Gå til innhold

Har du lastet ned en av disse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det burde vært en forklaring på hvorfor de trenger disse rettighetene, og hva de skal brukes til. Slik at man har et bedre grunnlag for å vurdere om man vil installere programmet eller spillet.

 

Ta f.eks. NinJump. Den krever full internettilgang, tilgang til telefonens identitet og tilstand, og grov nettverksbasert lokalisering. Hvorfor? Hva skal den bruke dette til?

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Det burde komme en eller annen slags kontroll på hva folk kan laste ned snart.. Dette er noe som bare vil bli verre og verre med tiden uansett.

 

Evt et eget Market for de appsene som er testet og godkjent.

 

Hvordan skal man kunne vurdere hva som er en trojaner, bakdør, virus og gudene vet hva ut ifra den lille notisen om hvilke rettigheter på telefonen appen krever?

Lenke til kommentar

Men det burde vært en forklaring på hvorfor de trenger disse rettighetene, og hva de skal brukes til. Slik at man har et bedre grunnlag for å vurdere om man vil installere programmet eller spillet.

 

Ta f.eks. NinJump. Den krever full internettilgang, tilgang til telefonens identitet og tilstand, og grov nettverksbasert lokalisering. Hvorfor? Hva skal den bruke dette til?

Sant som du sier, det kunne vært en forklaring på rettighetene. Men de som vet litt om android vet hvorfor rettighetene kreves. F.eks:

- GPS fin er for å gi deg reklame fra ditt eget land

- full internetttilgang er også for reklame. Kan selvfølgelig også være highscore etc etc

- Tilstand er for å overkjøre dvale/skjermsparer

 

Edit: Gå innom Market på nettet (på pc) og klikk deg inn på en app. Se på fanen som heter "permissions" Der står ting forklart hva det enkelte rettighet er til.

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Mens de er i gang, kan de godt fjerne 200 av de sikkert 300 prompeapplikasjonene som finnes på market. Eller alle sammen for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg har lastet ned noen av de appene der, men jeg tror jeg har hatt en Trojaner på mobilen min.

 

Den siste uken har den oppført seg ekstremt rart, kunne starte å gjøre en hel del ting å tang, som å åpne sms, begynne å skrive, gå gjennom mail, forandre på innstillinger osv...

 

Har nå tatt en Factory reset og får håpe det hjelper, legger ikke inn mail kontoene mine før jeg er sikker på at jeg er kvitt dritten.

 

Ekkelt er det uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Sant nok. Men ettersom jeg har for vane å lete etter noen "gjemte skatter" lengre bak i arkivet blant de nyeste appene så er det veldig mye drit man må bla gjennom først. Som du sier så er det vel mer min egen feil dersom jeg finner de frustrerende.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...