Gå til innhold

AMDs monsterkort er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så på Anandtech sin review og kortet er nok den raskeste på markedet. Jeg synes prisen er litt stiv med tanke på at den er litt dyrere og gir litt svakere resultater enn 2x 6970 i crossfire som kan være en billigere løsning for litt bedre ytelse.

 

Uansett hvis man kjøper seg en 6990 så har man muligheten til å utvide systemet sitt med enda en 6990 for litt quadfire action.

Lenke til kommentar

Jeg har hele livet mitt måtte leve med dataer til 8,000+ og så kjøpe på deler til den dataen. Jeg har bygd flere pc'er, og gjort mange feil og lært av de. I fjor var jeg 15 år og skulle jobbe på Diplom-Is for å kjøpe min første ordentlige PC, det gikk dårlig, når Diplom-Is gikk med 0,5 millioner i underskudd, og jeg satt igjen med lønningen etter 4 dagers arbeid.

 

Nå er jeg 17 år, og har skaffet meg fast jobb med masse tid på jobben og godt betalt. Jeg har aldri hatt en ordentlig bra PC, og med den dataen jeg kommer til å kjøpe etterhver kommer jeg til å kjøpe et slikt skjermkort, og en 8 kjerners extreme edition CPU. Anslått pris for ny pc ligger rett under 23,000 kroner.

 

Det kommer til å bli deilig å endelig ha en PC som det oser kvalitet og misunnelse av, en PC jeg kan stolt vise frem på LAN, og en PC jeg kommer til å nye til de grader.

 

Det er deilig å ha jobb, og det er deilig å ha mulighet til å bruke de på hva som helst, utrolig glad for at jeg kan nyte den opplevelsen med et 6990 Grafikkkort med 3 skjermer i Eyefinity på et bord til 4,000 kroner som kan høydejusteres. Jeg er glad for at ATi leverer kvalitet til en som endelig kan kjøpe seg en ordentlig gaming PC. :love:

Lenke til kommentar

Jeg leste testen på Anandtech. Ytelsen er veldig bra, som forventet. Men jeg må si jeg ble negativt overrasket over både effektforbruk, støy og pris. Det eneste kortet jeg fant i Norge kostet 5495 hos komplett, og det er mer enn to HD 6970. Effektforbruket og spesielt støyen er jo hinsides. Jeg kan ikke forstå hvordan det går an å spille med dette kortet durende i bakgrunnen. Her trengs det i alle fall hodetelefoner med veldig god støydemping.

 

Nei, den eneste fornuftige måten å kjøle dette kortet på må jo være med vann. En 3X120mm-radiator skal klare dette greit med stillegående vifter, men det blir fort problemer hvis du også skal kjøle CPU. Da må du enten kjøpe flere/større radiatorer, bruke kraftigere vifter eller glemme alt som heter overklokking.

Lenke til kommentar
Kortet er videre DirectX 11-kompatibelt over hele fjøla, og drar med seg alle egenskapene dette innebærer. Videre er Eyefinity naturlig nok på plass, hele seks skjermer kan nå kobles til ett enkelt kort. Dette krever riktig nok en egen liten DisplayPort 1.2-splitter, men muligheten er der. Disse tilkoblingene er det fire av, sammen med én Dual-Link DVI-utgang. Videre er kortet 31 cm langt.

 

Jeg lukter engasjement fra Jørgen. :tease:

 

 

Gleder meg til testen.

Endret av Kaymeerah
Lenke til kommentar

Offtopic: Romis, hvordan klare du aa bli 2 aar eldre paa ett aar ? I allefall godt jobba.

 

Mente snart 17 år. :whistle:

Edit: Det gir jo heller ikke mening, var 15 år når jeg jobba. Bare minnet mitt som failer. Jeg jobba ikke sommeren etter der, sånn er det :p

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...