Gå til innhold

Passiv 3D slår an


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ganske stor forskjell på disse teknologiene, så det er nok ganske mange som bryr seg også.

 

En veldig vesentlig forskjell er jo at de aktive brillene koster langt mer enn de passive brillene.

 

En annen forskjell er at de passive brillene ikke bruker strøm, og at de er lettere og mer kompakte, kort sagt er de mer praktiske.

 

Ellers er det mulig bildet vha passive briller vil være mer behagelig å se på også, sammenliknet med shutter-teknologien, siden jeg vil anta man slipper problemer som "ghosting" og slikt (man ser høyre bilde svakt med venstre øye og omvendt, som et slags "spøkelsesbilde", noe som kan virke forstyrrende), samt at shutter-teknologien visstnok skal være slitsom for øynene over tid.

 

Ellers har jeg lest at LGs passive løsning halverer oppløsningen i høyden, dvs til 540 linjer, men dette er neppe noe man i praksis legger merke til fra en normal sitteavstand uansett.

 

Vel, det er i allefall en del av påstandene jeg har sett dukke opp rundt disse teknologiene i diverse nyhetsartikler. Skal bli spennende å teste de to teknologiene mot hverandre i butikkene etterhvert, slik at man få gjort seg opp en mening basert på egne erfaringer i stedet for masse PR-preik og denslags fra produsentene. Er jo ikke godt å si hvor mye av PR-preiket som faktisk stemmer overens med virkeligheten.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Det er mange som bryr seg,og passiv 3 d TV har vi ventet på,endelig har LG kommet med sin 3D Cinema,som har fått meget lovende kritikker. Nå får vi 10 stk briller til 399 kr,så det er ingen problem og ha en hel gjeng foran tv,mye bedre sideinnsyn,kan ligge på sofaen og se,mye letter briller mm.

LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LW980W. kommer i butikken om 10-14 dager,bare og glede seg. Har fremdeles CRT-TV tv Phillips 32", og har ventet på at denne teknologen sakl komme,gleder meg til årets førejulsgave i huset!

Lenke til kommentar

Det er mange som bryr seg,og passiv 3 d TV har vi ventet på,endelig har LG kommet med sin 3D Cinema,som har fått meget lovende kritikker. Nå får vi 10 stk briller til 399 kr,så det er ingen problem og ha en hel gjeng foran tv,mye bedre sideinnsyn,kan ligge på sofaen og se,mye letter briller mm.

LG 55" Cinema3D LED Smart TV 55LW980W. kommer i butikken om 10-14 dager,bare og glede seg. Har fremdeles CRT-TV tv Phillips 32", og har ventet på at denne teknologen sakl komme,gleder meg til årets førejulsgave i huset!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...