Gå til innhold

Sniktitt: HP Pre³


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som vi kjenner fra Apples iOS og Googles Android fungerer det også her slik at applikasjonene i hovedsak går i dvale mens de ligger i bakgrunnen.
Hm, jeg lester stadig vekk at det er kun WebOS og Symbian som har ekte multitasking, mens Android og IOS bruker dvale.

 

Koderene av android programmer velger selv om programmet setter i dvale eller om det kjører i bakgrunden. Telefonen blir for treg og batteriet blir fort tømt når mange programmer kjører for fult i bakgrunden.

Lenke til kommentar

Under et av bildene omtales skjermen som stor. Det er den da på ingen måte?! Mulig jeg bare er en kverulant, men i dag som som det er såpass vanlig med 4 tommers skjermer blir det litt merkelig å omtale denne som stor.

Ellers ser den veldig bra ut.

 

Tenker at det er en stor skjerm med tanke på typen telefon det er. Med utskyvbart tastatur vertikalt. Også har den en god oppløsning kontra størrelse på skjermen.

Lenke til kommentar

I Android er det altfor tungvindt å avslutte programmer til å ha multitasking.

Lei touch jeg og, så noe slikt som Pre3 blir nok min neste mobil.

 

Noen som vet hva den norske prisen blir?

 

Dette er fordi du ikke skal avslutte programmene selv. Android håndterer multitaskingen automatisk. Les mer om dette her. Dette er en av momentene ved Android jeg liker best. Du får full multitasking men du trenger aldri å tenke på det. Du trenger aldri selv vurdere når du skal avslutte programmer eller ikke.

Lenke til kommentar

I Android er det altfor tungvindt å avslutte programmer til å ha multitasking.

Lei touch jeg og, så noe slikt som Pre3 blir nok min neste mobil.

 

Noen som vet hva den norske prisen blir?

 

Dette er fordi du ikke skal avslutte programmene selv. Android håndterer multitaskingen automatisk. Les mer om dette her. Dette er en av momentene ved Android jeg liker best. Du får full multitasking men du trenger aldri å tenke på det. Du trenger aldri selv vurdere når du skal avslutte programmer eller ikke.

 

Jeg vet det, og det er grunnen til at at android ikke har ekte multitasking slik som symbian. jeg liker best å håndtere slikt selv.

Lenke til kommentar

Ser også ut til at Playbook klarer multitasking ganske bra...

Jeg er dog også bare middels fornøyd med multitaskingen i android, det er ofte jeg ikke kommer tilbake dit jeg hadde håpet å komme.

Altså, jeg elsker android, det er bare så mange ting som burde være fikset som ikke blir det, de virker mer opptatt av å legge til nye funksjoner enn å fikse de som allerede burde vært bedre.

Lenke til kommentar

I Android er det altfor tungvindt å avslutte programmer til å ha multitasking.

Lei touch jeg og, så noe slikt som Pre3 blir nok min neste mobil.

 

Noen som vet hva den norske prisen blir?

 

Dette er fordi du ikke skal avslutte programmene selv. Android håndterer multitaskingen automatisk. Les mer om dette her. Dette er en av momentene ved Android jeg liker best. Du får full multitasking men du trenger aldri å tenke på det. Du trenger aldri selv vurdere når du skal avslutte programmer eller ikke.

 

Jeg vet det, og det er grunnen til at at android ikke har ekte multitasking slik som symbian. jeg liker best å håndtere slikt selv.

 

Enig!

Jeg liker også bedre måten Nokia håndterer multitasking på. Det er etter min mening slik multitasking skal være :thumbup:

 

Hm.. når kommer Amobil med test av E7 ??

Ser flere andre nettsider har lagt ut test av den nå :dribble:

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar
Hm, jeg lester stadig vekk at det er kun WebOS og Symbian som har ekte multitasking, mens Android og IOS bruker dvale.

 

På min DesireHD åpnes programmer som ligger i bakgrunnen latterlig kjappt ihvertfall. Ingen venting overhodet. Ser ikke helt hvordan "ekte" multitasking kan gjøre dette bedre for min del.

Lenke til kommentar
Hm, jeg lester stadig vekk at det er kun WebOS og Symbian som har ekte multitasking, mens Android og IOS bruker dvale.

 

På min DesireHD åpnes programmer som ligger i bakgrunnen latterlig kjappt ihvertfall. Ingen venting overhodet. Ser ikke helt hvordan "ekte" multitasking kan gjøre dette bedre for min del.

Prøv en S60 mobil så skjønner du det fort! Det blir mer som programmer som ligger i oppgavelinjen på pcen og ikke programmer som våkner fra dvale.

Lenke til kommentar

Til alle som lurer på når E7 kommer i Amobil-test kan jeg berolige med at den nærmer seg. Enn så lenge har vi en del materiale igjen fra Barcelona som skal ut. Vi bytter også kontorer fra Urtegata til Rådhusplassen i Oslo. Alt dette betyr en liten forsinkelse i forhold til det som er optimalt.

 

E7 er til test, og har vært det siden rett før Mobile World Congress. I det fysiske er inntrykket relativt godt, men vi plukker gjerne en høne eller to med programvaren. Avhengig av omstendigheter som restemateriale fra Barcelona og ting som flytting og trøbbel med publiseringssystemer kan testen av E7 komme i løpet av neste uke, eller uka etterpå.

 

Inntrykket etter å ha levd en stund med telefonen er imidlertid at den har kjipere kamera enn N8, og til dels dårligere progamvare enn N8 - mens den har fetere skjerm, supert tastatur ogganske ålreit byggekvaliet generelt. Bedømmingen er ikke ferdig, så dette blir en svært midlertidig påstand. Med oppdatert software midt i testen har vi vært borti at ting har snudd på femtiøringen før, så ikke ta oss på ordet ennå :)

Lenke til kommentar

Dette er drømmetelefonen min, men så lenge den ikke kommer på markedet før til sommeren er jeg jammen ikke sikker. Et halvt år er lang tid i dette markedet, så det dukker nok opp noe enda mer interessant når telefonen endelig er ute. Og kommer den i det hele tatt til Norge?

 

Hadde vært sweet med Pre 3, TouchPad og Touchstone!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...