Gå til innhold

Sniktitt: Altek Leo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig lovende bildekvalitet til å være en telefon. :thumbup:

 

Jeg kan så vidt skimte på bildene 6,5 - 19,5 mm f/3,1-5,6.

 

Kamerasensoren er mindre enn den i Nokia N8, 1/1,83" sensor og 5,9 mm f/2,8. Nokiaen har altså litt bedre spesifikasjoner, men det gjenstår å se om de praktiske testene gir samme inntrykk. Personlig foretrekker jeg fast optikk på veldig kompakte kamera, både fordi fast optikk generelt har bedre spesifikasjoner, bedre kvalitet og fordi zoom tar mye plass. Har man behov ulike brennvidder (vidvinkel, normal og tele) så ville jeg heller hatt flere kameraer i samme telefon, med hver sine faste brennvidder. I forrige uke fikk jeg et håndfast tall på hva en splitter ny og veldig god kameramodul til mobiltelefon koster i større kvanta: ca 100 kr/stk. Flere kamera behøver altså ikke å bety så mye for sluttprisen.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Interessant. Hvis det sto Nokia på telefonen, hadde jeg handlet :)

 

OT: Så faktisk E7 i butikken tidligere i dag. Trodde aldri den skulle komme! Litt synd at det ikke er MeeGo på den =/

 

Enig, hadde lett blitt fristet om det stod Nokia på den :thumbup:

Uansett får N8 en konkurrent her, så spørs det om bildebrikken er størst på denne eller N8 ??

 

E7 har vært tilgjengelig i noen uker på nettbutikker, bare venter på att Amobil skal legge ut en test av den ;)

Virker som en rå mobil iallfall :)

Lenke til kommentar
Det tar jo plass... Tre kameraer tar nok ikke mindre plass enn et med zoomoptikk. Man kan jo håpe at denne optikken er bedre enn det jevne plastglasset som er vanlig på mange telefoner.

Jepp, det tar omtrent like mye plass i bredden som zoom-optikken, men ikke i lengden. Man trenger altså ikke like tykk telefon. Samtidig vil nok de optiske egenskapene også være bedre på fast optikk. Som regel betyr det både større blender (viktig!), mindre fortegning, mindre vignettering, mindre CA og bedre skarphet.

 

Mobiltelefonkameraer nå til dags inneholder stort sett glasslinser. Unntaket er budsjettklassen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...