Gå til innhold

Test: MSI E350IA-E45


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som helst overklokkingsmuligheter for prosessoren? Vil tro at man kan øke frekvensene noe på denne og fremdeles ha den passivt kjølt med en kraftigere kjøler.

 

Skulle likt å se hvordan den yter på 2.0GHz f.eks og om den produserer noe særlig mer varme.

Lenke til kommentar
Radeon-løsningen som er bygget inn i E-350 er HD 6350, en Cedar-kjerne med 80 streamprosessorer.

Det er HD6310 man finner i E-350 og E-240. I tillegg er kodenavnet Wrestler.

 

Kjøleren var drøyt spinkel, og hører egentlig hjemme på lillebroren E350IS-E45. Med tanke på at andre produsenter blant annet byr på passiv kjøling kunne vi godt tenkt oss en mer solid løsning, spesielt med tanke på støynivå.

Men dere sier ikke et ord om støynivået til kjøleren.

 

Effektforbruket på begge oppsettene er hyggelige, men vi ser at det er AMD som her trekker det lengste strået med sin E-350.

Dere sier aldri hva det andre oppsettet består av og sammenligningen blir derfor null verdt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kjøleren var drøyt spinkel, og hører egentlig hjemme på lillebroren E350IS-E45. Med tanke på at andre produsenter blant annet byr på passiv kjøling kunne vi godt tenkt oss en mer solid løsning, spesielt med tanke på støynivå.
Men dere sier ikke et ord om støynivået til kjøleren.
Etterlysing av en ordentlig støymåling har vært etterspurt i jeg vet ikke hvor mange år :shrug:

 

Da dette hovedkortet/APU er høyaktualt for HTPC så burde dere nevne om den støtter f.eks Dolby TrueHD eller DTS HD Master? :)

 

Mangler også info om hva slags HDMI-utgang de har valgt å benytte seg av på hovedkortet.

Lenke til kommentar

Da dette hovedkortet/APU er høyaktualt for HTPC så burde dere nevne om den støtter f.eks Dolby TrueHD eller DTS HD Master? :)

Med amd drivere? Neppe så aktuelt for en ren htpc-løsning da gitt, ettersom standaloneinstall av noe mediacenter ikke vil fungere. Du vil ikke kjøre xbmclive eller annet minimalt xbmc-oppsett på denne, samme med boxee o.l.

 

Ellers burde da enhver hardware klare å kjøre passthrough av samtlige formater - er ikke det bare en begrensning i mottakeren? Trodde ikke det var noe problem å sørge for softwaremessig fra htpc-siden i hvertfall.

Lenke til kommentar

Det er bra at dere endelig tester denne, men jeg synes det kanskje ble litt tynt. Dere sier ingenting om lydformater ved avspilling av bluray, hadde også håper på flere spilltester, feks HL2.

Jeg savnet også en sammenligning med integrerte GPU-er. Dere nevner jo at "noe større i løsvekt" vil gi mer ytelse for pengene. Men hvor mye mer ytelse? Er det bare på CPU-fronten, eller på GPU fronten også?

 

Brazos er uansett mest interessant i bærbare for min del, så det gjør ikke så mye.

Lenke til kommentar

VIlle det vært mulig for HW nettverket å teste ut forskjellige HTPC oppsett?

Tenker da m-itx oppsett med ion, Brzos og nye SAndy Bridge

Film/Lyd/Sofasurfing pc'er som står under tv'en, må da være flere enn jeg som er interessert i en slik test?

Lenke til kommentar

Dette følte jeg var mer en smakebit fra en mer omfattende test.

 

Når dere først nevner at E-240 kjører på 1.5 GHz, kunne dere også nevnt at denne er single core.

 

Når jeg spurte gutta på podcasten This Week In Computer Hardware (twit.tv/twich) ang. effekt forbruket, sa de at det burde holde med en PSU på 100-150W (da uten dedikert skjermkort).

 

Er også enig i at et slikt oppsett er interessant som HTPC eller enkel kontor/surfe-maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...