Gå til innhold

Lavt støynivå står i fokus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg ikke forstod... Tok kineserne fri for å feire nyttår og har enda ikke kommet tilbake? De vil komme tilbake i september?

 

Er mulig det er jeg som har misforstått fullstendig her...

 

Den vannkjøleren hadde vært snedig å hatt, men jeg er skeptisk til å installere sånt selv... Ikke SÅ datakyndig, grensen er nådd når jeg skal skifte ut CPU, grafikkort, RAM el. Får vel se om det trengs når det kommer til stykket.

Lenke til kommentar

Klarer du å bytte CPU klarer du fint å montere vannkjøling. Er ikke noe verre enn at man monterer en blokk på cpu i stedet for en kjøleribbe.

 

Skaper nyttårsfeiringen så stort leveranseunderskudd at prisene blir påvirket i et halvt år? Høres ekstremt ut.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar

ser ikke helt greia med den sinsvake utviklingen av kjøling til cpu fremfor gpu. vil gjerne ha flere ferdigvannkjølte gpuer og velge mellom jeg da:) er jo først og fremst der en merker ytelsesløftet i spill ved overklokking? og er det ikke også som regel gpuen som når de svimlende temperaturende oftest? til tunge 3d programmer er det jo greit med en fet cpu kjøler da, så jeg sier ikke at utviklingen bør stagnere helt.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk høyere temperatur på prosessoren min enn skjermkortene.

 

480 GTX i SLi havner mellom 50-60 grader full load, mens prosessoren går over dette (har en veldig dårlig klokker, så må peise på med masse spenning for å nå 4GHz+).

 

En annen grunn er nok at det er betydelig lettere å vannkjøle en prosessor, enn det er å kjøle et skjermkort på denne måten (for en tredjeparti produsent som skal lage en lukket og "idiotsikker" løsning). Går man full custom så er alt mulig (og egentlig ikke vanskelig), men jeg har stor forståelse for at produsentene ønsker å se på cpu i første omgang. En felles kjøler for bortimot alle prosessorer er jo et enkelt produkt å selge. En slik løsning for ett bestemt skjermkort vil være mye vanskeligere. Da må dem ha forskjellige versjoner for hvert eneste kort. Samt at det er mye enklere for Ola Dunk å bytte prosessorkjøler, enn det er å demontere et 4000-5000,- skjermkort for å montere vannkjøling på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...