Gå til innhold

En kraftpakke i miniformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke helt forskjellen på de to versjonene. Leveres standardversjonen uten harddisk og Plus med 250GB harddisk?

 

Fra zotac hjemmeside Zotac :

•ZBOX AD02

•2 x DDR3-1066 SO-DIMM slots

•Support 1 x 2.5-inch SATA 6.0 Gb/s HDD/SSD

 

•ZBOX AD02 Plus

•2GB DDR3

•250GB 5400RPM HDD

 

Tolker det som om pluss leveres med ram og disk, men den andre leveres uten noen av delene.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal man bruke windows når den nå har UVD3? AMD/ati har fikset tearing på flgrx driverne til linux, så ingenting i veien for å gå for denne istedenfor den gamle.

 

Edit: Uten OS er det jo klart i favør av å bruke linux på maskinen. Det er jo det man gjør det til av kostnader på begge platformer, men å bruke 1000kr i OS på en maskin som koster 2k er teit når man ikke får noe ekstra ut av den som mediamaskin.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man bruke windows når den nå har UVD3? AMD/ati har fikset tearing på flgrx driverne til linux, så ingenting i veien for å gå for denne istedenfor den gamle.

 

Edit: Uten OS er det jo klart i favør av å bruke linux på maskinen. Det er jo det man gjør det til av kostnader på begge platformer, men å bruke 1000kr i OS på en maskin som koster 2k er teit når man ikke får noe ekstra ut av den som mediamaskin.

Hvorfor hva? Mitt poeng var at E-350 er en bedre plattform på Win7 enn Ion og Ion-2 som ble vist til over mitt innlegg. Informasjon kalles det :).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ion kan parres med mange forsellige cpu-er og c2d er bedre klokke for klokke. de raskeste atom cpu-ene er også raskere i de fleste tilfeller. den store fordelen til zacate vs ion bør være prisen for hovedkortene ikke trenger å være like kompliserte og chipsettet ikke koster like mye. det er snakk om at man får en laptop med windows, hardisk, ram, c-50 apu, til ca 2400. det er kun 600kr mer en denne barebone saken. jeg syntes (med få untak) at alle fusion produkter jeg har sett lansert i norge har en horribel pris.

Lenke til kommentar

Har vel aldri opplevd at banebrytende nye produkter er billig før det omtrent kommer i butikkene. Zacate vil nok prisjustere seg utover sommeren.

 

Jeg føler meg fortsatt snytt av å betale nesten 4000,- for en Asus 1101HA i sin tid med en svak Intel Z520 og ubrukelig Intel IGP. De reklamerte sterkt for HD aksellerasjon, problemet var at det ikke virker på medfølgende OS(XP) og drivere fantes ei heller for Linux. Men da betalte jeg en vesentlig overpris for et svakt produkt pga. manglende konkuranse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...