Gå til innhold

Frister med 30 timers batterilevetid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30 timer? Isåfall har Ultra Low Voltage prosessorene til Intel overgått alle forventninger og AMD kan pent vinke farvel i det markedssegmentet. Tviler likevel litt på at dette ikke er et "maksimalt potensiale" og lite representativt for vanlig databruk. Det er litt kjipt når Lenovo tross alt skal være en leverandør med høye standarder for kvalitet. Det burde også gjenspeiles i markedsføringen deres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
ThinkPad W520

W520 (15-tommer) er utstyrt med Core i5 eller i7 prosessor, Nividia Fermi Quadro 100M eller 2000M grafikk, og opptil 2 GB grafikkminne. Den har to USB 3.0-porter, og mulighet for 160 GB SSD. Prisen skal ligge på rundt 1329 USD (7600 NOK).

Århundrets kjøp?

Lenke til kommentar
Alle maskinene er utstyrt med den nye Intel-prosessoren, Nvidia Optimus eller ATI-skjermkort

Helgardering altså. En tidløs formulering som gjelder like mye for Pentium III i 1999 som Core i100 i 2020. Ett eller annet skjermkort fra en av produsentene av skjermkort. Setningen er helt overføldig ettersom det står lengre ned i artikkelen hva det er snakk om.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Hvis du leser kilden og kommentarene, er det mest sannsynlig ikke et vanlig 9 cellers batteri som sitter bak i maskinen, det er en svær sak ala dockingstasjon som du setter under.

 

 

Mindre imponerende, regner med at de fleste kunne lagd en svær tung sak som du koblet til, og voila, masse batteritid.

 

Som noen kommenterte i en tidligere tråd... Ikke ordrett: "Det er da godt de bruker nye CPU'er, i stedet for brukte!"

Lenke til kommentar

Skrøpelig? Har du kjent på en Thinkpad?

Hvordan er kvaliteten på Thinkpad sammenliknet med pro-modellene til HP? (Jeg spør fordi jeg tilfeldigvis er bedre kjent med disse fra jobb)

Pro modellene til hp er gode... sammenlignet med consumer modeller. Men det finnes ingen merker som direkte kan sammenlignes med kvaliteten på thinkpad. Har flere thinkpader som passerer 12 år gamle, den ene har blitt kastet i en vegg og falt ned en trapp (ikke med vilje tydeligvis, men jobbmaskiner kommer ut for mye) og har blitt knust på flere steder, ny harddisk og den fungerer utmerket. Min pc klarte å skli ned fra en stol og falle ned trappen når jeg snublet, den ene av de små plastpinnene foran vifteutblåset knakk og ble borte, ellers er den også i utmerket stand.

 

Det er bare en helt annen klasse av maskiner, og det er _vanskelig_ å føle seg komfortabel med noe annet når du er vandt med dem. Jeg har en acer timelinex nå, og selv om jeg nesten vil påstå at den er på linje med hp probook, så føler jeg meg ikke like sikker på den i det hele tatt.

 

Det faktum at thinkpads tradisjonellt sett har fungert strålende under linux er jo også en fordel, aceren er helt fryktelig på det, større forskjell enn jeg hadde forventet.

 

Klarte å skvise ut nesten 11 timer fra 9-cellers batteriet med core2duo og intel integrert på thinkpaden, og 14 timer med 9-cell på aceren med core i5 da med 8w idle. På 8w idle med skjermen i gang begynner det å bli vanskelig å øke noe, så jeg må nesten anta som tidligere nevnt at dette er et rimelig stort batteri vi snakker om.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å oppgi de prisene egentlig? De er helt meningsløse. Det finnes en haug av konfigurasjoner, og prisen er jo veldig avhengig av hva slags innmat du vil ha, naturlig nok... Den billigste konfigurasjonen eksisterer vel omtrent bare for at det skal se billig ut i sånne artikler som dette.

Lenke til kommentar

Bare for å gi et inntrykk av hvor galt det er å oppgi priser på den måten, kan jeg jo nevne at jeg tittet litt på Thinkpad T410s i fjor. Da kostet en bra utstyrt modell (i5, SSD, dedikert grafikkort) i Norge rundt 24000,- Satte sammen en tilsvarende modell på Lenovos amerikanske nettbutikk, og den endte opp på litt over 9000,- Selv med frakt og moms er det latterlig mye å spare, og norsk tastatur er ikke noe problem å skaffe. Var ett klikk unna å bestille, men fant ut at min tre år gamle T61 holder en stund til. Heiv inn en SSD + 4GB RAM, og med unntak av spill, holder ytelsen i massevis.

 

Eneste som irriterer meg litt med denne lanseringen, er at 16:10-formatet forsvinner helt. Uunngåelig, men det er vel ikke Lenovo som avgjør. I det minste får man eks. T420 med 14" 1600x900. Elkjøpstandarden 15,6" med usle 1366x768 finner jeg helt ubrukelig. Har jo 14,1" 1440x900 i dag, og kunne overhodet ikke tenkt meg lavere oppløsning.

Endret av kakarlsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...