

 

AtW

 

Wikipedia: "atwindsor wiki", "atwindsor site:wikipedia" etc

imdb: "imdb.com [tab] atwindsor"

alle andre sider: Ikke nok til at jeg gidder styre med å bytte standard søkemotor i browseren istedetfor å bare skriver "atwindsor site:diskusjon.no" nei

 

Akkurat dette er jo den store styrken til chrome, integreringen med googlesøk. at man kan trykke [tab] etter at man har skrevet inn adressen for å gjøre søk direkte mot sidens søkefunksjon. dette er implementert i stadig flere sider, bl.a. imdb og matprat :)

 

/Espen

Lenke til kommentar
Den har da norsk stavekontroll, hvertfall har jeg det i Chrome.

Kanskje det er det, men når jeg går inn i språkinstillinger står det under norsk:

- Google Chrome kan ikke vises på dette språket

- Dette språket kan ikke brukes til stavekontroll

 

Dog, det er på norsk.

 

Den har også meget gode extentions for mouse gestures, ingen gestures jeg personlig savner fra Opera.

De er på langt nær like gode. SmoothGestures er beste jeg vet om, og selv den er ikke like rask og presis som Opera's.

 

Bokmerker blir lagret i mapper, med header som tittel så vidt jeg vet, bruker det ikke så mye, men heller ikke er er det noe spesielt savn fra Opera.

Jeg har blant annet en mappe med alle blogger jeg leser, en mappe med alle webcomics jeg leser og flere spesielle bokmerker som jeg er inne på kanskje en gang i minuttet. Det er så mye bedre å bare kunne skrive inn rss, wc, og time istedet for å bruke musa for å navigere seg frem.

 

Hvorfor man skulle ønske å bruke noen annen søkemotor en google skjønner jeg ikke, men også det er vel personlig.

Funksjonen er der i Chrome... Men nei, hvorfor skulle man det? Kanskje fordi det gjør det mulig å skrive w Troll for å søke på wikipedia etter troll? Eller y Troll for å søke på youtube etter troll?

Så klart, disse er jo enkelt å finne fra google også, men det finnes jo mange andre søkesteder. Diskusjon.no, andre forums, Lifehacker, Demonoid, osv...

Forskjellen med Opera og Chrome er derimot at i Opera bare høyreklkker du og velger Lag Søk, mens i Chrome må du selv manipulere URL-en for å lage egen søkemotor.

Lenke til kommentar

http://clients.futuremark.com/peacekeeper/results.action?key=5OFI

Chrome 11.0.672.2

Chrome 10.0.648.127

Opera 11.01

Firefox 4.0b12

Firefox 3.6.15

Internet Explorer 9.0

Safari 5.0.3

SeaMonkey 2.1b2

Chrome er best som alltid :w00t:

 

Spørsmålet er vel til syvende og sist hvordan dette oversettes til brukeropplevelse.

 

Jeg merker i alle fall lite til ingen forskjell mellom de forskjellige browserene hva gjelder rendring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...