Gå til innhold

Nå er minnemodul-produksjonen avsluttet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den gretne delen av meg leser dette som «Hypen rundt minnemoduler er over, SSD er den nye hypen. Ingen bryr seg om 1T command rate eller om de kjører 1066 eller 1333 bus speed lengre, nå er det IOPS og maks båndbredde vi kan utnytte for gode marginer og markedssegmentering.»

 

EDIT: Ikke at jeg har noe mot det selvsagt.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Marginene er langt større?

 

SETT NED DE J***A PRISENE!

 

Har sjeldent sett en mindre skjult hint om at de tjener mye penger på enkelte datakomponenter.

Selv har jeg en SSD på hovedmaskinen, men jeg skulle gjerne puttet det i alt jeg har som kan krype og gå om prisene var litt lavere...

Lenke til kommentar

Marginene er langt større?

 

SETT NED DE J***A PRISENE!

 

Har sjeldent sett en mindre skjult hint om at de tjener mye penger på enkelte datakomponenter.

Selv har jeg en SSD på hovedmaskinen, men jeg skulle gjerne puttet det i alt jeg har som kan krype og gå om prisene var litt lavere...

Hvorfor skal de sette ned prisene når etterspørrelsen er slik at de kan selge med den prisen?
Lenke til kommentar

Marginene er langt større?

 

SETT NED DE J***A PRISENE!

 

Har sjeldent sett en mindre skjult hint om at de tjener mye penger på enkelte datakomponenter.

Dette tar du helt ut av kontekst.

 

Du må også ta med at han i samme avsnitt sier "Det er rett og slett for små marginer" om minnemoduler.

 

For små marginer -> tap -> konkurs.

Større marginer -> fortjeneste -> ikke konkurs.

 

Er ikke verre enn det, og det behøver ikke bety at de "flår" oss forbrukere for penger. I likhet med alle andre selskaper, så eksisterer OCZ for å tjene penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Like greit.

 

Men på et eller annet tidspunkt så er det ikke så mye å hente på ssd heller lengre, så blir spennende å se hva OCZ skal gjøre da.

 

Av alt pc ustyr jeg har hatt så er det faktisk OCZ minne jeg har hatt mest problemer med. Gikk igjennom utrolig mange sett med VX ram før jeg til slutt ga opp og bytta til mushkin.

Lenke til kommentar

Jeg tror minne-markedet kan bli mer interessant igjen nå når Fusion og Sandy Bridge begynner å kombinere CPU og GPU. Dedikerte grafikkort kommer med vesentlig raskere minne enn det som fungerer som RAM i en vanlig PC. Etter hvert som APU-er får kraftigere grafikkdel vil behovet for raskere minne og båndbredde øke.

Men akkurat nå er økt konkurranse i SSD-markedet det vi trenger, så kjør på OCZ!

Lenke til kommentar

Dette tar du helt ut av kontekst.

 

Du må også ta med at han i samme avsnitt sier "Det er rett og slett for små marginer" om minnemoduler.

 

For små marginer -> tap -> konkurs.

Større marginer -> fortjeneste -> ikke konkurs.

 

Er ikke verre enn det, og det behøver ikke bety at de "flår" oss forbrukere for penger. I likhet med alle andre selskaper, så eksisterer OCZ for å tjene penger.

 

De flår oss nok ikke, men større marginer bør tilsi at de tjener mer penger. Om de tapte penger på minneproduksjonen, hadde det vært en ting, men jeg forstår sitatet slik at de tjener penger på minneproduksjon, og vil tjene enda mer penger på SSD.

 

Det positive for forbrukerne er at vi nå får økt konkurranse i et marked produsentene har litt marginer å presse priser på.

Lenke til kommentar
Om de tapte penger på minneproduksjonen, hadde det vært en ting, men jeg forstår sitatet slik at de tjener penger på minneproduksjon, og vil tjene enda mer penger på SSD.

Mest sannsynlig tjente de enten så lite eller tapte på produksjonen av minnemoduler, at de la ned den biten. Hadde de tjent nok til at det lønte seg, ville de nok fortsatt med dette.

 

Håper SSD virkelig raser ned i pris snart... jeg har en SSD som systemdisk, og det er en drøm. Vil at de andre diskene mine skal være SSD også. Den dagen man får en ålreit 500GB SSD til et par-tre tusen kroner, så blir nok kontoen min dobbelt så mye fattigere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...