Gå til innhold

Canon erkjenner objektivtrøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan skal man forholde seg til dette på?

 

Må man bytte objektiv eller kamera? Kommer Canon med firmware-oppgradering?

 

:hmm:

 

 

Ville nå definitivt skiftet ut 15-20 år gammel optikk framfor et nytt kamera... Er ikke akkurat kremoptikk som er berørt av Canonobjektivene heller..

Lenke til kommentar

Hvordan skal man forholde seg til dette på?

 

Må man bytte objektiv eller kamera? Kommer Canon med firmware-oppgradering?

 

:hmm:

 

Canon konsentrerer seg vel først og fremst om å få sine egne produkter på stell. At eldre Tamron optikk ikke virker på Canon vil jeg tro vil være Tamrons problem og noe Canon sannsynligvis bryr seg fint lite om.

Lenke til kommentar

At eldre Tamron optikk ikke virker på Canon vil jeg tro vil være Tamrons problem og noe Canon sannsynligvis bryr seg fint lite om.

 

Vel, det er ikke akkurat gamle gutten Tamron 17-50 f/2.8 VC er, forøvrig så er resten av Tamron-objektivene veldig aktuelle også.

 

Nei, du har rett. Tamron objektivene er nok ikke så gamle. Allikevel, at Tamron ikke virker på Canon er nok Tamrons problem alene. Canon og Tamron har vel aldri hatt noen felles produktutvikling så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Nei, du har rett. Tamron objektivene er nok ikke så gamle. Allikevel, at Tamron ikke virker på Canon er nok Tamrons problem alene. Canon og Tamron har vel aldri hatt noen felles produktutvikling så vidt jeg vet.

Et problem for alle tredjepartsleverandører til Canon-fatning - Canon deler ingen informasjon, så de får gjette sjæl hvordan det skal fungere.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Siden fotobudsjettet sprakk, tenkte jeg at jeg skulle prøve ut Tamron 10-24mm siden den var nesten halve prisen ift Canons vidvinkelzoom. Jeg tak en testrunde hvor jeg knipset med Tamron på 18mm, og med Canon 18-200mm på 18mm. Siden jeg ikke kunne påvise nevneverdige forskjeller, ble det til at jeg beholdt Tamron-objektivet.

 

Jeg må tydligvis ta en ny - og grundigere - runde med objektivene og se om det dukker opp noen avvik.

Lenke til kommentar

At de bryr seg fint lite er snilt sagt! Jeg tipper de bryr seg ganske mye! Jeg tipper de gnir seg i hendene og koser seg stort hver gang det viser seg at en tredjeparts-produsent av optikk har dummet seg ut!

Jeg vil nesten gå så langt som å tro at Nikon og Canon leter etter måter å gjøre jallaoptikken ubrukelig på, hver gang de lanserer et nytt kamera :tease:

Lenke til kommentar

Hmm.. Jeg har Canon 40D og Tamron 10-24 OG 70-200. Har slitt veldig med fokus med disse objektivene. Er det noen som vet hvordan jeg bør gå frem?

 

Objektivene ble kjøpt i USA sommeren 2009, og har 10 års garanti der. Jeg skal til USA i sommer igjen, lar det seg gjøre å bytte/levere inn objektivene der?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...