Gå til innhold

Sonos-utfordrer fra Simple Audio


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, spennende.

Får drøye litt før jeg utvider med flere Sonos-enheter da. :)

Liker muligheten til å spille av 24-bit. Dette er noe (nåværende) Sonos *ikke* kan. Jeg skrev til dem med direkte spørsmål, og det er hardwaremessig fysisk umulig for Sonos' DAC å spille av 24-bit.

Men spørsmålet mitt ble videresendt til "R&D"-avdelingen med hint om at evt fremtidige Sonoser skal kunne spille av 24-bit.

Den som venter får se :)

Lenke til kommentar

Trenger man 3 stk bokser for å få lyd i stue, soverom og tv-stue.

Ja.

 

Ellers virker den jo som nevnt tidligere relativt skral/lite fleksibel. Om den kun kan hente musikk fra iTunes/diverse netttjenester så mangler den en vesentlig funksjon, NAS/lokal musikk.

 

Squeezebox, til en langt lavere pris, støtter 24 bit FLAC lydfiler. Og er i tillegg langt mer fleksibel.

 

Integrert støtte for PowerLine var derimot genialt.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Sonos er da ikke bare en trådløs-løsning. Alle Sonos-enheter har *både trådløs tilkobling og 2stk ethernet-plugger* (innebygget hub).

 

Ja, men det krever kabling i tillegg til strøm. Uten å ha sett direkte på den, så oppfatter jeg det slik at den kun krever tilkobling til strøm, og en fra strøm til switch eller ruter. Elegant synes jeg.

 

Virker som den kan være lydmessig bedre enn Sonos pga støtte for 24b støtten, men det må jo testes.

 

Ser frem til disse testene...

 

:-)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...